Geforce Ti 4200 ZONDER koeler

Pagina: 1
Acties:

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 19:25
Hallo,

Sinds twee dagen heeft de fan van mijn videokaart het begeven... :(
Nu vroeg ik mij af of ik mijn computer nog normaal kan gebruiken?

Ik heb de kast al open gezet voor extra koeling.
Nu heb ik mijn videokaart al iets terug geclocked.
Standaard loopt hij op: 250/550
En nu loopt ie op: 175/390

Is dit een beetje snelheid waarop mijn videokaart het nog ff volhoud tot dat ik een nieuwe fan heb gekocht? (zo snel mogelijk)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zich zou het kunnen maar ik zou het wel even in de gaten houden. Bij iedere vorm van artifacts of onverklaarbare problemen meteen de pc uitzetten en een andere fan op die kaart richten. Een ti4200 is geen heethoofd maar je moet er wel mee uitkijken.

Uit ervaring kan ik zeggen dat het wel los zal lopen maar houd je ogen open. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat kan je alleen maar zelf proberen. Loopt je pc nog stabiel en heb je geen last van artifacts? Dan gaat het wel :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Hij zal het misschien wel overleven, maar als je zonder koeler wil draaien is het toch zeker wel aan te raden om een heatsink erop te plaatsen, zodat de hitte wat beter verspreidt wordt. Een koeler blaast meestal rechtstreeks op de videokaart, dus zonder een heatsink ertussen. Het beste is natuurlijk gewoon een nieuwe koeler erop zetten, maar als je dat niet wil is het dus aan te raden om een heatsink erop te plaatsen.

Verder gewoon kijken of je geen rare dingen ziet gebeuren (tijdens het spelen), in normaal Windows gebruik zal ie het vrijwel zeker overleven, aangezien daarbij de videokaart niet zo hard hoeft te werken.

The devil is in the details.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 21:10
Hehe ik heb hetzelfde probleem bij mij is hij 2 maanden gelden gestorven.
Ik heb een TI4200 128 MB van point of view en ik heb hem sindsdien al een keertje 2 weken 24 / 7 aan gehad dus ik denk dat het gewoon kan.
ik heb wel gewoon de cooler er nog aanhangen voor de extra vercooling

Verwijderd

Of je koopt gewoon een FAN en deze plaats je in de zijkant van je kast of in een oud pci kaartje.

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 19:25
Thnx voor de tips!
Ik heb de cooler er ook nog wel opzitten. Misschien doet ie nog wel een beetje werk als heatsink. Morgen maar snel naar de computerboer op de hoek.
Pagina: 1