Toon posts:

ADSL of Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat dit vaak gevraagd is. heb ook de FAQ gelezen en daar las ik ( wat ik ook al wist) dat je met ADSL betere pings hebt. Alleen ik heb nu een probleem.

Ik heb nu kabel internet:
768 download bandbreedte, ik download met een gemiddelde 80 Kb/s alleen in spellen is mijn Ping altijd wisselvallig, van de 50 tot 150. dit is heel irritant want ik ben een echte gamer.

Nu heb ik twee keuzes:

1. ik neem ADSL voor 50 Euro per maand en hou dezelfde download snelheid als ik nu heb, maar mijn Ping wordt aanmerkelijk beter ( denk ik/weet ik )

OF
en deze heeft nu nog mijn voorkeur.
2. ik neem het nog snellere Kabel abbonoment met een 1,5 Mb download bandbreedte. hiermee download je met gemiddeld 150 kb/s alleen mijn vraag is nu, Wordt mijn ping in FPS/games ook echt beter dan wat ik nu heb dan. Want zoals ik al had verteld heb ik soms een hele goede ping en soms een klote ping.

Wat zal ik doen. Die kabel upgrade wordt nog goedkoper ook want dat abbo kost maar 45 Euro per maan ( ik weet het prachtprijs voor zon abbo)

alvast bedankt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

Shunt

Boe

erm ik ken veel mensen met adsl die een bagger ping hebben hoor
en ik ken weer veel meer mensen die een ultra goeie ping hebben met kabel
btw welke provider heb je nu ?
ook je download speed heeft een hoop te maken van waar je download ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Volgens mij heeft kabel altijd een langzamere ping dan ADSL,dat heb ik altijd ervaren bij Casema ping:300+,nu ADSl ping steady op 30)
Kijk eens naar demon.nl,die hebben voor 55 € 1024/512 abbo(volledig gratis instappen met modem)

[ Voor 14% gewijzigd door Flex op 06-07-2003 21:08 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13
Ik heb een ping van < 30 naar tweakers.net en heb kabel. Maar ga er maar vanuit dat je ping niet verbeterd als je een sneller kabel abbo neemt. Het signaal zal toch nog steeds dezelfde weg moeten afleggen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

www.demon.nl ;)

Lekkere pingtijden... en stabiel. 39 Euro per maand, gratis Ethernet modem en aansluitkosten, 512kbit down en 256kbit!! up
1024/512, zelfde specs verder voor 55 Eurotjes ;)

Bij ADSL is je ping bijna altijd stabieler dan bij kabel. Ook hoor(de) je van die wilde verhalen bij kabel internet met vette bandbreedtes etc etc... en de laatste tijd wordt dat alleen maar steeds meer beperkt.

Verwijderd

Topicstarter
die Demon is niet beschikbaar, En ik heb Kabelfoon, staan ook bij Speedtest.nl en ik ben van plan Super Slim te nemen , heb nu Premium. je kan er wel even rondkijken. ik wil wel graag ADSL maar niet als ik goedkoper veel sneller internet kan hebben. misschien moet ik het maar gewoon proberen. het grootste probleem waarom ik ADSL wil, is dat Kabelfoon weleens betrouwbaarheids problemen heeft, toch zeker wel 1 keer in de maand lig ik er minstens 5 uurtjes af en maximaal 12 uurtjes, niet echt een groot probleem alleen wel altijd als ik het internet nodig heb.

Verwijderd

Topicstarter
dat DEmon niet beschikbaar is ligt aan het feit waarschijnlijk dat het ADSL netwerk hier in mijn Dorp pas in augustus open gaat.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Misschien wel aardig om te weten. Bij mij in het dorp hebben we zowel adsl als kabel. Zo heeft mijn zwager bijvoorbeeld kabel van casema ala 300/64 kbit. En ikzelf heb Adsl lite die 256/64 kbit is. Zijn download snelheid is hoger, namelijk 40 kb tegenover 26 kb van mij. We spelen regelmatig Mohaa Spearhead over het internet en dan zijn de pings toch vrijwel exact hetzelfde :9 Denk dus dat het voor het gamen weinig uitmaakt. Op een goede server is voor ons beide een ping van in de 50 haalbaar.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
bij mij is ook op een goede server een ping van 50 hallbaar alleen te vaak schiet mijn ping opeens omhoog naar de 100- 150 terwijl andere spelers ( met ADSL) gewoon rond de 50 blijven. maar ik denk dat ik gewoon voor de Kabel Upgrade ga en als dat niks uitmaakt en dus nog steeds niet de gewenste resultaat bied dan ga ik over naar ADSL. voel vrij om je eigen ervaringen hier toe te voegen en tips want ik heb nog niks besloten.
Alvast bedankt

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Daacuso >

Dan heeft jouw zwager geluk.... als je in een omgeving zit waarbij veel mensen gebruik maken van dezelfde kabel provider dan kan je er donder op zeggen, dat je tussen 20:00 en 22:00 niet normaal kan gamen ;) met ADSL zal je daarentegen dat probleem gewoon NIET hebben

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 21:25:
bij mij is ook op een goede server een ping van 50 hallbaar alleen te vaak schiet mijn ping opeens omhoog naar de 100- 150 terwijl andere spelers ( met ADSL) gewoon rond de 50 blijven. maar ik denk dat ik gewoon voor de Kabel Upgrade ga en als dat niks uitmaakt en dus nog steeds niet de gewenste resultaat bied dan ga ik over naar ADSL. voel vrij om je eigen ervaringen hier toe te voegen en tips want ik heb nog niks besloten.
Alvast bedankt
Of je bandbreedte nou verhoogd van je downstream zal geen ruk uitmaken op je stabiliteit van je ping... dat ligt aan de traffic op de kabel-centrale, het aantal hops, traffic daartussen etc etc. En kan ook nog sterk afhankelijk zijn van je ISP.

