xp1800 @ 2200 mhz maar corrupted data? help?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20
Zoals de topictitel al zegt, ik krijg corrupted data op me hd (xp start niet meer op en meot het opnieuw instalelren, voor de rest is alles nog 100%) als ik de fsb tussen de 190-200 mhz zet... waar kan dit aan liggen? Ik dacht zelf aan de pci bus die te hoog komt (38-40mhz) maar zo hoog is dit toch nog niet?

Het is dus een xp1800 die dan op 11.5x 190-200 draait (tussen die regioo gaat het fout :p) op een asus a7v8x moederbord.

Kan het ook aan het geheugen liggen? er zit nu een 512 266mhz kingston ddr in.

Ikzelf heb het gevoel dat de cpu veeeel meer aan kan... hij wordt ook niet warm en ook het voltage is nog niet op zijn max gezet. Dit alles gewoon aircooled.

Maar het is nogal vervelend als je telkens windows xp opnieuw moet installeeren, dat test niet echt fijn.

Vast bedankt :)

P.s ik heb mischien nog een xp1800 over, dezelfde als ik nu oo heb.. ( axda jiumb week 11 2003)

https://wren.co/join/Devian

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

memtest86 gedraaid?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het kan van alles zijn.. Je voltage te laag, je mem timings te strak of je mem kan het gewoon niet aan.. Ook kan het zijn dat je IDE controller te snel loopt waardoor er data-corruptie optreedt..

Probeer inderdaa memtest86 eens te draaien en kijk eens in onze fantastische FAQ... Daar staat ook het e.e.a. in...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
tis niet vreemd dat je hd er bij een bus van 38mhz uitklapt... GEen PCI divider op je mobo ? Anders vrees ik dat je niet verder gaat komen

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20
Faq al even heel snel globaal overheen gekeken, memtest wil niet.. meot vanaf flop.. en ik heb geen floppydrive :(

Timings staan allemaal op alle hoogst, en of ik ram voltages nu hoger zet of cpu voltages dat maakte allemaal niks uit.

Maar mijn 1e gedachte was dat het met pcibus was, maar kan geheugen dit soort problemen ook veroorzaken?

https://wren.co/join/Devian

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Geheugen, CPU, harddisk waar de data langs komt.

Iig heb je blijkbaar geen van de standaard adviezen in de search opgevolgd... Regel een floppydrive of bouw een bootable CDtje.

Dit topic gaat dicht. Probeer gewoon de standaarddingen in de search/FAQ eens (memtest, eventueel vddr en vcore verhogen, multiplier omhoog maar FSB omlaag, etcetera.)

edit: takke, weer een dubbelslotje :(

[ Voor 23% gewijzigd door m-m op 06-07-2003 22:11 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Corrupted data, klinkt alsof je HDD niet genoeg stroom krijgt, cq. instabiele volts vanaf je voeding. OC'en is niet zonder risico's, dus als zoiets gebeurt, is het meer logisch dan vreemd ;) Ook je 266mhz oftewel PC2100 geheugen zou het wel eens heel moeilijk kunnen hebben met die FSB.

Je moet niet vergeten, dat bij zo'n hoge (naar verhouding) FSB, van 133 naar 190-200, je proc veel meer stroom trekt, waardoor je voeding het wel eens niet aan zou kunnen. En idd, je hebt op de A7V8X voor zover ik weet geen AGP/PCI lock zitten, en daardoor komt je PCI op 38 a 40 te staan. Dit heeft indirect ook gevolgen voor je I/O, oftewel HDDs, CD-ROM drives etc.

Mijn tip: neem een zwaardere voeding, als je denkt dat je mobo/proc/geheugen harder kan. Als je denkt van niet, dan zit hij dus idd aan z'n max, maar voor een luchtgekoelde 1800+ is het iig geen gekke OC. Hiervoor is er btw ook een mooi stukje in de DOC FAQ, dat is hier te lezen.

Aangezien dit soort dingen altijd voor kan komen bij OC'en, gaat hij dicht, anders komen er tientallen "help mijn sys wil niet verder oc'en" topics ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.