Toon posts:

Constant gepiep bij reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een nieuw systeem gekocht en heb een nogal (naar mijn mening rare "bug")
Specs van het systeem zijn:
Amd xp2800+
MSI K7N2 Delta mobo
DDR 2700 (2x512mb)
Creative Audigy2

Als ik mijn computer aanzet start hij perfect op en werkt alles ok.
Als ik vervolgens een reboot doe (reset of alt-ctrl-del) start de computer niet opnieuw op en begint hij enorm te piepen.Als ik vervolgens de computer uitzet en ook het stroom er achter afhaal om hem vervolgens weer aan te zetten doet hij het weer.

Het volgende heb ik reeds gedaan:
Memory units eruit gehaald en 1 voor 1 in alle 3 de sloten gestopt...probleem bleef
Bios update naar nieuwste versie....probleem bleef
Videokaart eruit gehaald en opnieuw erin....probleem bleef

Heeft iemand nog een suggestie??

Alvast bedankt!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
wat voor piepjes hhor je dan? de betekenis hiervan kun je opzoeken ik het boekje van je mobo

Verwijderd

Topicstarter
Er staat helaas geen piepbeschrijving in het boekje....
Het zijn lange afegebroken piepjes...

peeeeeeeeeep.....................peeeeeeeeeeeeep............etc. :)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Als ik jou was zou ik eens een andere voeding proberen aan te sluiten. Ik weet niet zeker of het probleem hier zit, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Verder alle onnodige kaarten eruit halen (als hij het dan wel doet, 1 voor 1 er weer in steken en zo de fout localiseren).

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Te zwakke PSU vermoed ik. Ik heb het zeer soms in bak Severer (zie sig). 'K moet die voeding vervangen, hij trekt t niet...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:31

Nobby

Nuts!

voeding te zwak :?

Spuit 11 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Nobby op 06-07-2003 22:48 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
het is een nieuwe Chieftec voeding...350W....is dat te zwak??

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
probeer idd is een zwaardere voeding

edit:

ikke is ook spuit 11 :(

[ Voor 35% gewijzigd door IKKE86 op 06-07-2003 22:49 ]

• Solomon
Je zou ook ipv meteen een zwaardere voeding nemen eerst eens wat hardware eruit kunnen halen (behalve videokaart enzo). Dan weet je dat je OF een te zwakke voeding hebt OF een fout in die hardware.
Wel raar dat de voeding het eerst WEL goed doet :?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
geluidskaart verwijdert mis ik in de opsomming

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Heb ook een Msi K72n delta en een barton 2800+
Hier deed zich t zelfde probleem voor
Lag bij mijn aan ram - na vervanging t probleem niet meer gehad

I'm partial to your abracadabra

Verwijderd

Topicstarter
Zag het nut niet in van het verwijderen van de geluidskaart....ik snap niet hoe een geluidskaart voor een mislukte boot kan zorgen...maar ik ga nu alles er eens uithalen en kijken of er misschien 1 onderdeel kapot is.
Ik hou jullie op de hoogte :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 22:48:
het is een nieuwe Chieftec voeding...350W....is dat te zwak??
Misschien brak exemplaar? Nieuw exemplaar hoeft niet per sé goed te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok...
ik heb geluidskaart, netwerkkaart, msi bracket en 1 geheugen module eruit gehaald...start op...direct peeeeeeeeeeep.......peeeeeeeeeep....

• Solomon
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 22:58:
Ok...
ik heb geluidskaart, netwerkkaart, msi bracket en 1 geheugen module eruit gehaald...start op...direct peeeeeeeeeeep.......peeeeeeeeeep....
Hmm, ik zal eens proberen te zoeken in de online manual voor piepjesbeschrijving, ogenblikje ;)

[edit]
Niets gevonden, toch maar eens proberen op een andere voeding. Of misschien diezelfde voeding op een ander systeem (hoewel je dan nog niet weet of het aan de voeding ligt als hij het wel doet op dat systeem, aangezien dat systeem misschien minder power gebruikt).

[ Voor 29% gewijzigd door Solomon op 06-07-2003 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu het volgende gedaan.
Ik heb de MSI D-Bracket erin gedaan...deze heeft achterop 4 lampjes die rood en groen kleuren....deze kleurde 3keer rood + 1 keer groen..bij Bracket beschrijving staat vervolgens:
Memory test...If leds hang memory is corrupted or installed wrong.
Ik heb 2 losse modules en beide los in elk van de 3 DDR sloten gehad...steeds zelfde melding...is dan het mobo kapot of heb ik gewoon de grote pech dat ik 2 kapotte modules heb gekregen?

