Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 10:23:
Vraag me af of de huidige walkmens wel heel veel geluidmogen produceren.. Omdat het namelijk heel erg schadelijk voor je gehoor is. Ik bedoel als jij een 15watt luitsprekker op nog geen centimer van je oor houd word je op den duur doof en slechthorend.. dit in tegenstelling tot een 300 watt luidspreker die 20 meter van je afstaat.
De draagbare geluidsapparatuur wordt veelal begrensd juist i.v.m. gehoorbeschadiging...
TS wil lekker naar muziek welke keihard over zijn koptelefoon wordt weergegeven luisteren. M.i. impliceert dat alleen maar dat hij heel graag doof wil worden en daar weiger ik aan mee te werken. Dus van mij geen tips....
Doet mij denken aan een docu. In Engeland was dat... Jongeren die in de auto installaties hebben liggen van zo'n 1200 Watt (en meer) en deze dan ook vol opendraaien.
Een van die jongeren kreeg een gehoortest en binnen een bepaald frequentie bereik had hij al een beschadiging. Zijn commentaar: "Ah, dus ik moet dat bereik via mijn equaliser bijregelen en de muziek kan ik dus nog wat harder zetten..."
Dit is feitelijk wat ik uit het verhaal van TS haal...
Trek maar je eigen conclusie...
We have just one world, but we live in different ones...