PC Dood?

Pagina: 1
Acties:

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Volgens mij heeft mijn pc het opgegeven. Hij wil niet normaal meer starten. We zijn gaan kijken wat er aan de hand was. Bleek ten eerste dat de videokaart fan soms bleef haken en me videokaart dus erg heet werd. Goed ff een andere fan erop en die doet het prima. Maar nog deed me pc raar met opstarten (stroom aan, ene keer gaat me cd speler op hol met ejecten (slot-in) en andere keer blijft hd led constant aan, maar boven al geen bios confirm beep die aangeeft dat systeem ok is). Goed alle fans gechecked (CPU, VIA, etc.) werken allemaal ok. Daarna gekeken naar de onderdelen. Alles zat zoals het al 2 jaar erin zit en werkte prima. Dus ik die cdrw eens ontkoppelen en dan booten. Dat deed ie de 1e keer wel en dus draaide alles weer. Maar toch bleven die vage zwarte blank screens en vastlopers terug komen. Volgende dag wil ie weer niet booten (constant aan, uit en geen bios confirm beep). Dus volgende apparaat ontkoppelen. Disk drive. Zelfde verhaal weer, alles werkt en volgende dag weer niet.
Enigste wat ik kan bedenken nu is dat de voeding het heeft begeven. Ik heb met anderen dingen van de pc wel ervaring mee maar niet met voedingen. (toch vind ik het raar dat ie wel een half jaar prima draaide met alles erop en deran). Enige tips? Moet ik hem gewoon laten nakijken of weet iemand het simpele antwoord op deze vage pc?

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 15:30

JQR

lijkt inderdaad op een voedingprobleem.. als je geheugen / proc bijvoorbeeld kapot is doet ie het helemaal niet meer.. in de loop van de tijd verzamelt een voeding stiekem een boel stof en kan dan oververhit raken en doorfikken.. probeer het eens met een andere voeding en kijk dan of het beter gaat..

• aXe

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Ik heb inmiddels wat zitten spitten in oude posts en zie sommige met zelfde resultaten. De een heeft kapotte voeding, bij een ander werkt het bios batterijtje ff erin en eruit halen en weer een ander heeft wel degelijk iets stuk. Mijn pc daarentegen werkt dus wel als ik een voeding stekker loshaal en dan weer start. Maar goed ik ga dat met bios batterijtje ook proberen en mocht het niet werken denk ik zelf idd ook dat het de voeding is die het niet meer trekt.

Verwijderd

lijkt mij dat je mobo wat problemen heeft? heb je geen oude liggen om dat te controleren, dus alleen mobo omwisselen

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer anders ff je mobo + geheugen + videokaart alleen aan te sluiten op je voeding, en dan kijken of het zaakje draait.

• aXe

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 23:10:
lijkt mij dat je mobo wat problemen heeft? heb je geen oude liggen om dat te controleren, dus alleen mobo omwisselen
Hehe iedereen heeft zeker alles dubbel in huis? :)

Ik zal dat met mobo, cpu en video alleen eens proberen. Ik post morgenvroeg wel weer ff als ik dat gedaan heb. Ben nu eerst me HD spul aan het backuppen op een andere pc. (voor dat alles weg is)

• aXe

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Nou videokaart + mobo + cpu werkt ook al niet. Hij flitst aan en uit als het ware :(

En na me videokaart eruit gehaald te hebben en geboot deed ie ook niks. En toen ik hem er weer in stak wel... vaaaag :?

Heb nu inmiddels alles er weer in en hij begint te piepen als ik me monitor usb hub erin steek. (misschien trekt die wel te veel stroom)

[ Voor 69% gewijzigd door aXe op 07-07-2003 14:09 ]

Pagina: 1