• Solomon
Doe eens memtest86 downloaden en memory testen.
http://www.memtest86.com/

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Zeker weten dat je de geheugen modules goed hebt aangedrukt ? Zijn het wel de juiste modules (geschikt voor je mobo , check je mobo boeekje) ? Eerder vanavond was er al een topic waarbij bleek dat beide geheugen modules kapot waren ... dus ja dat kan.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59
lange peeps zoals je omschrijft zijn inderdaad memory troubles (niet aanwezig/niet te herkennen), waarom iedereen over de voeding begint is me dan ook een raadsel. Mocht het de voeding zijn dan hoor je een alarmgeluid nog meest vergelijkbaar met het vervoer van onze vuurvechtende medemens.

Wat voor ram is het, merkspul of gare noname latjes?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

P5ycho als je naar de openingspost kijkt blijkt daaruit dat dit probleem pas begint zodra de PC opnieuw wordt opgestart. Dat heeft waarschijnlijk mensen op het verkeerde been gezet.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Omdat dit probleem zich voordoet bij een reboot en niet als je je powerswitch gebruikt, zou het dan niet kunnen liggen aan het instelling van voltage voor je memory? Of staat alles nog op default in je Bios?

edit:
Ik bedoel.. het zou natuurlijk niet moeten kunnen, maar misschien (een gare condensator?) ontlaat je mobo de spanning naar je memory niet goed en krijgt dat een te hoog voltage bij een reboot :?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 23:37 ]

Verwijderd

Ik had vandaag toevallig precies hetzelfde.
Alleen kreeg ik de pc helemaal niet meer opgestart. Na wat wisselen met oude geheugenreepjes en cmos-clear(mss nutteloos) was het probleem opgelost. Dus als je nog wat andere reepjes hebt liggen een beetje daarmee gaan klooien.
offtopic:
Mijn mem is van Twinmos dus het hoeft niet perse 'noname=brak' te zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 23:40:
Ik had vandaag toevallig precies hetzelfde.
Alleen kreeg ik de pc helemaal niet meer opgestart.
Dat is juist het probleem. Brak geheugen zou dat probleem ook bij normaal opstarten geven. Ik denk toch dat er iets niet helemaal tof zit bij dit mobo 8)7 .

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

'k Heb precies hetzelfde probleem op een van m'n PC's thuis. Dacht zelf eigenlijk ook dat het de voeding zou zijn. Ga hem nog wel even extensief memtesten.

AMD 2700+
2x512MB 3rd brand geheugen (probleem?)
Gigabyte GA7VAXP
2x120GB 8MB Maxtor schijven
ATi Radeon 9700 (geeft zichzelf als PRO weer?)
Plex 12x/10x/32x
HP DVD300i
Pioneer 16x DVD (slot in)

Wat mij opvalt is dat hij een aantal keer "herstart" voordat hij de piepjes geeft, dit hoor ik aan m'n CD/DVD drives. Vandaar dat ik toch dacht dat het de voeding was.

Eenmaal opgestart geeft hij geen probleem. Voeding is een 300W Antec, maar deze zou best weleens te zwak kunnen zijn voor de sloot hardware die erin hangt... :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Heb besloten de computer morgen terug te brengen naar de winkel....
Laat hun er maar op zweten....ik snap er tenminste niks meer van..helaas heb ik niet een extra voeding ofzo hier liggen en ook geen test waardige extra mem modules..

Bedankt voor de hulp, ik heb tenminste morgen wat te vertellen in die winkel :))

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 02:32:
Heb besloten de computer morgen terug te brengen naar de winkel....
Laat hun er maar op zweten....ik snap er tenminste niks meer van..helaas heb ik niet een extra voeding ofzo hier liggen en ook geen test waardige extra mem modules..

Bedankt voor de hulp, ik heb tenminste morgen wat te vertellen in die winkel :))
Heb je memtest al geprobeerd? Je moet van de winkel ook geen wonderen verwachten; zeker niet als je dit ding zelf in elkaar hebt gezet (?)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Klinkt als geheugen timing problemen. Heb hetzelfde gehad met een Chaintech. SPD uitgezet (manual) en geheugen timing zelf ingesteld. CAS stond op 2 heb hem op 2,5 gezet en probleem opgelost. Piepte ook altijd bij reboot (zelfs een enkele keer bij eerste boot).
Misschien werkt het bij jou ook. Eerst alles langzaam zetten endaarna weer sneller 1 voor 1. Als hij weer begint te piepen weet je teminste waar het zit.

Atari 4 ff'r 😊

• Solomon
Spider.007 schreef op 07 July 2003 @ 07:57:
[...]

Heb je memtest al geprobeerd? Je moet van de winkel ook geen wonderen verwachten; zeker niet als je dit ding zelf in elkaar hebt gezet (?)
Ik zou inderdaad eerst ff het geheugen testen, dan kun je het in de winkel tenminste zeggen als het daar aan ligt.

Pagina: 1