Volgens mij heeft mijn pc het opgegeven. Hij wil niet normaal meer starten. We zijn gaan kijken wat er aan de hand was. Bleek ten eerste dat de videokaart fan soms bleef haken en me videokaart dus erg heet werd. Goed ff een andere fan erop en die doet het prima. Maar nog deed me pc raar met opstarten (stroom aan, ene keer gaat me cd speler op hol met ejecten (slot-in) en andere keer blijft hd led constant aan, maar boven al geen bios confirm beep die aangeeft dat systeem ok is). Goed alle fans gechecked (CPU, VIA, etc.) werken allemaal ok. Daarna gekeken naar de onderdelen. Alles zat zoals het al 2 jaar erin zit en werkte prima. Dus ik die cdrw eens ontkoppelen en dan booten. Dat deed ie de 1e keer wel en dus draaide alles weer. Maar toch bleven die vage zwarte blank screens en vastlopers terug komen. Volgende dag wil ie weer niet booten (constant aan, uit en geen bios confirm beep). Dus volgende apparaat ontkoppelen. Disk drive. Zelfde verhaal weer, alles werkt en volgende dag weer niet.
Enigste wat ik kan bedenken nu is dat de voeding het heeft begeven. Ik heb met anderen dingen van de pc wel ervaring mee maar niet met voedingen. (toch vind ik het raar dat ie wel een half jaar prima draaide met alles erop en deran). Enige tips? Moet ik hem gewoon laten nakijken of weet iemand het simpele antwoord op deze vage pc?
Enigste wat ik kan bedenken nu is dat de voeding het heeft begeven. Ik heb met anderen dingen van de pc wel ervaring mee maar niet met voedingen. (toch vind ik het raar dat ie wel een half jaar prima draaide met alles erop en deran). Enige tips? Moet ik hem gewoon laten nakijken of weet iemand het simpele antwoord op deze vage pc?
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD