[DVD Branden] werkt alleen indien volgschreven

Pagina: 1
Acties:

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 16:44
Ik heb een nogal vreemd probleem met mijn Philips 701 standalone DVD-player. :/

Ik heb sinds kort een NEC 1300 DVD combobrander aangeschaft en er gelijk 100 ritek DVD-R (4x) bijgenomen. :P

Nu is het probleem dat ik compatibiliteitsproblemen heb met mijn standalone philips player als de DVD-R niet helemaal vol is geschreven (dus de volledige 4,7 Gb). :( Ik heb het ondertussen uitgebreid getest en het probleem ligt echt in het niet volschrijven.

Met DVD+R heb ik geen problemen (ik heb alleen nog 100 dvd-r dus... ;( )

Ik gebruik de laatste nero om te branden.
Ik heb geen problemen met mijn Cyberhome 505 standalone player.

Is er ergens in nero een optie of een ander brandprogramma dat evt. de DVD opvult tot ie vol is?

Als de DVD met dvd2one gecomprimeerd wordt en 4,7 Gb groot is werkt alles dus
Wordt ie kleiner dan werkt ie dus niet..

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
is het niet gewoon de "finalize CD" optie? (volgens mij wel)
van een "opvulprogramma" heb ik nog nooit gehoord, volgens mij bestaat het niet. het zou ieg wel een hele kromme oplossing van een "bug" zijn (als dit daadwerkelijk een "bug" is)
Als het niet de finalize cd optie is en je bent te lui om die DVD handmatig vol te prutsen met allemaal rommel kan je altijd gewoon data op die dvd's zetten... of ze weggeven, aan mij bijvoorbeeld...

in het kort: probeer "finalize cd" aan te vinken (kan niet via de wizard) en mocht dit niet werken, probeer een ander brandprogramma. Normaal is dit ieg niet!

• TSS_Droopy
bigfoot1942 schreef op 07 juli 2003 @ 02:16:
is het niet gewoon de "finalize CD" optie? (volgens mij wel)
van een "opvulprogramma" heb ik nog nooit gehoord, volgens mij bestaat het niet. het zou ieg wel een hele kromme oplossing van een "bug" zijn (als dit daadwerkelijk een "bug" is)

in het kort: probeer "finalize cd" aan te vinken (kan niet via de wizard) en mocht dit niet werken, probeer een ander brandprogramma. Normaal is dit ieg niet!
Met nero is de "Finalize" optie altijd aan indien je een DVD video maken selecteerd.
Als het niet de finalize cd optie is en je bent te lui om die DVD handmatig vol te prutsen...
Ja, tuurlijk lang leve de automatisering alles met de hand doen... 8)7

• TSS_Droopy
***Schopje***

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je nog de orginele firmware in de brander?
Misschien moet je die eens updates (als er een update is)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TSS_Droopy
momania schreef op 10 July 2003 @ 15:47:
Heb je nog de orginele firmware in de brander?
Misschien moet je die eens updates (als er een update is)
Ik heb alle firmware's van de brander en van de standalone Philips al geprobeerd.

Het probleem zit hem in de Philips standalone player, op andere players doet ie het wel goed.

De DVD-R volschrijven is dus een omweg om compatibiliteit af te dwingen van de Philips en dit werkt ook. Het probleem is alleen dat het niet makkelijk is om zomaar extra bestanden te vinden die de overgebleven ruimte opvullen.

Ik dacht er moeten vast wel meer mensen zijn met hetzelfde probleem en misschien is er een tooltje of instelling in nero voor die de image opvult.

Pagina: 1