Wat bij online gamen belangrijk is, is een hoge en stabiele upstream en natuurlijk GEEN packetloss (wat ik nogal vaak zie bij cable internetters).

Verwijderd

Topicstarter
Oke daar zal je wel gelijk in hebben NOOBS. alleen doordat er vanaf Augustus ADSL is, zijn er veel mensen van plan om naar ADSL over te stappen en dat zou dan wel weer goed zijn voor mijn Ping. maar dus ik zou met het goedkoopste ADSL abbo alweer met een ping van 30 kunnen gamen, zoals iemand hierboven aangeeft.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:01
Kijk eens bij speedtest.nl of er gebruikers uit jouw buurt een snelheidstest hebben uitgevoerd!

• Daacuso
  • Laatst online: 21-02 01:13
Heb het net nog even aan m'n zwager gevraagd, maar hij heeft ook 's avonds gewoon een goede ping. Btw met kabel bedoelen jullie toch echt broadband zoals bijv. casema aanbiedt? Ik dacht ook trouwens dat voor broadband het aantal gebruikers niet zo veel uitmaakte? Maar zoals n00bs al zei, een goede upload is belangrijker dan de download snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Daacuso op 06-07-2003 21:39 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij cable wordt het hele medium geshared met ALLE gebruikers op de centrale... dus dat kan ERG nadeling uitpakken (hoeft niet altijd zo te zijn)
Bij ADSL heb je geloof ik een overbooking van 1:25, dus zit je met 25 users op 1 centrale (zover ik weet)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zowel je bewering als je getallen zijn fout.
Bij adsl heb je een eigen lijn naar de centrale, vanaf de centrale naar de provider is er ook altijd netwerk ruimte zat (niet gegarandeerd overigens, maar is glasvezel en dat kan veel gebruikers goed aan), maar vanaf de provider "naar internet" is je verbinding overgeboekt (bij kpn adsl meestal 1:40), waar je overigens geen last van hebt.

Bij kabel heb je misschien een gelijke overboeking, maar die begint al in je straat. Over kabel kan (ik gok dit) maximaal 15mbit en er zitten bijvoorbeeld 44 gebruikers met kabel. Als er daarvan maar een paar die hard zitten te downloaden met 2 mbit, dan heb je al een zogenaamde "probleemwijk". Als je toevallig weinig aansluitingen hebt of geen mensen die die hard down en uploaden, heb je geen last.

Bij adsl is dit "risico" veel meer gespreid en heb je in de praktijk gewoonweg geen last van de overboeking.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 06-07-2003 22:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de Upload tips. maar waarom moet ik kijken naar de upload cijfers. om te kijken hoe snel de ping zal zijn????????????????????

edit:
De upload van het snellere kabel abbo is twee keer zo snel, betekend dit dat mijn ping dan ook beter zal zijn???

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 22:06 ]

Verwijderd

Kan het niet zo zijn dat bij een slome pc je ping in sommige gevallen ook omhoog kan schieten?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JvS schreef op 06 July 2003 @ 21:59:
Zowel je bewering als je getallen zijn fout.
Bij adsl heb je een eigen lijn naar de centrale, vanaf de centrale naar de provider is er ook altijd netwerk ruimte zat (niet gegarandeerd overigens, maar is glasvezel en dat kan veel gebruikers goed aan), maar vanaf de provider "naar internet" is je verbinding overgeboekt (bij kpn adsl meestal 1:40), waar je overigens geen last van hebt.

Bij kabel heb je misschien een gelijke overboeking, maar die begint al in je straat. Over kabel kan (ik gok dit) maximaal 15mbit en er zitten bijvoorbeeld 44 gebruikers met kabel. Als er daarvan maar een paar die hard zitten te downloaden met 2 mbit, dan heb je al een zogenaamde "probleemwijk". Als je toevallig weinig aansluitingen hebt of geen mensen die die hard down en uploaden, heb je geen last.

Bij adsl is dit "risico" veel meer gespreid en heb je in de praktijk gewoonweg geen last van de overboeking.
Bij KPN is de overbooking 1:25. En ik weet dat je een directe lijn naar de DSLAM hebt. Ik wilde alleen aangeven dat de kans dat er wat met je ADSL verkeerd gaat kleiner is dan bij Cable

Verwijderd

Topicstarter
geloof mij: mijn PC is niet sloom :D

en volgens mij heeft dat er niet echt veel mee te maken, Maarjah, eigenlijk had nOObs mijn naam moeten hebben en ik zijn naam, want ben in dit soort dingen best wel een n00b

EDIT:

heb net bij Speedtest de ping snelheden nederland vergeleken: en dit waren de antwoorden:

Premium ( wat ik nu heb) :

tussen de 30 en de 70

Superslim (wat ik wil gaan doen)

Tussen de 30 en 50

En Adsl : van zelfde prijsklasse (50) zelfs iets duurder dan die andere:

20 tot 25

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 22:14 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja maar ik heet geen n00b maar n00bs ;) is een hele andere interpretatie :)

Anyway ik zou ADSL nemen :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

n00bs schreef op 06 July 2003 @ 22:07:
[...]

Bij KPN is de overbooking 1:25. En ik weet dat je een directe lijn naar de DSLAM hebt. Ik wilde alleen aangeven dat de kans dat er wat met je ADSL verkeerd gaat kleiner is dan bij Cable
Providers overboeken, kpn overboekt niet, die sluit een telefoondraad aan op een centrale :o. Overigens doe xs4all het echt 1:40 volgens hun eigen informatie :)

Verwijderd

Sorry heren,

Maar KPN adsl, de vroegere mx stream, is de overboeking 1:75.

lagere overboekingswaarden zijn er naar mijn weten alleen met de zakelijke producten van KPN, zoals Internet DSL advanced en dergelijke.
Daarbij kan je kiezen of je 1:20 , 1: 10 of 1:1 wilt.

De kosten zijn alleen ietwat anders :P

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

oefff mierenneukerij dit ;) Ik las bij ons (KPN) op Agora dat de overbooking 1:25 was... maar al goed, 1:40 I don;t care... daar gaat het niet om ;)

Het gaat erom dat je bij Cable het hele medium shared met iedereen die opzelfde centrale zit. Je bandbreedte is dus niet gegarandeert. ADSL daarentegen heb je wel een "redelijke" zekerheid van bandbreedte

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 22:11:
Sorry heren,

lagere overboekingswaarden zijn er naar mijn weten alleen met de zakelijke producten van KPN, zoals Internet DSL advanced en dergelijke.
Daarbij kan je kiezen of je 1:20 , 1: 10 of 1:1 wilt.

De kosten zijn alleen ietwat anders :P
Hmz het kan zijn dat ik op het intranet per ongeluk niet gekeken heb of het om particuliere of zakelijke oplossingen ging...

Verwijderd

Topicstarter
heb net bij Speedtest de ping snelheden nederland vergeleken: en dit waren de antwoorden:

Premium ( wat ik nu heb) :

tussen de 30 en de 70

Superslim (wat ik wil gaan doen)

Tussen de 30 en 50

En Adsl : van zelfde prijsklasse (50) zelfs iets duurder dan die andere:

20 tot 25

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 22:11:
Sorry heren,

Bij KPN ADSL is de overboeking 1:40 en dat is nooit veranderd, je hebt gelijk wat de zakelijke abonnementen betreft maar daar gaat het niet om.

Voor de rest heb ik niets meer toe te voegen aan het ADSL-verhaal want dat heeft JvS al gedaan. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ook gelijk de prijzen er even bij zetten , want dat maakt het misschien wat makkelijker.

Premium: 786/128 36 Euro per maand
Super Slim: 1,5 mb/256 46 Euro per maand
ADSL: 768/128 53Euro per maand

Zou je nu nog steed gaan voor ADSL he nOObs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maar van welke aanbieders kan je allemaal gebruik maken?
ADSL: KPN, Versatel, BBned, ???
Cable???

Verwijderd

Topicstarter
ADSL: versatel. Kpn, Tiscali, XS4ALL verder weet ik niet, dat is het volgens mij.
Cabel: Kabelfoon

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 22:25:
ADSL: versatel. Kpn, Tiscali, XS4ALL verder weet ik niet, dat is het volgens mij.
Tiscali is toch alleen een ISP ;)? XS4all in ieder geval wel, was gewoon benieuwd naar de mogelijke ADSL aabieders ;)
Zonnet gaat via Versatel (onder andere) is nog goedkoper ;)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:28
Ik heb Casema Broadband Basic voor €27,95 p/m en als ik ping naar tweakers een gem. van 25.

Je hoort bij NOOIT klagen over Casema.
edit:
Bij CS servers heb ik trouwens meestal rond de 80 en soms 100.

[ Voor 23% gewijzigd door My-life op 06-07-2003 23:24 ]

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 22:25:
Voor wat betreft ADSL: hier kun je vinden welke ADSL-providers hun diensten aanbieden in je woonplaats. :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En waar haal je die wijsheid vandaan? (en nogmaals, de provider overboekt, niet de kpn).

Verwijderd

Dat hele cablesharing verhaal van dat dat nadelig is ed. Is gewoon zware bullshit.
Ik woon in Antwerpen en heb een download snelheid van 750 KB/sec gemmiddeld. Mijn ping is bij CS ongeveer 20 tot 28.
Hier zitten zoveel mensen via Telenet te internetten (cable maatschappij hier) dat ik dus echt een snert snelheid zou moeten hebben. NIET DUS.
Volgens mij bull.

BTW ik heb het goedkoopste cable abbo dat er is. Ik betaal 40 Euro per maand.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 21:12:
die Demon is niet beschikbaar, En ik heb Kabelfoon, staan ook bij Speedtest.nl en ik ben van plan Super Slim te nemen , heb nu Premium. je kan er wel even rondkijken. ik wil wel graag ADSL maar niet als ik goedkoper veel sneller internet kan hebben. misschien moet ik het maar gewoon proberen. het grootste probleem waarom ik ADSL wil, is dat Kabelfoon weleens betrouwbaarheids problemen heeft, toch zeker wel 1 keer in de maand lig ik er minstens 5 uurtjes af en maximaal 12 uurtjes, niet echt een groot probleem alleen wel altijd als ik het internet nodig heb.
Als kabelfoon daar net zo goed is als in moerdijk eo. Dan zou ik ADSL kiezen. Ze nemen niet eens de moeite om een storing op inet te zetten. En als het er een paar dagen uit ligt, en de rest van de maand doet het het kut. Krijg je echt geen geld terug.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
hoor een hoop verhalen van mensen dat kabel zo'n slechte ping zou hebben, Ik heb Quicknet / Multikabel en mijn ping is naja uber.

Game veel online en heb altijd ping rond de 45 soms hoger, maar soms ook lager, met enkele keren van 25.

Slechte ping tijden van kabel is iets dat tot het verleden behoord (of heden bij slechte ISP's). Helemaal omdat ze nu al een tijdje Docsis hebben ingevoerd wat het 'buurman' effekt zo goed als wegneemt.

