is er iets met de AMD Athlon XP 2700+?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 10:37
Ik zie al een hele lange tijd bij allerlei winkels de AMD Athlon XP 2200+, 2400+, 2600+, 2800+ en 3000+. Nu zie ik ook een 2700+. Deze bestaat al heel lang, maar geen enkele winkel had hem en nu ineens wel. Maar bji elke winkel waar ik vraag of hij leverbaar is, is hij moeilijk leverbaar. Toch is dit de snelste processor binnen mijn budget.
Nu vraag ik mij af: is er wat met deze processor? Hij is nauwelijks leverbaar, maar begint wel in steeds meer winkels te verschijnen, terwijl hij er al heel lang is. Ik vind dat vreemd. Is dat ook zo?

Greetz, Ander || Specs

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 21:15
Ik ken wel iemand die een XP2700+ heeft, deze is ook al meer dan 3 maanden (of meer?) oud... (tis wel de oude core dus zal daarom niet meer worden gemaakt?)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
2700+, is da niet de laatste uit de reeks t-bred voor ze over gingen op de barton klasse?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Rey Nemaattori schreef op 06 July 2003 @ 23:06:
2700+, is da niet de laatste uit de reeks t-bred voor ze over gingen op de barton klasse?
2800+ is de laatste, maar die is inmiddels helemaal vervangen door de barton.
Het zal er inderdaad mee te maken hebben dat de 2700+ een high-end thoroughbred is. Voor AMD is het lastig om thoroughbreds zo snel te laten lopen, en daarom zal de productie ook nooit echt hoog zijn geweest. Ik denk dat nu de productie al wel een tijd gestopt is, en dat ze zich vooral richten op de meer low-end thoroughbreds(tot 2600+) en de bartons.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Klinkt aannemelijk, ze zullen tenslotte niet al te veel tweakers blij willen maken met een 1800+ die makkelijk 2000MHz en hoger haalt, om net die paar top-end T-bred's te produceren. AMD heeft nou eenmaal niet al te veel geld over ;)

Wat ik me wel afvraag: hoe willen ze de 2800+ MP maken? Laatste dat ik erover las zouden dat Bartons worden die op 266MHz FSB liepen, maar ze staan nog steeds niet in de pricewatch. Wellicht zelfde oorzaak?

[ Voor 32% gewijzigd door FragFrog op 07-07-2003 00:01 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Hmm... ik heb in mijn PC gewoon een 2700+ TBred zitten. Die is wel een maandje of drie/vier oud, en ik heb ze eigenlijk recentelijk niet meer gezien.
Processor op zich doet het prima (overklokken op die bak doe ik niet ;))

You can't have everything. Where would you put it?

• Ander
Ja ok, ik weet dat het de laatste in de thoroughbred serie is. De 2800+ is namelijk alleen maar verstuurd naar reviewers en daarna heeft hij nooit de winkels bereikt. Dat is toen ook de eerste barton geworden. En is het ook niet zo dat ze binnenkort stoppen met het maken van thoroughbreds? Die worden vervangen door Thortons (Thoroughbred-Bartons). Maar aangezien ik nog geen thortons heb gezien in de winkel, ging ik er van uit dat dat thorougbreds nu nog wel werden gemaakt. Dus 2700+ zouden uit het midden van de staaf gehaald moeten worden en ik kan me niet voorstellen dat er daardoor maar weinig gemaakt kunnen worden.

Edit: Dit is geen kick, ik geef alleen wat extra informatie.

[ Voor 16% gewijzigd door Ander op 07-07-2003 03:05 ]

Greetz, Ander || Specs

• Ander
Sorry, drukte per ongeluk quote ipv edit.

