Toon posts:

E-mail client imap vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij gaan op de zaak een linux imap server draaien. Nu vroeg ik mij af wat voor client software ik het beste kan gebruiken.

Ik wil zorgen dat de e-mail niet werkplek gebonden is. Het probleem is alleen dat we een Novell server met windows 95 / 98 clients hebben. Die hebben dus geen profielen.

Ik zoek dus eigenlijk een client die ik op elke pc installeer en waarbij ik de imap server instel. De gebruik start daarna de client en geeft de gebruikersnaam en wachtwoord van de imap account. Daarna krijgt hij/zij de email mappen welke voor hem/haar bedoeld zijn.

Met welke client is dit mogelijk of zijn er andere goede oplossingen voor ??

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Outlook kan met IMAP overweg, express geloof ik ook. Verder is bij mijn weten Eudora ook geschikt hiervoor net als Pagasus Mail.

Overigens is Mercury een geweldige (ook IMAP) mail server en gratis!!! Voor Windows EN Novell servers. Ik draai zelf de WIN versie en die bevalt goed.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Mozilla heeft een hele goede IMAP mail client!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Outlook (Express) bevat inderdaad IMAP ondersteuning. Uit eigen ervaring weet ik dat die echter niet helemaal stabiel is in combinatie met mijn Linux IMAP server. Soms moet je meerdere keren op Purge klikken voordat berichten echt verwijderd worden. Hetzelfde geldt voor het ophalen van mail. Het werkt wel, maar nèt niet helemaal 100% correct.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat al die clients overweg kunnen met imap.
Het gaat mij erom dat de email onafhankelijk van de systemen is. Het is dus de bedoeling dat de gebruiker de email client opstart. Dan inlogt op de imap server en dan direct de mail die voor hem/haar bedoeld is voor zich krijgt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Is webbased niks? Ik geloof dat squirrelmail ofzo wel leuk is... En ook de Exchange Webmail (zeker die van Exchange 2003) is vet cool ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 17:57:
Ik weet dat al die clients overweg kunnen met imap.
Het gaat mij erom dat de email onafhankelijk van de systemen is. Het is dus de bedoeling dat de gebruiker de email client opstart. Dan inlogt op de imap server en dan direct de mail die voor hem/haar bedoeld is voor zich krijgt.
Euh, dat is IMAP! Oftewel: elke IMAP client werkt in de basis zo.
Pagina: 1