Toon posts:

Goed Alternatief voor acces

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een gebruiksvriendelijke variant voor acces. Het wordt gebruikt als leden administratie programma. Ik moet het wel zelf kunnen aanpassen, davilex software is teveel voorgekauwd.

kent iemand een dergelijk programma?

Verwijderd

gebruiksvriendelijker dan access? dat zal lastig worden denk ik zo, kan je niet gewoon een webinterface met php en mysql maken? :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:16

momania

iPhone 30! Bam!

Access of een vervanger daarvoor is software.

WOS >> SA :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 17:17:
gebruiksvriendelijker dan access? dat zal lastig worden denk ik zo, kan je niet gewoon een webinterface met php en mysql maken? :)
dan kun je net zo goed meteen phpMyAdmin gebruiken :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

phpMyAdmin is nuttiger voor het aanmaken van databases. Als je een ladenbestand wilt maken is een geautomatiseerd script systeem dat speciaal hierop gericht is veel fijner, lijkt mij.

Verwijderd

de mysql module van webmin vind ik persoonlijk iets lekkerder werken...verder is een frontendje schrijven voor jou specifieke doel een fluitje van een cent

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:16

momania

iPhone 30! Bam!

Zullen we vanaf nu weer alternatieven gaan geven voor hetgeen de TS wil?
Ik denk niet dat helemaal zelf proggen is wat de TS zoekt.
Voorstellen graag ook onderbouwen. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 18:54
Adabas misschien? Dat is het database-programma wat bij staroffice 5.2 gebundeld zat tijdens de actie waarbij je een gratis exemplaar kon krijgen van staroffice. Deze cd werd toen aangeprezen als vervanger voor Office XP. M.a.w.: Adabas moet / moest Access vervangen.

Verwijderd

Je zou eens naar Filemaker of Perfect View kunnen kijken. Het maken van formulieren, etiketten ed. is simpeler als in Acces en je kan de zaak toch vergaand aanpassen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou het toch gewoon bij Access houden. Heel veel mensen kennen het, in tegenstelling tot de andere hierboven genoemde systemen. Op die manier kan jouw 'opvolger' er ook nog eens iets in aanpassen. Bovendien is het heel gemakkelijk om vanuit Access te exporteren naar de diverse andere office onderdelen: een mailmerge maken in Word? Geen probleem.

Ik zou het niet onnodig complex gaan maken door allerlei exotische programma's te gaan zoeken. Access is eenvoudig genoeg en voorzien van een hoop handige wizards.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 21:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik ben zelf behoorlijk ervaren met Corel Paradox, je kunt er echt van alles mee, is ook niet moeilijk te programmeren als je het eenmaal onder de knie hebt (ObjectPAL lijkt een beetje op VB / Pascal)

Helaas wordt Paradox door veel mensen uitgekotst, maar als je het kent is het een erg mooie ontwikkeltool.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1