[ Voor 97% gewijzigd door Ander op 07-07-2003 03:04 ]

Greetz, Ander || Specs

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ander schreef op 07 juli 2003 @ 03:02:
Ja ok, ik weet dat het de laatste in de thoroughbred serie is. De 2800+ is namelijk alleen maar verstuurd naar reviewers en daarna heeft hij nooit de winkels bereikt. Dat is toen ook de eerste barton geworden. En is het ook niet zo dat ze binnenkort stoppen met het maken van thoroughbreds? Die worden vervangen door Thortons (Thoroughbred-Bartons). Maar aangezien ik nog geen thortons heb gezien in de winkel, ging ik er van uit dat dat thorougbreds nu nog wel werden gemaakt. Dus 2700+ zouden uit het midden van de staaf gehaald moeten worden en ik kan me niet voorstellen dat er daardoor maar weinig gemaakt kunnen worden.

Edit: Dit is geen kick, ik geef alleen wat extra informatie.
Staaf = wafer ;)

De processoren uit het midden van de wafer zullen wel allemaal 2600+ worden. Ik denk dat zelfs in het midden van de wafer maar weinig samples zullen zitten die 2,17Ghz op 1,65volt halen(2700+ dus).
Om een beetje processor(bijv. 2400+) op 2,17Ghz te laten lopen heb je toch al snel 1,8 volt nodig, is mijn ervaring...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Ander
Moet ik de 2700+ dan zien als iets dat zo ver op z'n maximum draait dat de levensduur wel eens wat verkort zou kunnen worden of als het neusje van de zalm door de strengste selectieprocedure?

[ Voor 14% gewijzigd door Ander op 09-07-2003 00:08 ]

Greetz, Ander || Specs

• Ander
*kick*

Greetz, Ander || Specs

• SinergyX
  • Laatst online: 12:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik draai een 2700+, nu hoop ik eerlijk dat het mijn voeding is, maar op dit moment krijg ik de fsb niet hoger dan 160mhz, hoger resulteert in resets en bsods...

doe je voordeel ermee...

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ander
KarreMania schreef op 09 juli 2003 @ 00:15:
ik draai een 2700+, nu hoop ik eerlijk dat het mijn voeding is, maar op dit moment krijg ik de fsb niet hoger dan 160mhz, hoger resulteert in resets en bsods...

doe je voordeel ermee...
raar... hij haalt dus niet eens zijn normale fsb (166). Kun je geen andere voeding testen ofzo, want anders moet je terug naar de winkel met je cpu.

Greetz, Ander || Specs

• Ander
De reden dat ik wil weten hoe ik de 2700+ moet zien is dat ik heel binnenkort (binnen twee weken) een nieuw systeem wil kopen. Liefst heb ik de 2700+, omdat deze de MHz van een 3000+ heeft en een heel stuk minder kost dan de Barton (de cache vind ik niet echt noodzakelijk). Maar als de 2700+ de hele tijd op z'n tenen moet lopen koop ik liever een 2600+.

Ik heb aan oc-en van de 2600+ gedacht, maar als ik dat doe dan loopt deze zeker op z'n uiterste. Vandaar.

Greetz, Ander || Specs

Verwijderd

www.gistron.com verkoopt ze gewoon, hebben ze zelfs nu op voorraad. 144,9 Euro.. :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb gisteren mijn 2700xp trachten over te klokken, binnen de tijd dat ik zonder reset kon draaien heb ik hem op 176mhz iig laten draaien, waarna een spontane reset dit weer blokkeerde.
Wel heb ik superpi en burn7k succesvol kunnen draaien.
Binnenkort nieuwe voeding + ws nieuw moederbord (mem86 test geeft crash/fouten), maar met de juiste cooling lijkt me dat hij dus wel kan worden overgeklokt.
Lijkt me dat een 2600xp een terug geklokte 2700 is. Volgens mij had eynsteyn deze processors ook nog (daar komt die van mij vandaan).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ander
Ik ken wel enkele winkels die ze hebben. Dat is het probleem niet. (Het viel me gewoon op bij ze dat de 2700+ heel wat moeilijker te krijgen was als bijv. de 2600+ of 2400+)

Waar het mij na deze reacties nu voornamelijk om gaat zijn ervaringen. En dan met name van overclocken. Want ik denk dat ik daar het best mijn antwoord uit kan halen.

Na enige tijd is er namelijk nog steeds niemand die echt kan zeggen of de 2700+ net iets te hoog gegrepen is, net aan nog kan of een superselectieprocedure ondergaat.

