Toon posts:

Memtest loopt zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb een vraagje over mijn computer, dit is namelijk een (compaq) Pentium 2 266Mhz MMX met 64Mb EDO ram geheugen.
Deze computer is zeer traag en loopt regelmatig vast, dus dacht ik aan het ram geheugen. Nou ben ik dus memtest aan het uitvoeren maar die is nou al zo'n dikke 2uur bezig en is nog steeds pas bij 16% :'( , heel gezellig maar hij heeft nog steeds geen fout gevonden.
Maar nou is dus mijn vraag of het zo kan zijn dat memtest er zo lang over doet omdat het maar een pentium 2 is of is dat normaal gesproken echt niet mogelijk ???

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Roland.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

memtest voert 1 en dezelfde test over en over uit, dit heeft natuurlijk wel te maken met de sneheid van je CPU en je Mem BUS en je Memory zelf, het is dus best mogelijk dat jou pc er zo lang over doet.
Je topic titel is wel een beetje onduidelijk hoor...!!

[ Voor 9% gewijzigd door CRiMiNaL op 06-07-2003 21:49 ]

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry van die titel, zal er volgende keer rekening mee houden. Bedankt voor je post.

Verwijderd

Ik zie dat je nieuw bent ik zou je graag willen verwijzen naar: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

maar we zijn er om te helpen niet om te zeiken :P
Het kan idd dat de test op deze proc er zo lang over doet, maar gaat het nog wel vooruit en is niet vastgelopen?

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij blijft wel gewoon doorgaan, maar op een snelheid die wel zo ontzettend traag is, ik vraag me af of hij morgen vroeg klaar is als ik hem aan laat staan.

dus ja....

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Een volledige memtest duurt vrij lang hoor :) Kan wel een nachtje overheen gaan, zelfs met een dikke pentium 4 volgens mij.

Ikzelf stop meestal na een uurtje, als hij dan geen fouten heeft gevonden vind ik het wel goed ;). Graag een bevestiging van een expert aub.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf ook een AMD 2700+ 333FSB @512Mb DDR maar die deed er maar een half uurtje over ofzo, niet veel langer, maar ik vind dit wel heel erg gortig worden. Hij is nou 2 uur en 25 minuten bezig en is op 17% al 1% verder.

Verwijderd

Een P2 266Mhz hoort niet traag te lopen en zeker niet regelmatig vastlopers te krijgen. Als je een P4 3.2 Ghz gewend bent, zal je wel iets te veel koffie gaan drinken :z , maar ik denk eerder dat je iets te veel van 'm eist of dat ie ernstig vervuild is.

Het is heel goed mogelijk dat je geheugen prima in orde is, maar gewoon een beetje te weinig voor de programma's die je wilt gebruiken en het aantal processen dat loopt.

Welk OS heb je en welke programma's gebruik je het meest? Hoe vol is je HD?

Iets meer info misschien? :?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is het hem dus, ik heb hem vandaag een Quikrestore gegeven (dat zit bij compaq computers, zet alles terug in fabrieks staat) dus hij is helemaal clean, maar er staat dus nu win95 op. maar ik heb hem nog niet eens helemaal kunnen installeren omdat hij in windows zelf de hele tijd vast loopt en ik dus niks kan configureren.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Als ik het goed heb gelezen heb jij dus een p2 266 met 64mb EDO. EDO geheugen is zowieso heel traag. Check je geheugen timings (if any, 't blijft een compaq), en probeer anders eens scandisk oid uit te voeren.

(p2 met EDO welk chipset was dat ook alweer?)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Als je met Quickrestore al problemen krijgt, denk ik eerder aan problemen met je HD dan met je geheugen.

Kan je wel Scandisk/Uitgebreid (Schijfcontrole) draaien?
Of probeer anders even een diag. programma van de HD fabrikant (en lees dit even bijv. http://gathering.tweakers..._message/16985207#hddvaag )
Pagina: 1