Exchange server iedere keer passw invoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Om de mail van de exchange server te bekijken hoor je op het domein te zitten. Ik gebruik op mijn thuis pc echter een VPN en zit dus altijd als local user mijn exchange mail (in Microsoft outlook) te bekijken.

Op zich wert het goed, alleen vraagt ie iedere keer om mijn username, domein en password. Iedere keer dat ik opstart moet ik mijn password opnieuw invullen. Is hier een tweak voor?

Ik ben niet van plan om op mijn thuis pc een user aan te maken die op het domein staat. Heb het idee dat het zo ook moet kunnen.(En ja ik heb gegoogled en gesearched ;) )

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 23:20

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

moet je nu alleen je password invullen of ook je username en domein ? bij outlook 2k moest je namelijk alle drie invullen en daar was een tweak voor om alleen password in te hoeven vullen, maar bij outlook xp hoeft dat niet meer.

Maar voor password is volgens mij geen oplossing, zit hier met hetzelfde probleem.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:16

momania

iPhone 30! Bam!

Volgens mij is het onthouden van het password sowieso afgeschermd vanuit de exchange server.
Ik weet niet zeker of het zo is, maar als ik even logisch redeneer dan denk ik dat het laten onthouden van passwords alleen wordt toegestaan bij pc's die in het domein hangen.
Omdat je dan met een VPN niet in de 'trusted zone' (zeg ik dat zo goed?) hangt, moet je dit altijd opnieuw invullen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Viva Vince
Office XP onthoud idd wel het domein en de username maar niet het password...
onthouden van passwords alleen wordt toegestaan bij pc's die in het domein hangen
Zo'n fantasieen had ik ook al, hoop alleen dat mijn(en jou) fantasie niet klop :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

zelfde username en password aanmaken die je gebruikt op het domain zou moeten werken.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Kappie

Tell me your secrets...

Of wachten op Outlook 2003 die heeft wel de optie "Wachtwoord bewaren" ;)

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Bij je VPN connectie moet je een username en wachtwoord invoeren. Als die gelijk is aan het exchange account op de exchange bak zou ie automatisch moeten aanmelden. Als ie daar niet naar kijkt (weet het niet zeker) kijkt ie hoe je lokaal bent ingelogd.
Als je nu dezelfde username aanmaakt met hetzelfde wachtwoord, laat ie je gegarandeerd door. Inderdaad is dit een security risico, maarja.

• Viva Vince
Alvast bedankt voor de sneller reacties!
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 10:16:
Bij je VPN connectie moet je een username en wachtwoord invoeren. Als die gelijk is aan het exchange account op de exchange bak zou ie automatisch moeten aanmelden. Als ie daar niet naar kijkt (weet het niet zeker) kijkt ie hoe je lokaal bent ingelogd.
Als je nu dezelfde username aanmaakt met hetzelfde wachtwoord, laat ie je gegarandeerd door. Inderdaad is dit een security risico, maarja.
Het bovenstaande is al het geval.
De VPN verbinding heeft de zelfde username als mijn account en ook zelfde passw en zelfde domein als de exchange server nodig heeft. Mijn user waarmee ik inlog heb ik zonet ook ff hernoemd en het correcte passw gegeven en hij kwam nog steeds op de proppen met zo'n mooi venstertje :?

[ Voor 4% gewijzigd door Viva Vince op 07-07-2003 12:22 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 10:13
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 10:16:
Nee, da's een beetje niet helemaal correct.

Overigens is er aan dit probleem niets te doen, behalve overstappen naar de nieuwste outlookversie.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Het komt gewoon omdat je niet aangemeld bent op het domein.
Weet je zeker dat je je op het domein ook aanmeld ?
als je b.v. net use * \\server\share doet, moet je dan ook een ww invullen ?
zo ja, ben je niet aangelogd.

Heeft niks met een outlook versie te maken, maar puur voor het feit dat de exchange server je login van het domein automagisch overneemt, ben je niet aangelogd, dan krijg je je schermpje te zien.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Viva Vince
De pc staat wel op het domein, maar dat doet er niet toe aangezien ik een locale user gebruik.

Ik kan wel de gebruiker op het domein gebruiken maar dan duurt het inloggen lang(als ik geen VPN opzet bij het inloggen, ik zit namelijk niet op het nerwerk maar een thuisnetwerkje) Ik vind dit allemaal overkill voor die keer dat ik mijn mail check.

als mijn VPN actief is kan ik gewoon \\server\share doen zonder zoiets als www er voor te zetten.

Mijn andere pc (laptop) staat wel in het domein en daarmee kan ik idd gewoon outlooken. Mijn vraag was dus of ik dit ook voor een lokale user kon tweaken. Ik denk dat ik gewoon ga wachten totdat ik office 2003 ergens van daan kan halen als die het wel ondersteund.
Pagina: 1