[ Voor 11% gewijzigd door sarcast op 06-07-2003 23:49 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik ben van chello overgestapt naar adsl.. Chello was echt bagger (wat het eerder niet was) en die gasten van chello wouden me niet verder helpen.
Dan is het jammer en weg wezen. Heb jaren kabel gehad met veel plezier, maar sinds ik adsl heb phoe.

Ok ok ik heb dan een 8 Mbit maar die ping tijden van 21 vind ik zeer goed en dat is niet afhankelijk van wat voor soort verbinding je hebt.

Dus mijn keus gaat uit naar adsl, kabel en service (chello) gaat niet samen. Met adsl ben ik door helpdesk prima geholpen met het opzetten van mijn netwerk :P

Verwijderd

Topicstarter
ja de kabel hier van Kabelfoon laat soms nog weleens te wensen over, alleen ik hoop eigenlijk dat er veel mensen overstappen naar ADSL, en dat de kabel dan dus wat beter zou moeten worden, en zoals je ziet is de Kabel twee keer zo snel en nog 5 Euro goedkoper ook per maand. Maar ik had al veel gehoord van het Ping probleem. met kabel. oke om mijn keuze voor mezelf wat makkelijker te maken.. Met wat kan je makkelijker je internet sharen, ADSL of Kabel. ik wil internet sharen tussen mijn computer en Laptop.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 00:09:
ja de kabel hier van Kabelfoon laat soms nog weleens te wensen over, alleen ik hoop eigenlijk dat er veel mensen overstappen naar ADSL, en dat de kabel dan dus wat beter zou moeten worden, en zoals je ziet is de Kabel twee keer zo snel en nog 5 Euro goedkoper ook per maand. Maar ik had al veel gehoord van het Ping probleem. met kabel. oke om mijn keuze voor mezelf wat makkelijker te maken.. Met wat kan je makkelijker je internet sharen, ADSL of Kabel. ik wil internet sharen tussen mijn computer en Laptop.
Kabelfoon is echt kansloos. Kabelfoon word, hoe langer ze in je gemeente kabel aanbieden, alleen maar slechter. Hier iig. Soms kun je gamen, soms is je ping 300 en soms kun je helemaal niet internetten. Zoals de afgelopen 2 dagen hier. Ik zou als ik jou was ADSL nemen, ga ik zelf ook doen.
SuperPaddo schreef op 07 juli 2003 @ 00:49:
Neem @home kabel, 50 per maand, lage ping, en 800 kB sec down, 16 kB sec up.

Ik vindt deze provider wel fijn, alleen de upload is bagger.
Meestal is er geen concurrentie tussen verschillende providers op het kabelnetwerk in een gemeente. Dit is wel eens voorgekomen met chello en kabelfoon. Maar niet met @home. Dus dat kun je helemaal niet kiezen. Tis OF kabelfoon, OF ADSL bij KPN in dit geval

[ Voor 22% gewijzigd door Teun op 07-07-2003 01:14 ]

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Neem @home kabel, 50 per maand, lage ping, en 800 kB sec down, 16 kB sec up.

Ik vindt deze provider wel fijn, alleen de upload is bagger.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Ehm moet er wel @home beschikbaar zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ADSL actie: hogere snelheid
Vanaf 1 februari tot 30 juli 2003 hebben wij voor u de volgende actie.
Indien u in deze periode een ADSL abonnement aanvraagt, krijgt u een hogere snelheid.
De huidige snelheid van 786/128 wordt verhoogd naar 1024/512 kbit/s.
De prijs blijft € 59,90 per maand incl. ADSL modem en € 50,- éénmalig (€ 25,- borg en € 25,- inschrijfgeld)
Deze actie loopt tot 30 juli 2003.
Nu is er deze actie. betekend dit dat , als ik nu aanvraag ik deze extra snelheid voor altijd krijg. of dat ze na een tijdje (30 Juli) de snelheid weer omlaag gooien. want als dit voor altijd blijft dan is dit een mooi abbo voor games.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk dat dit blijvend is... bel anders gewoon op

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 23:36:
Dat hele cablesharing verhaal van dat dat nadelig is ed. Is gewoon zware bullshit.
Ik woon in Antwerpen en heb een download snelheid van 750 KB/sec gemmiddeld. Mijn ping is bij CS ongeveer 20 tot 28.
Hier zitten zoveel mensen via Telenet te internetten (cable maatschappij hier) dat ik dus echt een snert snelheid zou moeten hebben. NIET DUS.
Volgens mij bull.

BTW ik heb het goedkoopste cable abbo dat er is. Ik betaal 40 Euro per maand.
:? Dus omdat jij in Antwerpen een goede ping hebt, geldt dit voor de hele wereld :?
Verdiep je eerst eens in de feiten omtrend netwerkarchitectuen voordat je beweerd dat dit bullshit is.

Download snelheden in NL met cable van 750KB/sec kom je gewoon simpelweg niet (meer) of nauwelijks tegen. Daarnaast je ping van avg. 20ms lijkt mij erg sterk... of er moeten maar 2 hops ofzo tussen jou en de CS server zitten. Ik denk niet dat jouw verbinding representatief is voor de gemiddelde kabelinternetter...

of was dit alleen maar om te patsen :?

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 14:58:
[...]

Nu is er deze actie. betekend dit dat , als ik nu aanvraag ik deze extra snelheid voor altijd krijg. of dat ze na een tijdje (30 Juli) de snelheid weer omlaag gooien. want als dit voor altijd blijft dan is dit een mooi abbo voor games.
Waar heb je deze actie zien staan als ik vragen mag ? (link ?)
(Woon je toevallig in de omgeving van Oss ? ;) )

• FatalError
  • Laatst online: 18:49
Chello mensen met n motorola modem hier in de omgeving hebben ongeveer ping 10, ik heb zelf n com21 modem en de in mijn omgeving daarbij horende ping 30-40.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

K-2SO schreef op 07 juli 2003 @ 15:11:
[...]