Greetz, Ander || Specs

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden een 2700+ gekocht bij mycom , ik gebruik hem op een a7n8x mobo van asus , ik heb hem ingesteld op 11 x 200 = 2200 mhz , de v-core staat op normaal , ( 1,65 volt ) tot nog toe heb ik geen enkel probleem met deze cpu.

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik draai tevens met een 2700+ op een a78nx (sinds enekele dagen). Nog niet echt tijd gehad om te kijken hoe ver ik kan overklokken. In ieder geval probleemloos op fsb 175 (x13)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mophun schreef op 11 July 2003 @ 10:31:
Ik draai tevens met een 2700+ op een a78nx (sinds enekele dagen). Nog niet echt tijd gehad om te kijken hoe ver ik kan overklokken. In ieder geval probleemloos op fsb 175 (x13)
Mischien zit daar mijn probleem, ik draai mijn 2700+ op een Asus A7V333x, was certificated tot iig 2500+, via biosupdate toch 2700+, schijnbaar dus geen stabiel mama-plankje..

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ander schreef op 07 July 2003 @ 03:53:
Moet ik de 2700+ dan zien als iets dat zo ver op z'n maximum draait dat de levensduur wel eens wat verkort zou kunnen worden of als het neusje van de zalm door de strengste selectieprocedure?
De levensduur zal absoluut niet verkort worden, het zal meer met dat laatse te maken hebben. Met de 2800+ t-bred was het nog erger, praktisch gezien hebben alleen een aantal reviewers deze gehad :P
Ander schreef op 10 juli 2003 @ 02:13:
De reden dat ik wil weten hoe ik de 2700+ moet zien is dat ik heel binnenkort (binnen twee weken) een nieuw systeem wil kopen. Liefst heb ik de 2700+, omdat deze de MHz van een 3000+ heeft en een heel stuk minder kost dan de Barton (de cache vind ik niet echt noodzakelijk). Maar als de 2700+ de hele tijd op z'n tenen moet lopen koop ik liever een 2600+.

Ik heb aan oc-en van de 2600+ gedacht, maar als ik dat doe dan loopt deze zeker op z'n uiterste. Vandaar.
Opzich een goed idee, alleen heeft de tbred-b altijd wel een bepaalde limiet. De core van de 2700+ heeft natuurlijk een topkwaliteit, maar dat zal ook betekenen dat deze ook niet meer veel verder zal komen, omdat deze al zo snel draait.
Ik denk dat je beter een 2600+ kunt kopen, gezien het prijsverschil en de betere beschikbaarheid. Met een 2700+ zul je echt niet veel verder komen met overclocken.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Ander
Ik ben blij dat ik al twee reacties heb van goede overclockbaarheid in combinatie met een A7N8X, want dat is toevallig net het bordje dat ik erbij wilde nemen.

Ik wil de 2700+ niet overclocken, zodat ik zeker ben dat hij wat meer kan hebben doordat hij niet op z'n uiterste moet lopen. Ik wil zeker weten dat hij dat nog niet standaard doet. Als je een 2700+ kunt overclocken dan loopt hij dus onder zijn maximum en heb ik precies wat ik wil.

Zou ik een 2600+ overclocken tot de smelheid van een 2700+ dan loopt op zijn maximum, zodat het minste geringste foutje of wat dan ook een enorme klap voor hem zal zijn en hij mankementen kan gaan vertonen.

Ik heb nu enkele gevallen gezien in dit topic dat het kan en er is mij gezegd dat het niet een 'rare' produktie is.
Ik snal nu ook waarom de 2800+ nooit op de markt is gekomen. Deze zou wel te hoog moete draaien om gezond te blijven.

Zijn er nog mensen die de 2700+ niet kunnen overclocken of er problemen mee hebben?

[ Voor 74% gewijzigd door Ander op 13-07-2003 18:08 ]

Greetz, Ander || Specs

• Ander
Nog iemand met ervaringen met een 2700+?

