[AVI] Eerst geen ondertiteling en nu wel?

Pagina: 1
Acties:

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik heb ongeveer een half jaar geleden een film gedownload en daar zat geen ondertiteling bij. Ik ben toen met Subsync aan de gang geweest om een ondertitelingsbestand (.srt) te bewerken en dan kon ik in BSPlayer apart de film en de ondertiteling laden.

Wat zie ik vandaag tot mijn verbazing. De ondertiteling zit nu in het videobestand zelf verwerkt. Hoe kan dit in hemelsnaam (???) en hoe maak ik dit weer ongedaan.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Verwijderd

Waarschijnlijk staat de ondertiteling file in dezelfde dir als de film zelf.. met media player 9 opent hij m dan vanzelf als hij dezelfde bestandsnaam heeft (uitgezondert extstensie).

Dit is wat ik denk en is onder voorbehoud want ik ben er niet hellemaal zeker van.

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Hey, je hebt inderdaad gelijk. Ik heb die srt-files ff in een andere directory gezet en nu staat de ondertiteling er niet meer standaard onder. Bedankt voor de tip. Maar dit deed WM Player eerst niet automatisch en nu wel? Heb overigens WMP 8.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Verwijderd

gelukkig,

Ik wist niet of ik wel hellemaal gelijk had maar blijkbaar klopt het dus wel.
IK vind het overigens reuze handig.

ik heb wmp 9...

Verwijderd

trouwens, met winamp zet ie de ondertitels er ook gewoon bij :S :)
zal wel een codec zijn die dit regelt??!

(sorry dat ik de edit knop ff niet had gebruikt...)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 18:54 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 08:39
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 18:54:
trouwens, met winamp zet ie de ondertitels er ook gewoon bij :S :)
zal wel een codec zijn die dit regelt??!

(sorry dat ik de edit knop ff niet had gebruikt...)
Yup, bij fddshow (dacht ik) zit er een plugin/codec die ervoor zorgt dat ondertiteling gelijk wordt geladen als deze in dezelfde map staat als de film. Het is programma onafhankelijk, dus WMP8 doet dit ook gewoon :)

The devil is in the details.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 13:26

Halfkakkende

Vandring

Misschien staat Direct VobSub wel geïnstalleert. Dit is vaak te herkennen aan het groene pijltje in je taskbar bij het starten van je media player.

Dit programma wordt onderandere geïnstalleert bij de Gordian Knot Rip Pack.

MUZIEK!

Pagina: 1