Waar heb je deze actie zien staan als ik vragen mag ? (link ?)
(Woon je toevallig in de omgeving van Oss ? ;) )
Demon heeft 1024/512 voor 55 Euro per maand met gratis Ethernet modem en gratis aansluitkosten... dus nog altijd goedkoper :) mits je BBned kan gebruiken in jouw postcodegebied

• K-2SO
n00bs schreef op 07 juli 2003 @ 15:26:
[...]

Demon heeft 1024/512 voor 55 Euro per maand met gratis Ethernet modem en gratis aansluitkosten... dus nog altijd goedkoper :) mits je BBned kan gebruiken in jouw postcodegebied
Bij mij in het dorp zal dat dan wel nog niet het geval zijn, ze beginnen nu pas met ADSL.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat is wel balen dan ;) maar je kan altijd ff cheken wanneer het wel beschikbaar is. Overigens is die 60 Euro voor een 768/128 Gigantisch duur

• bartvl
  • Laatst online: 17:06

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Met mijn ADSL lite abo van Zonnet zit ik bij speedtest op een redelijk stabiele ping van 40 MS, in games echt NOOIT last van een lag, tenzij ik op de achtergrond zit te downloaden of te surfen, dan issut een ramp. Overigens: het vergelijken van pings in verschillende games is heel erg moeilijk, want JayHova spreekt van een ping van 50 tot 150 Ms, maar in America's Army is een ping tot zo'n 800 Ms (!!!) nog goed (zonder lag) te spelen. In america's army heb ik een stabiele ping richting amerikaanse servers van zo'n 230 ms, wat heel netjes is, omdat amerikaanse gamers ook rond de 230 liggen. ADSL rules!

Life is not about specs, it is about joy!

• K-2SO
Dat vind ik zowiezo al van ADSL. :|

• bartvl
  • Laatst online: 17:06

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

n00bs schreef op 06 July 2003 @ 22:37:
[...]

Tiscali is toch alleen een ISP ;)? XS4all in ieder geval wel, was gewoon benieuwd naar de mogelijke ADSL aabieders ;)
Zonnet gaat via Versatel (onder andere) is nog goedkoper ;)
Tiscali is tegenwoordig bezitter van BabyXL geloof ik, vandaar. en zonnet family lijkt mij eigenlijk wel een goede oplossing... Met zonnet lite (KPN) gaat alles vlekkeloos: maximaal downloaden van 32 Kb/s wordt gemakkelijk gehaald, ping is zeer stabiel en de bereikbaarheid is goed.

Life is not about specs, it is about joy!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit in precies hetzelfde schuitje als JayHova, ik heb ook Kabelfoon premium. Even alle voordelen en nadelen op een rijtje:

Kabelfoon premium:
*768/128 kbit
*36,90 per maand
*7,5GB limiet per maand
*Redelijke pings met oude modem (40~70)

Demon ADSL
*512/256 kbit
*39,- per maand
*Geen datalimiet (slechts fair-use, waarbij ze in hun hele bestaan nog nooit iemand mee hebben lastig gevallen volgens een Demon medewerker)
*Redelijke pings volgens speedtest

Ook ik speel graag een spelletje op internet, luister af en toe wat di.fm, wil wel eens een filmpje downloaden en dan heb je een probleem met de kabelfoon. De dubbele upload van Demon is bovendien een leuk extra'tje naast het ontbreken van een datalimiet .
/me zegt eind juli Kabelfoon internet op :)

• K-2SO
Dan moet je wel in een gemeente wonen waar je DEMON (=BBNet) kan krijgen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
en ik denk dat dat niet het geval is bij wwillem, of hij heeft natuurlijk weer geluk. en trouwens ik denk dat wwillem er op achteruit gaat als hij naar dat demon abbo gaat. want filmpje downloaden, nou dan scheelt het echt wel of je 50 of 80 kb/s gaat. en ikzelf. ben er nog niet echt uit. ga denk ik toch kiezen voor Kabelfoon Superslim. en als dat tegenvalt dan ga ik gewoon voor ADSL.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 17:51:
en ik denk dat dat niet het geval is bij wwillem, of hij heeft natuurlijk weer geluk. en trouwens ik denk dat wwillem er op achteruit gaat als hij naar dat demon abbo gaat. want filmpje downloaden, nou dan scheelt het echt wel of je 50 of 80 kb/s gaat. en ikzelf. ben er nog niet echt uit. ga denk ik toch kiezen voor Kabelfoon Superslim. en als dat tegenvalt dan ga ik gewoon voor ADSL.
Ik kan hier gewoon een bbned (demon) aansluiting krijgen, dus ik heb geluk :).

Bovendien interesseert de snelheidsval van 80 -> 50 mij niet omdat ik toch bijna geen films meer download, behalve wolfenstein online (27MB/uur). De limiet zit mij gewoon in de weg. Pas wanneer de limiet weg is kan ik weer een beetje gezond gaan downloaden. Voor 55 euro heb je trouwens 1Mbit /512kbit bij Demon.

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 07-07-2003 18:21 ]

Verwijderd

en voor 65 euro heb je binnenkort 2048/1024 bij demon.

Verwijderd

Topicstarter
mag ik offtopic even wat vragen:

wwillem hoe oud ben je, Ik denk zowiezo niet in 1702 geboren :D
En hoeveel geld heb je voor ADSL over??

