Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alu case, zelfbouw. waar op te letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Mijne
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 00:15
Ik ben bezig om zelf een kast te (laten) gieten, daarvoor heb ik nog enkele vraagies:

- Wanddikte, wat zou ideaal zijn? Dus voor de zij-panelen
- Frame ook van alu of een bestaand frame nemen?
- Waar vind ik de gehele atx specs voor towers, ik vind veel over de specs maar niet het juiste...

Verder nog suggesties?

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:36
je kunt het beste een bestaand frame nemen denk ik, omdat hier alle aansluitingen en uitsparingen al in/aanzitten.

• Mijne
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 00:15
Dit frame zou ik ook kunnen gebruiken om een model van te maken zodat ik een exacte kopie krijg van aansluitingen/uitsparingen, echter weet ik niet zeker hoe dit uit zal pakken op de stabiliteit van het geheel daar alu toch iets flexibeler is dan staal/ijzer etc

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
als je het laat gieten, is het allesbehalve flexibel. gegoten metaal stolt in een kristalstructuur, en is bros. deze brosheid kan ongedaan worden gemaakt door het metaal te smeden/walsen. de specs voor de ATX standaard moet je ff voor googlen, zoeken op ATX form factor :) wanddiktes (als je plaat gebruikt) zou ik houden op 1,5mm en dikker (wat je maar wil) het frame kan je best van een oude kast nemen, of als je daar over beschikt, van staal maken en inmekaar lassen.

Mn 3D printer blogje..

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

De ATX formfaxtor vind je bij www.formfactors.org

Verder hangt de rest imho af van wat jij persoonlijk mooi/functioneel vindt, dus daar kunnen wij tweakers verder niet zoveel over zeggen. Kijk eens rond op het forum of zoek met google :) Succes!

Dit topic is gesloten.