[newsserver]Probleem met news bij @home

Pagina: 1
Acties:

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:01
Ik ben al aan het zoeken geweest voor een oplossing op het forum en op bepaalde sites maar kan niets vinden.

Het probleem is namelijk dat ik geen contact kan krijgen met de newsserver van @home. Ik zou zo 1 2 3 ook niet weten waar het aan ligt.
Ik zit achter een belkin router, dit was eerst ff zoeken voor wat instellingen voor mijn mail maar dat is nu ook al een tijdje gelukt. Maar nu wil ik mijn news server instellen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik kan hem niet eens pingen via news of via news.home.nl wat hij eigenlijk volgens mij bij de laatste bijna altijd zou moeten doen.
Misschien heeft hier ook iemand het zelfde probleem gehad en heeft hier wel een oplossing voor gevonden.

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Kijk ff rond op www.troublesathome.nl daar staan wat adressen van alternatieve newsservers, misschien dat een daar van wel werkt?
Het is normaal dat gewoon 'news' niet werkt als je achter een router zit, heb ik hier ook met mijn router, het invullen van het hele adres werkt wel gewoon.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb deze ingesteld: testnews.home.nl

ik weet btw niet hoe ik daar aan kom, want ik gebruik bijna nooit nieuwsgroepen, maar het werkt wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 06-07-2003 22:56 ]

• Hurricane Jac
Palomar schreef op 06 July 2003 @ 22:56:
ik heb deze ingesteld: testnews.home.nl

ik weet btw niet hoe ik daar aan kom, want ik gebruik bijna nooit nieuwsgroepen, maar het werkt wel ;)
Jah deze servers werken wel. Maar ik heb begrepen dat ze hiermee nog aan het testen zijn maar voor even is het nu wel goed om uit te zoeken hoe het allemaal werkt maar het belangrijkste is dat ik nu gewoon verbinding kan maken via een @home server en niet via een alternatieve waarvan er nog maar een paar gratis van zijn. Tenslotte heb ik hier ook al voor betaald en moet ik er gebruik van kunnen maken

• Palomar
  • Niet online
hmmz.. ik heb net ff news en news.home.nl geprobeerd en die werken bij mij idd ook niet. Is dan weer lekker geregeld bij @Home :{

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Palomar schreef op 06 juli 2003 @ 23:27:
hmmz.. ik heb net ff news en news.home.nl geprobeerd en die werken bij mij idd ook niet. Is dan weer lekker geregeld bij @Home :{
hmm news.home.nl is ook geen bestaande DNS naam ... :Z

• Palomar
  • Niet online
PolarBear schreef op 07 July 2003 @ 10:20:
[...]

hmm news.home.nl is ook geen bestaande DNS naam ... :Z
:Z < ?
die werkte volgens mij altijd wel hoor.. en anders zou 'news' het iig moeten doen (heb ik altijd gebruikt). En nee, dat is idd geen geldige dns naam, maar als je je ip via @home krijgt wordt er een dns achtervoegsel achtergeplakt.

• Hurricane Jac
Nee het is eigenlijk best raar want op de help site enzo staat gewoon het adres van news, en als je achter een router of iets zit moet je meestal het hele adres intypen om buiten jou netwerk om te komen. Maar als je ze gaat pingen lukt dit dus gewoon niet. Daarom is het een beetje raar dat ze nu gewoon testnews hebben gebruikt. Daar hadden ze dan ook wel eens wat van op de site mogen vermelden want volgens mijn kan niemand news.home.nl pingen.

• Palomar
  • Niet online
op de @home help-site vermelden ze dit (weet niet of je het gelezen had):
Vraag Referentienummer 386
Hoe kan het dat ik geen verbinding meer kan maken met de nieuwsserver?

Antwoord
Door spoedonderhoud aan onze newserver zijn de configuratiegegevens van de newsserver gewijzigd. Het betreft hier alleen configuratie gegevens op het @Home netwerk de zogenaamde dns-naam. U hoeft de instellingen op uw computer niet te wijzigen.
Het opnieuw opstarten van uw computer zou voldoende moeten zijn

Indien uw computer is voorzien van Windows 2000 of Windows XP dan is het mogelijk dat deze computer na het herstarten nog gebruik maakt van de oude dns gegevens. Het is dan noodzakelijk om de opgeslagen dns gegevens te verwijderen zodat uw computer de nieuwe informatie automatisch opvraagt.
Dit kunt u op de volgende wijze doen:

Klik op Start-> Uitvoeren (Run indien u de Engelse versie heeft)
Typ in command en klik vervolgens op de entertoets
Er verschijnt een DOS-venster. Typ in dit venster het volgende commando: ipconfig /flushdns en vervolgens op de entertoets
De dns-cache is geleegd. Indien u de computer herstart zal deze de nieuwe dnsgegevens ophalen.
werkt bij mij iig niet (heb ook via een (linux)router).

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

anders kijk je naar je DNS achtervoegsel (vb zwoll1.ov.home.nl) en plak je daar news voor.

• Mountainman
  • Laatst online: 15-05 22:24
Newsserver (NNTP)

news news.rdc1.ov.home.nl
news.tilbu1.nb.home.nl
testnews.home.nl

bron:www.troublesathome.nl ;)

PSN: ChrisCalculus

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Palomar schreef op 07 July 2003 @ 10:55:
[...]

:Z < ?
die werkte volgens mij altijd wel hoor.. en anders zou 'news' het iig moeten doen (heb ik altijd gebruikt). En nee, dat is idd geen geldige dns naam, maar als je je ip via @home krijgt wordt er een dns achtervoegsel achtergeplakt.
Server: ns.s340.xs4all.nl
Address: 194.109.104.104

*** ns.s340.xs4all.nl can't find news.home.nl: Non-existent domain

> news.home.nl
Server: ns1.home.nl
Address: 212.120.66.204

*** ns1.home.nl can't find news.home.nl: Non-existent domain

Duss ..

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

Tracing route to news.tilbu1.nb.home.nl [213.51.144.68]
Doet het gewoon hier
edit:
met xs4all op @home email! duss.... Ow alleen pingen 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Brazza op 07-07-2003 20:03 ]

Verwijderd

Quakemaster schreef op 06 July 2003 @ 22:33:
Ik ben al aan het zoeken geweest voor een oplossing op het forum en op bepaalde sites maar kan niets vinden.

Het probleem is namelijk dat ik geen contact kan krijgen met de newsserver van @home. Ik zou zo 1 2 3 ook niet weten waar het aan ligt.
Ik zit achter een belkin router, dit was eerst ff zoeken voor wat instellingen voor mijn mail maar dat is nu ook al een tijdje gelukt. Maar nu wil ik mijn news server instellen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik kan hem niet eens pingen via news of via news.home.nl wat hij eigenlijk volgens mij bij de laatste bijna altijd zou moeten doen.
Misschien heeft hier ook iemand het zelfde probleem gehad en heeft hier wel een oplossing voor gevonden.
Sorry, even offtopic.
Maar Quakemaster, jij gebruikt nu mijn oude nick hier op GOT :D
Ben je echt een Quakemaster??

• Hurricane Jac
Vroeger was ik wel een echte quake master jah toen kon ik nog met de besten mee op de partys maar nu heb ik weinig tijd meer en doe ik het bijna nooit meer. Maarjah een bijnaam heb je voor het leven he!

Pagina: 1