Want ik moet het straks allemaal zelf betalen, mijn zus betaald alles nu nog, alleen zij gaat over een maandje of twee het huis uit. en dan is ADSL toch best wel duur voor mij, Ben elf 18, met een redelijk inkomen van iets meer dan 400 Euro per maan ( bijbaantje)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
moet ik ISDN hebben om ADSL internet te kunnen nemen en om dan ook gewoon te internetten en bellen gelijk, of wordt dat door je ADSL provider geregeld

edit:
sorry had moeten editten

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 19:24 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 19:24:
offtopic:
moet ik ISDN hebben om ADSL internet te kunnen nemen en om dan ook gewoon te internetten en bellen gelijk, of wordt dat door je ADSL provider geregeld

edit:
sorry had moeten editten
nee, een normale telefoonlijk is voldoende, een splitter splits het signaal voor je adsl en je telefoon. DUS GEEN ISDN VEREIST, kan wel met een isdn lijn, als je tuis alle apparatuur ervoor al heb liggen ;)

• FatalError
ADSL werkt op n andere frequentieband dan telefonie.. Je kan dus tegelijk telefoneren en internetten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
thx people

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 19:21:
Want ik moet het straks allemaal zelf betalen, mijn zus betaald alles nu nog, alleen zij gaat over een maandje of twee het huis uit. en dan is ADSL toch best wel duur voor mij, Ben elf 18, met een redelijk inkomen van iets meer dan 400 Euro per maan ( bijbaantje)
Ik betaal het samen met m'n broertje :).

• K-2SO
Ben ik nu de enige die ADSL gewoon te duur vind ? :|
Je betaald voor een ADSL abbo al meer dan voor een vergelijkbaar Kabel-abbo maar daar komt dan ook nog eens het abbonnements-geld van de telefoon-lijn bij. En dat vergeten veel mensen vaak. :/
(Zeker als je zoals ik een telefoon-lijn moet aanvragen als er ADSL zou moeten komen).

Verwijderd

Kijk eens op www.speedxs.nl zij hebben 2048/1024 al voor 54,95 en gratis modem/router

Verwijderd

[quote]n00bs schreef op 07 juli 2003 @ 15:09:
Download snelheden in NL met cable van 750KB/sec kom je gewoon simpelweg niet (meer) of nauwelijks tegen.quote]

Ik denk dat ondertussen toch wel doorgedrongen heeft dat Belgie een hele grote bezettingsgraad heeft met broadband internet.
Ik ben zelf ook Nederlander, maar bij de verschillende bedrijven waar ik gewerkt heb beweerden ze allemaal hetzelfde: in NL wordt er geknepen. Teveel geknepen op de down- en upsnelheden.

En die pings zijn wel degelijk waar. Ik speel continu op CS (WarcraftMod) in NL. Dus waarschijnlijk zitten er genoeg routers tussen. Kan het nu niet testen want tracert is hier afgeschermd 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 13:52 . Reden: toevoeging ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

K-2SO schreef op 08 July 2003 @ 11:30:
Je betaald voor een ADSL abbo al meer dan voor een vergelijkbaar Kabel-abbo maar daar komt dan ook nog eens het abbonnements-geld van de telefoon-lijn bij. En dat vergeten veel mensen vaak. :/
(Zeker als je zoals ik een telefoon-lijn moet aanvragen als er ADSL zou moeten komen).
Een telefoonlijn is toch altijd handig om te hebben lijkt mij ;)

En ik dacht dat het tegenwoordig niet meer nodig was om een telefoonabonnement te hebben om ADSL te kunnen nemen (had 2 weken geleden zoiets gelezen).

En ADSL abonnementen heb je al vanaf een euro of 25 per maand... dus vind het allemaal wel meevallen als ik vergelijk met wat ik vroeger aan telefoonkosten kwijt was :D

Verwijderd

K-2SO schreef op 08 July 2003 @ 11:30:
Ja, en bij kabel komen je kabel kosten, of wil je ook geen TV meer kijken ?

• K-2SO
Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 14:42:
[...]

Ja, en bij kabel komen je kabel kosten, of wil je ook geen TV meer kijken ?
Ik vind een kabelverbinding om TV te kijken niet te vergelijken met een tegenwoordig overbodige vaste telefoon-aansluiting.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Serum lees mijn vorige post nog eens ;)

• K-2SO
Die had ik ook al gelezen .. ;) maar ik moest toch even reageren op zijn opmerking.
Is dat trouwens echt zo ? Zonder tel.abbo toch ADSL ? (Ik woon in een gemeente waar je nog alleen via KPN een ADSL verbinding kan krijgen)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Maar ik heb zoiets 2 weken gelden oid vernomen. Maar waar ik het gelezen heb weet ik ook niet meer :?
En waarom zou het niet kunnen? als het dan maar niet via KPN loopt... anyway ik zal ff rondkijken of ik 't kan terugvinden.

Verwijderd

Je hebt een KPN lijn nodig om ADSL te kunnen aanvragen, wel kun je zodra je ADSL hebt je lijn opzeggen, het moet dan wel een niet KPN ADSL lijn zijn zoals Demon, SpeedXS of Cistron etc etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 16:34 ]

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 23:05
ADSL ervaar ik als de must in games (bij mij dan) ik haal gewoon altijd en ever een ping van 21 ms, wat erg strak is, maarja veel mensen die ik ken met adsl lite abbo (heb zelf basic) die hebben soms problemen met de ping, dus adsl vanaf basic lijkt me een goede optie :D

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47

Eijkb

Zo.

