Toon posts:

Probleem nieuwe netwerk kaart in packard bell comp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bij iemand die een Packard bell computer heeft...
Ik heb er een Sitecom Netwerk kaart in gestopt... met realteck chip... (100mbit)
mobo: ms616 ver:2 ?!
heeft 3 pci sloten en 1 isa slot...
met 3dfx videokaart en geluidskaart onboard.
Ik krijg met geen mogelijkheid de netwerkkaart aan de praat met offiele drivers (diskette/inet)
hoop dat iemand er iets over weet...
ojah.. ik kan ook niet in de bios komen... :?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:31

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Welk OS?

XP/2000 zou hem zelf moeten herkennen (= drivers overbodig). Win98 zou gemakkelijk moeten werken met realtek driversetjes (kun je overal van internet plukken).

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
windows 2000 kon ik wel drivers installeren... maar niet automatisch... heb nu winxp... krijg met geen mogelijkheid aan de praat..
uhmmm bios ken ik nu wel in... (F2)
bij drivers van inet zit ook een programma om je netwerk kaart te testen..
maar die zegt dat ie de netwerk kaart niet vind.. en waarschijnlijk is het geen pci machine zegt ie... :? maar drivers installeren in win2000 werkt ook niet super... zegt steeds dat de drivers niet standaart bij de kaart horen ofzo :r

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 16:40 ]

Verwijderd

Wordt ie uberhaupt wel weergegeven in de hardware tab van configuratie scherm (bv als onbekend apparaat)?

Zo ja, dan ligt het aan de drivers, zo nee; dan heb je een hardware probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ja hij word wel herkent door winxp.. als ethernet controler.. met geel vraagteken... heb orginele drivers op diskette die der bij hoort :? snap het niet..

edit:

maar als hij dan naar de drivers gaat zoeken vind hij ze niet..... :O

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 16:44 ]

Verwijderd

Selecteer in de installatie wizard handmatig de goeie *.inf file. Dit moet met een optie die iets heet als: zelf locatie opgeven (oid). Blader dan zelf naar de *.inf. Zo zou het moeten werken.

Als dat ook niet lukt: pc uit --> NIC eruit --> NIC erin --> PC aan

Verwijderd

Topicstarter
done... inf handmatig aangeklikt... en dan krijg ik venster om verbinding te maken van inet |:( en dan zeg ik dat ie dat niet moet doen (goh) en dan zegt ie dat ie niet geinstalleerd kan worden.... :(

edit:

ook nic deruit derin gedaan (heb nu alle 3 de pci sloten geprobeert)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 16:58 ]

Verwijderd

weet je zeker dat die kaart in orde is? zelfs in een packard hell zou win xp dat ding gewoon automatisch moeten installen zoals al gezegd

Verwijderd

Topicstarter
die kaart is hardstikke nieuw.. niks mee gebeurt... lampje brand ook gewoon...
en ik weet wel hoe je met dat spul om moet gaan als iemand daar aan twijfelt :+

ik ben nu bezig met win98 derop te zetten.. (die er ook standaart op stond.. als het maar werkt!! ik ben nu al 2 dagen bezig met dat stomme ding :()

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 17:15:
die kaart is hardstikke nieuw.. niks mee gebeurt... lampje brand ook gewoon...
daarom juist. ik heb een tijdje heel veel met de realtek family nicjes gewerkt, en toen was ongeveer 1 op de 30 tot 50 doa (ach, voor 4 euro). dat het lampje toch brandt zegt ook niet alles.
dus wie weet
en ik weet wel hoe je met dat spul om moet gaan als iemand daar aan twijfelt :+
ik zou niet durven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. ik installeer win 98 nog ff.. als ik em daar niet aan de praat krijg dan houd het ff op.. probeer ik em thuis wel ff in men eigen comp.. dan haal ik wel een andere... (heb zelf ook wel dat realtek niet mee werkt.. maar niet zo erg als op dit moment :() thuis heb ik nooit problemen met men comp :P

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:16
of je start een keer op met een knoppix cd, en je probeert een site te pingen ofzo, scheelt je een hele hoop installatie problemen enzo, als ie het onder knoppix niet doet, dan zal er wel iets hardwarematig fout zijn, knoppix herkent bij mij mn realtekjes altijd goed.
Knoppix is een linux distro die volledig boot vanaf een cdtje, zonder iets op de harde schijf te wijzigen
Pagina: 1