Toon posts:

waarom is er geen walkman die net zo hard kan als mn pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een draagbaar muziek apparaat die net zoveel geluid als mn pc/stereo toren kan produceren. ik wil een dikke vette koptelefoon op mn kop hebben, buiten zitten met wat halve litertjes en keihard naar mn favoriete muziek luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 22:53 ]

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
een gettoblaster?

Verwijderd

Topicstarter
hahah dat is een goede! maar ik ben op zoek naar iets compacter...

• MattMax
  • Laatst online: 20-02 20:34
Draadloze koptelefoon vanaf stereotoren? Bij keihard volume hoor je kwaliteitsverschil tussen draadloos en met draad toch niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
ook een goede mattmax maar dat is niet echt mobiel..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 22:56 ]

• IKKE86
  • Laatst online: 24-11-2025
uit mijn sony mdr-ed31lp komt ook veel geluid. staat zelfs een waarschuwing in mijn boekje voor geghoorbescahdiging bij langer als 15 min maximaal volume

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ben je je trommelvliezen moe of zo? :? Die blaas je dan finaal uit je hoofd.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

als je je oren naar de fillestijnen wil helpen waarom ga je dan niet ff naast een boeiing zitten ofzo... |:(
koop anders een zo goedkoop mogelijke walkman bij de blokker, ooit eens gedaan, ging echt achtelijk hard :|

• MattMax
  • Laatst online: 20-02 20:34
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 22:55:
ook een goede mattmax maar dat is niet echt mobiel..
In combinatie met de halve liters dacht ik dat je de achtertuin bedoelde ;)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:58
ik begrijp zijn statement wel.. als je een dergelijke headphone of speakertjes aan een PC hangt dan kan die wel voldoende volume produceren, doe je hetzelfde aan een walkman dan komt er amper geluid uit.

de amp in de walkman is niet sterk genoeg voor de output, kortom je zou een walkman moeten hebben met een gruwelijke amp..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een walkman/mobiel apparaat kan bijna nooit een grote versterker bevatten, gewicht omvang en vermogen ontbreken daarvoor. Helaas zullen er dus ook geen apparaten zijn die echt goed hard kunnen gaan.
Gehoorapparaat nemen maybe >:)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mijn Mp3 speler kan 120 Db produceren :X

Weet niet of je nog meer wil >:)

Is de duex XP :)

Gewoon de nummers een stuk harder opnemen :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

koop een sennheiser ;)
Die heb ik ook krijg je geniaal geluid mee.

Je kan hem op je walkman nooit zo hard zetten als op je pc omdat je accu dat niet trekt en thuis heb je 230

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kunt eens kijken naar losse versterkers (bij conrad bijv.) die kun je ertussen zetten met een 9-volts blok oid.....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Lamer_Deluxe
  • Laatst online: 02-12-2025

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Als je een discman of walkman met veel volume zoekt dan moet je een model uit de jaren tachtig kopen, op e-bay ofzo. Die geven ook een veel betere geluidskwaliteit dan de huidige versies, aangezien die puur op lange batterijduur en kleine behuizing zijn gericht.

Ik heb een aantal mooie jaren 80/begin 90 discmans, die vroeger tot 450€ kostten. Vaak met een metalen behuizing. Helaas gebruiken de highend modellen vaak custom accus die lastig te vinden zijn en behoorlijk duur.

[druk op een toets om verder te gaan]

Verwijderd

En hoe lang denk je met de batterijen te willen doen?

