Brandon mol's detenator drivers gevraagd...

Pagina: 1
Acties:

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Hej mede tweakers,

Ik heb het volgende probleem :

Ik ben een divx/xvid/dvd player aan het maken van oude hardware, nu draaid alles helemaal lekker behalve mijn videokaart :|.
Zodra ik de drivers installeer ( 44.03 ) wil ik rebooten en kom ik windows niet meer terug in.

Wat heb ik al gedaan?
- GOT search gebruikt
Hier kwam ik uit op de volgende mogelijk heden :

Mobo ff resetten > Geen resultaat
Oudere drivers > Geen resultaat
agp op 1x,2x zetten in bios > Dit is echter geen optie omdat mijn bios deze instellingen niet ondersteund.

Wat kan ik dan nog doen :

Bios update > Heel leuk natuurlijk maar ik heb absoluut geen idee welk mobo ik hier heb...

Andere drivers > In de search vond ik nog 1 oplossing : Brandon Mol drivers installeren.

Ik heb gezocht op Google en Got naar een link naar deze drivers maar heb echter niets gevonden. Nu is mijn vraag aan jullie:
Heeft iemand van jullie deze drivers toevallig nog liggen? Of misschien een link naar de drivers? alvast bedankt :)

Btw Specs:

PII-350 mhz
128mb sdram
mobo???
Powercolor geforce2 gts
Win98 SE

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
mrb schreef op 06 July 2003 @ 17:32:
Bios update > Heel leuk natuurlijk maar ik heb absoluut geen idee welk mobo ik hier heb...
Kan je een andere videokaart erin steken zodat het de computer wel boot? Als dat wel lukt kan je met het programma Sisoft Sandra controleren welk moederbord je hebt en zo de goede BIOS update vinden en uitvoeren :)
Andere drivers > In de search vond ik nog 1 oplossing : Brandon Mol drivers installeren.
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Je kan ze natuurlijk uitproberen, maar ik geef je weinig kans als de normale drivers ook niet (goed) werken. Probeer je videokaart anders gewoon eens in een andere PC, misschien is ie gewoon helemaal brak.

En je zegt dat als je reboot na een driverinstallatie dat je Windows niet inkomt, dus je bent wel Windows ingekomen. Is het dan niet genoeg om met de standaard Windows drivers een bakkie te maken? Aangezien ik niet denk dat je resoluties ala 1280x1024 wil gaan draaien :)

The devil is in the details.

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Het is sowieso niet aan te raden de 44.03 bij een GF2 te gebruiken, neem bijvoorbeeld de 30.82 WHQL die zijn beter voor oudere videokaarten.
Probeer trouwens ook eens de Detonator Destroyer om ze er helemaal af te gooien en install ze dan opnieuw.

[ Voor 28% gewijzigd door dxta op 06-07-2003 17:44 ]

Omelette du fromage!

• mrb
Kan je een andere videokaart erin steken zodat het de computer wel boot? Als dat wel lukt kan je met het programma Sisoft Sandra controleren welk moederbord je hebt en zo de goede BIOS update vinden en uitvoeren
Ik heb de geforce 2 ook in een andere pc gestoken, daar deed hij het perfect, het is/was een vaker voorkomend probleem en blijkbaar werken deze drivers goed...
En de standaard drivers zijn ook geen optie omdat dan mn tvout niet ondersteund word :(
Het is sowieso niet aan te raden de 44.03 bij een GF2 te gebruiken, neem bijvoorbeeld de 30.82 WHQL die zijn beter voor oudere videokaarten.
Probeer trouwens ook eens de Detonator Destroyer om ze er helemaal af te gooien en install ze dan opnieuw.
ga ik gelijk ff proberen

• mrb
Kweet niet zker of ik moest editten of nieuwe post moest maken maar zoals je kunt zien is het de laatste geworden..

Het mobo is een Biostar m6tbc met Intel 440bx/dx/zx chipset...

In de bios update staat alleen support voor de pIII :)

De driver word op dit moment geinstalleerd ( 30.82 )

Verwijderd

mrb, check je mail zo even. ;)

• mrb
Kheb nog geen mail mogen ontvangen :(

BTW:

De 30.82 drivers werken ook niet met de kaart,
ook de biosflash heeft niets opgeleverd....

[ Voor 59% gewijzigd door mrb op 06-07-2003 22:09 ]

Verwijderd

Mail is succesvol verzonden naar je zeelandnet-account :?

• mrb
raar kheb niets gekregen... , het is wel maximaal 5 mb dat ie kan hebbe btw...

Heb je anders misschien een webspace waar ik heb van kan downen?

Verwijderd

jep die heb ik, ben nu aan het uppen.
Ik zal hem wel even laten staan daaro.

het adres wordt http://www.xs4all.nl/~seven73/zooi/1080w9x.zip :)

Over 6 minuten staat ie erop. :)

En nu staat ie erop. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 23:26 ]

• mrb
Hartelijk bedankt! :) zal morgen(avond) laten weten of het geholpen heeft :)

• mrb
Net ff geprobeerd die driver te installeren, is alleen voor een asus kaart, een powercolor vind het geen goed id om die driver te gebruiken...

Verwijderd

Gewoon toch installen ;)
nvidia chip = nvidia chip
vaak zijn verschillen die kaarten onderlink niet zoveel en zal die driver gewoon werken

• mrb
kwou net mn message editten... :P, hij heeft ze geinstalleerd en is nu aan het rebooten..
ff afwachten dus...

AND WE HAVE LIFTOFF :)
Courage : _/-\o_

Btw:

Voor eventuele mensen die ook deze driver nodig hebben:
http://mrb.kicks-ass.net/...ivers/brandonmol10.82.zip

[ Voor 38% gewijzigd door mrb op 07-07-2003 07:47 ]

Verwijderd

Mooi zo.... ik heb er al vaker mensen mee geholpen, ik zal ze ook niet weggooien voorlopig, volgens mij zijn ze nergens meer te vinden @ inet :)

• mrb
Idd, nergens gevonden, genoeg brandon's via google maar geen een die drivers bouwt :P

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-08 13:00
hmm, brandon mol maakt gemodde detonators voor de asus kaarten (ik gebruik ze) maar hij is al ruim een half jaar gestopt met ze te maken.
Ik kan je wel zen msn geven :)

btw: denk er niet aan om die drivers te installen op een ander merk was de gebruiken de asus shell (anvshell)

• mrb
kwou net mn message editten... , hij heeft ze geinstalleerd en is nu aan het rebooten..
ff afwachten dus...

AND WE HAVE LIFTOFF
Courage :

Btw:

Voor eventuele mensen die ook deze driver nodig hebben:
http://mrb.kicks-ass.net/...ivers/brandonmol10.82.zip
Problem already solved :)

BTW: modjes topic kan dicht hoor
Pagina: 1