Toon posts:

Northbridge koelers wisselen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet of deze nou in Diehard oc & cooling moest of hier maar ik denk hier :)

Ik heb hier een Asus a7n8x nforce 2 mobo liggen die dood is. Zoals de meeste wel weten heeft deze een passieve NB cooler zon lang blok, wat ik nu wil is dat blokje daar af halen en op mijn Abit nf7-s rev2.0 zetten.

Het probleem is dat ik niet weet of mijn Abit nb dan niet te warm word, natuurlijk zou je dat moeten testen maar mischien kan iemand mij dit nu al vertellen en veel moeite besparen :)

Ik draai het mobo trouwens op een fsb van 190 ik gebruik 2x pc3200 in dual channel en heb er een 2200+ ( 10x190 = 1900mhz ) opzitten, kortom : lukt dit ? :)

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik denk dat dat wel moet kunnen aangezien beide chipsets Nforce2 zijn. Anders ff een 4cm fan @ 7volt erop :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Mijn Tiger MPX wordt nog gekoeld door een klein rotblokje, en zoveel meer trekt de NB van een nf7-s ook weer niet. Weet helaas niet hoe groot het koelblok is, maar als het inderdaad een big-ass blok is, en je hebt een redelijke airflow, zou het gewoon moeten kunnen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

en als het niet lukt kan je er ook nog altijd een zalman chipset cooler op zetten, kost 9 euro en is ook passief

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet er wel een 12db 80mm papst op denk ik .. zit alleen te twijfelen welke koelpasta ik erop gooi Artic silver 3 gewoon of goedkope witte pasta.

Krijg ik denken jullie geen problemen dat de NB fan niet meer "geconnect" is ?

Bedankt voor de reacties :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
AtlonXP1800 schreef op 06 juli 2003 @ 20:57:
en als het niet lukt kan je er ook nog altijd een zalman chipset cooler op zetten, kost 9 euro en is ook passief
9 euro voor iets wat je voor niks overal af kunt slopen :/

Verwijderd

No problemo,

In geval van twijfel gewoon de witte pasta nemen, de AS3 is nl. geleidend en is niet fijn om die aan het druipen te hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 22:52:
No problemo,

In geval van twijfel gewoon de witte pasta nemen, de AS3 is nl. geleidend en is niet fijn om die aan het druipen te hebben...
Daar zat ik ookal aan te denken :D omdat je die pasta in zon grote hoeveelheid gebruikt, en dat wil ik idd niet over mn videokaart hebben.

Ik ben eruit bedankt allemaal :)
Pagina: 1