Verwijderd

Vraag me af of de huidige walkmens wel heel veel geluidmogen produceren.. Omdat het namelijk heel erg schadelijk voor je gehoor is. Ik bedoel als jij een 15watt luitsprekker op nog geen centimer van je oor houd word je op den duur doof en slechthorend.. dit in tegenstelling tot een 300 watt luidspreker die 20 meter van je afstaat.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 08:02

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 10:23:
Vraag me af of de huidige walkmens wel heel veel geluidmogen produceren.. Omdat het namelijk heel erg schadelijk voor je gehoor is. Ik bedoel als jij een 15watt luitsprekker op nog geen centimer van je oor houd word je op den duur doof en slechthorend.. dit in tegenstelling tot een 300 watt luidspreker die 20 meter van je afstaat.
uhm.... ok ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 10:23:
De draagbare geluidsapparatuur wordt veelal begrensd juist i.v.m. gehoorbeschadiging...

TS wil lekker naar muziek welke keihard over zijn koptelefoon wordt weergegeven luisteren. M.i. impliceert dat alleen maar dat hij heel graag doof wil worden en daar weiger ik aan mee te werken. Dus van mij geen tips....

Doet mij denken aan een docu. In Engeland was dat... Jongeren die in de auto installaties hebben liggen van zo'n 1200 Watt (en meer) en deze dan ook vol opendraaien.
Een van die jongeren kreeg een gehoortest en binnen een bepaald frequentie bereik had hij al een beschadiging. Zijn commentaar: "Ah, dus ik moet dat bereik via mijn equaliser bijregelen en de muziek kan ik dus nog wat harder zetten..."
Dit is feitelijk wat ik uit het verhaal van TS haal...

Trek maar je eigen conclusie...

We have just one world, but we live in different ones...

• Lamer_Deluxe
  • Laatst online: 02-12-2025

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Nulnulnix schreef op 07 July 2003 @ 11:20:
TS wil lekker naar muziek welke keihard over zijn koptelefoon wordt weergegeven luisteren. M.i. impliceert dat alleen maar dat hij heel graag doof wil worden en daar weiger ik aan mee te werken. Dus van mij geen tips....
Of hij gebruikt een goeie koptelefoon van meer dan 16 Ohm, dat wil niet zo echt met de huidige volumeloze portable audio apparatuur.

Overigens moet je bij oudere modellen met meer volume niet verwachten dat je langer dan vijf uur met je batterijen doet. Bij high-end Discmans uit eind jaren tachtig met custom accus mocht je blij zijn met twee en een half uur :)

[druk op een toets om verder te gaan]

Verwijderd

Geen oordopjes die mijn machtige Z680 kunnen ownen :D!

Als ik buiten wil luisteren zet ik het gewoon hard + de ramen open :D

:+

Tsunami @ ModAholics

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En daarvoor kick je een méér dan 2 jaar oud topic?? :/

Rail Away!

Verwijderd

Nulnulnix schreef op maandag 07 juli 2003 @ 11:20:
[...]

De draagbare geluidsapparatuur wordt veelal begrensd juist i.v.m. gehoorbeschadiging...

Doet mij denken aan een docu. In Engeland was dat... Jongeren die in de auto installaties hebben liggen van zo'n 1200 Watt (en meer) en deze dan ook vol opendraaien.
Een van die jongeren kreeg een gehoortest en binnen een bepaald frequentie bereik had hij al een beschadiging. Zijn commentaar: "Ah, dus ik moet dat bereik via mijn equaliser bijregelen en de muziek kan ik dus nog wat harder zetten..."
Dit is feitelijk wat ik uit het verhaal van TS haal...

Trek maar je eigen conclusie...
Wah, je moet in zo auto gewoon gehoorbescherming dragen waardoor je dan wel zo lekker hard kan gaan _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat een loze trap van een loos (zo niet asociaal) topic :X

1) de trap voegt niets toe (TS heeft al koptelefoon, zoekt input voor gehoorbeschadigig)
2) wij tweakers doen elkaar constant de groeten, Tsunami @ ModAholics onder je posts is niet bepaald nodig
3) Tsunami @ ModAholics doet vermoeden dat je aan accountsharen doet. Dat is niet de bedoeling
4) 'oplossing' voor buiten luisteren is van HK-niveau en asociaal

En zo zou ik nog kunnen doorgaan :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.