Toon posts:

mp3's gedownload via Kazaa geven rare geluiden!

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hem hier goed heb geposted!

Vandaag heb ik een aantal mp3's gedownload via de nieuwe Kazaa 2.5. Toen ze allemaal binnen waren ben ik ze een voor een gaan afluisteren (dit doe ik altijd, om te controleren of ze goed zijn). Tot mijn verbazing hebben ze alle 10 hetzelfde probleem, namelijk dat de mp3's overgaan in een harde pieptoon (net of ze gecodeerd zijn). Bij de ene is het na 10 sec. en bij de andere na 2 min. Heeft dit te maken met wat de platenmaatschappijen gaan doen, mp3's onbruikbaar maken, of ligt dit aan de nieuwe kazaa of mijn pc. Heb het ook met KazaaLite geprobeerd en die geeft dezelfde problemen. Mijn OS is Windows XP. Mijn pc P4 1,8 Ghz met 512 Mb geheugen. Ik heb dit probleem voorheen nooit eerder gehad. Mijn pc kon ze altijd goed downloaden, alleen vandaag ging het mis.

Wie herkend dit probleem of weet een oplossing! Heb al bij de topics gezocht maar kon niets vinden over dit probleempje ook niet op Internet zelf, vandaar dat ik het hier post.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 20:00 ]

Verwijderd

Probeer ze eens af te spelen met WinAmp. Als dat wel het geval zou het best kunnen dat de RIAA er voor iets tussenzit :p

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 17:02
Als het bij alle liedjes gebeurt die je downloadt, zowel bij Kazaa als bij Kazaa Lite, kan het ook zijn dat al je liedjes dat hebben. Of is dat niet het geval?

Ik zou het volgende eens proberen:
• Geluidskaart drivers (re)installeren
• Virusscannen (je weet maar nooit)
• Ander programma dan Kazaa gebruiken
• Met verschillende afspeelprogramma's proberen
• Goede MP3's (die voorheen dit probleem niet kenden) afspelen met Kazaa

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 06-07-2003 20:09 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 06 juli 2003 @ 20:07:
Als het bij alle liedjes gebeurt die je downloadt, zowel bij Kazaa als bij Kazaa Lite, kan het ook zijn dat al je liedjes dat hebben. Of is dat niet het geval?

Ik zou het volgende eens proberen:
• Geluidskaart drivers (re)installeren
• Virusscannen (je weet maar nooit)
• Ander programma dan Kazaa gebruiken
• Met verschillende afspeelprogramma's proberen
• Goede MP3's (die voorheen dit probleem niet kenden) afspelen met Kazaa
Dit heb ik al geprobeerd. Kan al mijn mp3's die ik op cd heb staan gewoon goed afspelen, ook via Kazaa zelf, Mediaplayer, WinAmp. De nummers die ik heb gedownload zijn ook redelijk nieuwe nummers, het kan zijn dat ze hier al wat mee hebben uitgehaald. Ik download ze eerst altijd, omdat ik als ze goed zijn later altijd het volledige album in de winkel koop. Kan het ook liggen aan 128 of 192 Bitrate die je download.

• Hahn
  • Laatst online: 04-09 17:02
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 20:19:
[...]

Kan het ook liggen aan 128 of 192 Bitrate die je download.
Lijkt me niet, ik heb hier zoveel 128 kbps liedjes en die zijn gewoon goede kwaliteit. Verder zou er misschien alleen wat meer geruis in komen als het een brakke kwaliteit is, geen harde pieptoon.

Maar heb je alle andere punten die ik je aan had bevolen al geprobeerd? Ze staan er niet voor niks :)

The devil is in the details.

• m-m
  • Niet online

m-m

Hmmmm kwam mn broertje toevallig ook vanmiddag over naar me toe. Hij had een zwik 50 Cent mp3tjes gedownload en die hadden allemaal na 12 seconden allemaal garbled geluiden. Zelf ook ff geprobeerd te downloaden met KaZaa en verdomd, zelfde probleem.
En die files werden geshared door een _hele boel_ users.
Blijkbaar een platenmaatschappij-actie aan de gang of een dikke bug in KaZaa ineens?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 12:05

n00bs

Het is weer Zomer!

LOL LOL

ff kijken of ik t ook krijg :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 12:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Nou ff getest 192kbit gepakt van "50 Cent " (bagger muziek overigens ;)), maar NO problems hier... had nrs gepakt waarvan de Integrity exellent was

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:07

Mentalist

[avdD]

Ik heb zo'n geintje wel 'ns gehad met AudioCatalyst (cdripper/mp3encoder)... Ik weet niet hoe, maar ik had iets fout gedaan en alle Mp3's die eruitkwamen waren alleen maar een harde pieptoon...

En als je ze download met eMule? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 06-07-2003 20:27 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• m-m
  • Niet online

m-m

n00bs schreef op 06 July 2003 @ 20:26:
Nou ff getest 192kbit gepakt van "50 Cent " (bagger muziek overigens ;)), maar NO problems hier... had nrs gepakt waarvan de Integrity exellent was
Betrof hier:
"(170)14-50_cent-21_questions_feat_nate_dogg-rns.mp3"

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 06 July 2003 @ 20:24:
LOL LOL

ff kijken of ik t ook krijg :)
Ook toevallig. Ik heb vanmiddag ook 50 cent mp3's gedownload verder met nog 6 andere R&B en Hip Hop mp3's. Allemaal dezelfde pieptoon en ruis. Lijkt wel van dezelfde platenmaatschappij.

Bij was het het volgende nummer van 50 Cent : Many men

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost denk ik: Heb nu andere nummers geprobeerd dan vanmiddag en ik heb nu geen problemen meer. Ik denk dat de nummers die ik vanmiddag probeerde van 50 Cent, Ashanti, Mya, Busta Rhimes gloednieuw waren en de platenmaatschappij ze bewerkt heeft.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Maar goed.. opgelost. Koop anders de cd, daar staan zeker te weten geen piepjes op ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.