Over breedband in Belgie kan ik wel meepraten. Ben zelf Nederlander en werk tot eind dit jaar in Belgie (nabij Mechelen). Ik woon hier in -the middle of nowhere- en heb een ADSL go plus abonnement voor 42 euro per maand. Ik download met 350kb/s en speel CS met pings van 18 tot 40 op Nederlandse servers. Vrienden van mij in Breda zitten bij Casema en hebben kabelinternet. Van die downloadsnelheden als in Belgie kunnen ze alleen nog maar dromen en qua ping zit ik regelmatig lager. Hoe met het ook wend of keert: op een of andere manier is het breedband gebeuren in Be een stuk aantrekkelijker! Nu moet ik dus per eind december weer terug naar NL en ik ga het missen denk ik :(

Overigens onlangs een bericht gehad van Skynet (de provider) dat mijn verbinding is verhoogd van 1 mbit naar 3 mbit. Voor die verhoging haalde ik snelheden van 150kb/s. Doordat kabel in het downloaden veel sneller is en dus een goed alternatief is hier, heeft Skynet die stap ondernomen. Dat is nog eens concurreren ipv dat -ouwe jongens krentenbrood afspraken mentaliteitje- in NL tussen de breedband aanbieders... (Ik doel dan op de kabelaars en de KPN).

[ Voor 26% gewijzigd door Eijkb op 08-07-2003 16:59 ]

.

Verwijderd

Een download van 800kb/s is ook mogelijk alleen wel wat duurder dan die 42 Euro. Hier vanaf 64,95 zie speedxs of demon

• K-2SO
Eijkb schreef op 08 July 2003 @ 16:55:
Over breedband in Belgie kan ik wel meepraten. Ben zelf Nederlander en werk tot eind dit jaar in Belgie (nabij Mechelen). Ik woon hier in -the middle of nowhere- en heb een ADSL go plus abonnement voor 42 euro per maand. Ik download met 350kb/s en speel CS met pings van 18 tot 40 op Nederlandse servers. Vrienden van mij in Breda zitten bij Casema en hebben kabelinternet. Van die downloadsnelheden als in Belgie kunnen ze alleen nog maar dromen en qua ping zit ik regelmatig lager. Hoe met het ook wend of keert: op een of andere manier is het breedband gebeuren in Be een stuk aantrekkelijker! Nu moet ik dus per eind december weer terug naar NL en ik ga het missen denk ik :(

Overigens onlangs een bericht gehad van Skynet (de provider) dat mijn verbinding is verhoogd van 1 mbit naar 3 mbit. Voor die verhoging haalde ik snelheden van 150kb/s. Doordat kabel in het downloaden veel sneller is en dus een goed alternatief is hier, heeft Skynet die stap ondernomen. Dat is nog eens concurreren ipv dat -ouwe jongens krentenbrood afspraken mentaliteitje- in NL tussen de breedband aanbieders... (Ik doel dan op de kabelaars en de KPN).
In dit land worden we qua breedband gewoon genaaid.
Veel te dure en ver afgenepen verbindingen zijn het resultaat. Waarom doen ze dat nou toch ? :/

• K-2SO
Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 16:33:
Je hebt een KPN lijn nodig om ADSL te kunnen aanvragen, wel kun je zodra je ADSL hebt je lijn opzeggen, het moet dan wel een niet KPN ADSL lijn zijn zoals Demon, SpeedXS of Cistron etc etc.
En dus moet ik eerst wachten tot er een BBNet te verkrijgen is hier, de toekomst zal het leren. Ik weiger gewoon weer in zee te gaan met de KPN.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Pubbert

random gestoord

Toch idd de beste oplossing om adsl te nemen en dan bijv. de basic variant met Double Upload (768-256 ipv 768-128) voor 5 euro meer ong.

nu bied alleen abcdsl.nl het aan, maar ik gok dat ook snel anderen zullen volgen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-05 17:32
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 18:43:
en voor 65 euro heb je binnenkort 2048/1024 bij demon.
offtopic:

Hoe kom jij aan die wijsheid?
Ik ben namelijk vorige week aan het mailen geweest met demon en daar zeiden ze mij dat ze niet mee gingen doen aan die verhoging (is ook nergens terug te vinden)

Maar ik hoop uiteraard dat jij een goede bron hebt :D

Verwijderd

Dond3r schreef op 09 July 2003 @ 08:26:
Toch idd de beste oplossing om adsl te nemen en dan bijv. de basic variant met Double Upload (768-256 ipv 768-128) voor 5 euro meer ong.

nu bied alleen abcdsl.nl het aan, maar ik gok dat ook snel anderen zullen volgen.
Fiberworld ook al vanaf het begin!
boots schreef op 09 juli 2003 @ 08:37:
[...]

offtopic:

Hoe kom jij aan die wijsheid?
Ik ben namelijk vorige week aan het mailen geweest met demon en daar zeiden ze mij dat ze niet mee gingen doen aan die verhoging (is ook nergens terug te vinden)

Maar ik hoop uiteraard dat jij een goede bron hebt :D
Demon heeft niets te willen. BBned voert die wijziging door in hun netwerk waar Demon gebruik van maakt. Ze zullen dus automatisch ook gebruik maken van die snelheid.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 09:38 ]

Verwijderd

K-2SO schreef op 09 July 2003 @ 08:02:
[...]

In dit land worden we qua breedband gewoon genaaid.
Veel te dure en ver afgenepen verbindingen zijn het resultaat. Waarom doen ze dat nou toch ? :/
Niet helemaal waar...er zijn wel veel te dure aanbieders maar ook goedkopere alternatieven. Zoals BBNed. BBNed heeft dan wel een duurder abbonement maar is bij veel providers wel datalimiet-vrij of hebben een hoog datalimiet.

