club3d ati radeon 9600 pro loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 11:33
hallo daar,

ik heb sinds kort een ati 9600 pro maar telkens bij 3D toepassingen bevriest de hele pc. kheb van alles geprobeerd van tot de nieuwste drivers tot en met heel winxp er opnieuw opzetten!

mijn specs:

Mb: MSI K7n2G (nforce2, nieuwste bios)
proc: Amd xp 2400+
RAM: 768 Mb pc333
voeding: enermax 300W
Geluid onboard.
directx: 9.0a
ati catalyst 3.5 Version: 6.14.10.6360
De pc loopt op een willekeurig moment vast.
kheb er 2 kastkoelers er inzetten.
de pc wordt 30 graden.
met mun ti 4200 liep de pc niet vast en heb der verder nix aan veranderd.

kheb me suf lopen zoeken maar nix gevonden. wie ken mu uit de put helpen.

bij voorbaat dank.

groetjes!

[ Voor 38% gewijzigd door mrboomblaster op 06-07-2003 21:28 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe zit het met de koeling in je pc? Wanneer loopt de pc vast? Direct of pas na paar minuten spelen? Welke drivers heb je geprobeerd?

Aangezien de kaart net nieuw is kan het zijn dat de kaart brak is, zou je de kaart in een andere pc kunnen testen?

Verwijderd

Loopt het vast bij OpenGL of Direct3D dingen? of allebei?

Als het alleen Direct3D is, probeer eens een nieuwere DirectX versie. Aangezien je alle drivers al geprobeerd hebt wordt het vrij lastig. Je zou evt. nog een ander OS kunnen proberen, want als het daar ook fout gaat kan je een stuk hardware de schuld gaan geven.

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 11:33
kheb intussen al een oplossing gevonden op een site van een ander merk kaartje. ik denk dat het lag aan dat de 9600 pro nie zo goed overweg kon met de 8xagp. heb deze op 4xagp gezet en alles deed het weer. een lijst met mogelijk oplossingen is hier te vinden: http://www.tyan.com.tw/support/html/faq_gc.html

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb bij iemand net ook zo'n videokaart erin gezet met een Gigabyte 7VA 8x AGP en geen problemen na installatie van die VIA drivers. Eerst deed de videokaart het ook niet lekker maar nu wel met die nieuwe VIA drivers. De kaart loopt gewoon op 8x AGP. Extra koeling geplaatst en nieuwe koeler en klaar en het werkt dus die kaart zou gewoon op 8x moeten lopen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Ok dan maar ff kicken maar weet iemand hoeveel ns geheugen er op deze videokaart zit van club3d?

ik hoop deze : Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/ram.jpg
das nl 2.83 ns :) en die zijn het snelst

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 14:17 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kicken, OK, dat is meestal tot daar aan toe. Maar wanneer het helemaal offtopic is en totaal niks bijdraagt aan de oorspronkelijke discussie, dan ben je wel heel 8)7 bezig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.