Greetz, Ander || Specs

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Eh, een processor gaat niet zomaar kapot door overclocken hoor. En je hoeft ook heus niet bang te zijn dat de snelste modellen van een processor minder betrouwbaar zijn of minder lang meegaan :P
Als een processor op een bepaalde snelheid verkocht wordt, zal ie ook perfect op die snelheid werken...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben sinds zaterdag eigenaar van een nieuwe MSI k7n2-DeltaL, welke verzekerd de 2700xp volledig moet draaien(fsb400). Hopend dat de rest van mn system oc-proof is, ga ik eens kijken tot hoeveer ik mn watercooled beestje krijg.

i'll keep u informed. (draai nu 35graden stabiel, dus heb aardig wat ruimte qua temps)

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 14-07-2003 00:59 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afbeeldingslocatie: http://www.karremania.cistron.nl/GoT/cpuid2.jpg
nog @ standaard voltage etc.

lijkt me nog aardig wat in te zitten, maar kep best brak pc2700 geheugen (CL3 op auto spd)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als de fsb niet meer wil gooi je toch gewoon de multipier wat omhoog?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Ander schreef op 13 juli 2003 @ 18:26:
Nog iemand met ervaringen met een 2700+?
Ja ik heb ook een AMD AthlonXP 2700+ Boxxed met 333Mhz FSB die loopt op 2167Mhz standaard, die zit op het EPoX 8RDA+ mobo en het draait perfect stressed wordt hij maar 45 graden C dus dat valt nog mee, voor de rest heb ik een ander cooler er op zitten dat wel, das een Coolermaster AMD SktA FCPGA HAC-V81-E1 AMD3000+ en dat gaat prima.

• Ander
Ah, temps. Die zijn natuurlijk ook reuze interessant. 45 graden C klinkt stressed erg netjes. Ik ga denk ik voor een stille koeler, dus dan wordtie waarschijnlijk 10 graden hoger. Maar dat vind ik ook nog wel netjes.

Greetz, Ander || Specs

Verwijderd

Ander schreef op 18 July 2003 @ 01:52:
Ah, temps. Die zijn natuurlijk ook reuze interessant. 45 graden C klinkt stressed erg netjes. Ik ga denk ik voor een stille koeler, dus dan wordtie waarschijnlijk 10 graden hoger. Maar dat vind ik ook nog wel netjes.
zekerwel voor een O+ AMD AthlonXP 2700+ O+ !!!!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb al sinds december een Amd Xp 2700+ (week 48 core of 38 weet niet meer :P) Dit beesje doet het erg goed. Zon 2450mhz met lucht 40 graden stressed (oorpijn ;))

Maar goed de nieuwe cores van 2003 zullen wel beter overclocken als die ik heb.

• Henkus
  • Laatst online: 13-08 19:27
Ik heb em nog geen week en ben dus een beetje voorzichtig met overklokken.

Hij draait nu op 11.5x200 = 2300 Mhz stabiel en een stressed temp van
45 graden.

De pc staat echter op zolder waar het nu zo'n 25-26 graden is en dus mijn moederbord temperatuur ook redelijk hoog op loopt.

Is dit een redelijke overklok ??

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
>>>>kick<<<<
KarreMania schreef op 14 July 2003 @ 00:59:
Ik ben sinds zaterdag eigenaar van een nieuwe MSI k7n2-DeltaL, welke verzekerd de 2700xp volledig moet draaien(fsb400). Hopend dat de rest van mn system oc-proof is, ga ik eens kijken tot hoeveer ik mn watercooled beestje krijg.

i'll keep u informed. (draai nu 35graden stabiel, dus heb aardig wat ruimte qua temps)
Ik ben benieuwd!

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:13
'k heb ook een AMD Athlon XP 2700+ maar die wil totaal nie, zie:

[rml][ MSI KT4 Ultra-FISR] Windows start niet @ 2700+[/rml]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Henkus schreef op 04 September 2003 @ 15:22:
Is dit een redelijke overklok ??
En voor zo'n offtopic vraagje kick je een oud topic omhoog? :/

Anyway, als jij tevreden bent, houden zo. Als jij verder wil/kan, doen.

Zie ook de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.