In Belgie krijg je een 3mbit verbinding met 15GB downloadlimiet.
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 16:58:
Een download van 800kb/s is ook mogelijk alleen wel wat duurder dan die 42 Euro. Hier vanaf 64,95 zie speedxs of demon
Demon?? Die bied voor 65,- maar 2048/512 aan hoor (binnenkort 2048/1024)
Bij Demon betaal je voor 8mbit echt € 99,- per maand

Wel TeleByte, die bied het aan voor 74,95 per maand. En SpeedXS rekent nog eens 99 euro per jaar extra aan zogenaamde "Administratie-kosten" dus kom je uit op:

€ 99,- / 12 = € 8,25 per maand plus die € 64,95 abbokosten = € 73,20

Goedkoopste 8mbit ADSL lijn is dus voor zover ik het weet te krijgen bij SpeedXS. Daarna bij TeleByte!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 09:44 ]

Verwijderd

@home heeft bij ons 4mbit (!) downstream en 128 kbit upstream. Pingtijden zijn erg goed.
Ligt dus maar puur aan waar je zit.
Ook bijv chello verschilt erg per plaats omdat chello een samenraapsel is van meerdere kabelbedrijven.

• K-2SO
Kortom: Ik blijf op de kabel zitten tot dat BBNet bij mij verkrijgbaar is. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 09:58:
@home heeft bij ons 4mbit (!) downstream en 128 kbit upstream. Pingtijden zijn erg goed.
Ook bijv chello verschilt erg per plaats omdat chello een samenraapsel is van meerdere kabelbedrijven.
Beetje raar, Volgens de @home site is het "Snelheid tot 2 mbit"
En daar betaal je 47,95 per maand voor.

En het is natuurlijk zo dat kabel en gedeeld medium blijft. en bij ADSL heb je je eigen lijn naar de centrale.

En het betekend dus niet zo dat als je ook maar als enigste in de buurt @home hebt je hoger als 2 mbit (256 Kb/sec.) kan komen. Je modem is gewoon gecapped.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

Shunt

Boe

bij mij haal ik ook met gemak 500 kbs :X
echter is mijn downstream maar 7 kbs :X

ik ben blij met @home en ik wil er nooit meer van af :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 09:58:
Als fanatiek gamer heb ik liever meer upstream dan zo extreem veel downstream ;)
vind die 128kbit maar de ondergrens om lekker te kunnen gamen...

Verwijderd

Ik hang zelf ook aan de @home pijp, maar niets dan lof. Goeie snelheden en dat voor nog geen 50 euro per maand. Goed voor PC en console. Soms wat hiks, maar goed, als ik verhalen van bekenden hoor over Casema e.d. heb ik denk ik niets te klagen. 400 kb downstr. is absoluut geen uitzondering.

Verwijderd

K-2SO schreef op 08 July 2003 @ 14:52:
[...]

Ik vind een kabelverbinding om TV te kijken niet te vergelijken met een tegenwoordig overbodige vaste telefoon-aansluiting.
Telefoonlijn is ook niet meer nodig voor adsl zag ik op www.speedxs.nl
Zij hebben nu een migratie service.

• K-2SO
Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 17:12:
[...]

Telefoonlijn is ook niet meer nodig voor adsl zag ik op www.speedxs.nl
Zij hebben nu een migratie service.
BBNet wordt nog lang niet overal aangeboden, dus ook dat is geen optie. :|

Verwijderd

ik heb @home, ik CS naar ZVDK (Tu/E netwerk) met een ping van op z'n best 23, en als het druk is 70, maar dat is veel beter dan de meesten.

Mijn ping op battle.net (in diablo 2 in de chatlijn intikken: fps, of in 1.10: /fps) is steevast 72.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat is je refreshrate van je scherm en je framerate staat met v-sync gekoppeld eraan. frames per second zegmaar.. :o

• Zym0tiC
  • Laatst online: 13:19

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 10:30:
[...]

Beetje raar, Volgens de @home site is het "Snelheid tot 2 mbit"
En daar betaal je 47,95 per maand voor.

En het is natuurlijk zo dat kabel en gedeeld medium blijft. en bij ADSL heb je je eigen lijn naar de centrale.

En het betekend dus niet zo dat als je ook maar als enigste in de buurt @home hebt je hoger als 2 mbit (256 Kb/sec.) kan komen. Je modem is gewoon gecapped.
Zeker kun je hoger als 2mbit komen met @home. Om precies te zijn is de snelheid gecapped op 4,8mbit.
Dat er 2mbit op hun site staat is gewoon omdat ze dit tenminste zeker kunnen waarmaken.

* Zym0tiC haalt met zijn motorola modem met @home in een boeren dorp makkelijk de 4,8mbit

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Volgens mij haal je een beetje getallen door elkaar.

Kijk hier maar eens.

De snelheid is gecapped op 486.4 Kb/sec.
Dat is 3.8 Mbit

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:45 ]

• FatalError
Als je nu n Com21 (niet-docsis) modem hebt en je krijgt voor Plus n docsis modem, dan gaat je ping n stuk omlaag, lager dan de meeste ADSL verbindingen. Docsis heeft namelijk n mechanisme dat een lage vertraging garandeert dmv tijdsloten.

• K-2SO
Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 08:52:
ik denk niet dat je ping beter zal worden als je een duurder kabel abbo neemt. Kabel is gewoon bagger. Ik heb m'n kabel er uit gemikt (ook omdat ik niets met UPC te maken wil hebben hoor) en ADSL genomen. Werkte overigens een stuk beter, jammer dat het bij mij niet eerder kon. Ik raad iedereen aan om ADSL te nemen.
Dat is natuurlijk een eigen ervaring die lang niet voor iedereen geldt.
Pagina: 1