Toon posts:

Asus L3400H Opladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort heb ik via een Pc-Privé project een nieuwe Laptop, de Asus L3400h, niks mis mee, alleen ik krijg de batterij niet opgeladen. Ik kan hem nu alleen maar gebruiken via 220v. Als ik de adapter aansluit op me laptop dan gaat de LED die aangeeft dat de batterij word opgeladen heel even branden (15sec.) Het is pas 1x voorgekomen dat hij 5 minuten heeft geladen... De batterij komt hierdoor niet voller dan 3%..

Hoe kan ik dit oplossen? Het is juist belangrijk dat ik de laptop zónder 220 kan gebruiken..

BVD

p.s. ik ben qua laptops erg onervaren..

Verwijderd

Het kan de batterij zijn, maar ook het contactpunt tussen laptop en batterij, probeer eens een stukje alluminium folie tussen de batterij/laptop contact punten te plaatsen? Dit probleem heb ik een keer met een afstandsbediening van mijn TV gehad, en met folie deed ie het weer :P

iig heb je recht op garantie, want hij moet ook zonder folie kunnen werken :) Maar het zou ook best een rotte batterij kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 22:17 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 21:58:
Sindskort heb ik via een Pc-Privé project een nieuwe Laptop, de Asus L3400h, niks mis mee, alleen ik krijg de batterij niet opgeladen. Ik kan hem nu alleen maar gebruiken via 220v.
Hoe lang is "sinds kort" ?

Als dat langer is dan een dag of twee dan snap ik niet dat je niet eerder contact op hebt genomen met de leverancier van deze laptop ?

En ga aub niet aan liggen frotten met aluminium folie zoals de persoon hierboven al als mogelijke oplossing aanbiedt. Als de batterij niet opgeladen zou worden dan is het een garantie kwestie ...

[ Voor 20% gewijzigd door Juicy op 06-07-2003 22:30 ]

-

Verwijderd

Ik zeg toch ook niet dat ie dat dan moet blijven doen :/, dan weet je iig of het aan de contactpunten ligt of dat het iets anders is....

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment laadt de batterij goed, dus er lijkt met de batterij niets mis, maar misschien over een uur dan stopt ie weer met laden :S

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 17:38:
Op het moment laadt de batterij goed, dus er lijkt met de batterij niets mis, maar misschien over een uur dan stopt ie weer met laden :S
Zoals verwacht, batterij is gestopt met laden.. Kan het niet zijn dat ik iets moet aanpassen in BIOS? Zoiets staat in de handleiding alleen ik word er niet wijs uit...

Verwijderd

Neej, batterij opladen staat niet in de BIOS, gewoon contact opnemen met Asus, als het goed is zat ereen kaartje bij met een tel nummer voor garantie.

• Juicy
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 18:13:
[...]
Zoals verwacht, batterij is gestopt met laden.. Kan het niet zijn dat ik iets moet aanpassen in BIOS? Zoiets staat in de handleiding alleen ik word er niet wijs uit...
Heb je nou ondertussen je leverancier al ingelicht ?! Of ben je gewoon vreselijk eigenwijs ?

-

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ik denk dat laatste....

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dan dat die batterij af en toe wel een half uur oplaad en daarna weer niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch maar eens contact opnemen met de leverancier, bedankt i.i.g.!!

• Juicy
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 17:18:
Ik ga toch maar eens contact opnemen met de leverancier, bedankt i.i.g.!!
Nu al ...

-

Verwijderd

Topicstarter
wat n gedoe

Verwijderd

Topicstarter
Na laang laang zoeken bleek t toch heel simpel. Batterij echt HELEMAAL leeg trekken met behulp van een progje. Daarna laadde die meteen door naar 100%. Werkt nog steeds perfect.

The End
Pagina: 1