Toon posts:

Sata installeren op P4P800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht elk moment mijn nieuwe pc en dacht al een diskette klaar te maken voor het F6 moment tijdens de XP installatie :p

Maar nu kijk ik op de asussite en vind ik helemaal geen SATA driver... Ofwel kijk ik bijzonder slecht 8)7

Vorige week stond die der wel of is het misschien deze die ik moet hebben:

http://www.asus.com.tw/su...ModelName=P4P800%20Deluxe

Dit is voor raid en lijkt het me niet te zijn...

Iemand een idee?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er staat als het goed is gewoon op de CD die bij het moederbord geleverd wordt een programma om zo'n diskette te maken. Bij mijn P4C800 Deluxe is dat in ieder geval wel het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik nog even moeten wachten...

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Op de Intel site zijn de RAID drivers (voor de ICH5R) te downloaden: http://downloadfinder.int...roductID=961&DwnldID=5818

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de RAID niet nodig (tenslotte maar 1 schijf), maar wel de gewone SATA driver!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand deze nog? Want ondanks mijn grote zoektocht over de wilde baren van het internet vind ik het dus echt niet :/

Verwijderd

Als je de RAID-functie niet gebruikt van de ICH5R heb je geen drivers nodig om XP te installeren, deze maken dan dan namelijk gewoon gebruik van de standaard IDE-configuratie(IDE3&IDE4) en worden dan netjes herkend tijdens de setup van XP.
SATA drivers heb je dus alleen maar nodig op het moment dat je in de BIOS de RAID-mode inschakelt of gebruik maakt van een PCI-based chip(bv. Silicon Image en Promise)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 08:26 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat je'm zal vinden...
Ik had hier hetzelfde probleem met m'n Abit AT7-Max en m'n SATA-HDD. Blijkbaar werkte die SATA enkel in raid maar kan er niet van geboot worden. Heb dan maar m'n SATA-schijfje omgewisseld voor een standaard ATA-schijf :'(

Verwijderd

Topicstarter
Tweakhoer bedankt voor de uitleg, het zal wel zo zijn :p

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tweakhoer: ik heb een enkele SATA schijf en ik had die drivers wel nodig om te installen hoor. En dat is standaard, de XP install kan - voor zover ik weet - anders simpelweg de SATA schijf niet benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
Aikon waar heb jij die gehaald? Op de site vind ik ze niet?

• Aikon
  • Niet online
Kheb een ander mobo. ;)

Wel een Asus, en ik had ze van de FTP gehaald gewoon. Maar ik zie bij jouw mobo er niks bij staan: kijk maar.

Verwijderd

de drivers heb je wel nodig, ook voor maar 1 schijf. keb zelf voor mijn epox de drivers van een ander mobo merk genomen (effe denke geloof dat het gigabyte drivers waren) kan er wel achter komen als je het nodig bent.

de drivers van sillicon werkten bij mij ook niet !!! raar maar waar !

Verwijderd

Topicstarter
Is toch een aardig mysterie dit... Geen serial ata drivers te vinden voor de p4p800 :p

• Aikon
  • Niet online
Welk type SATA zit erop eigenlijk? Wat staat er op de chip?
Kijk welk mobo hetzelfde heeft en pak gewoon die drivers. :)

Verwijderd

ja precies, dat heb ik dus ook gedaan, it works...... :9

Verwijderd

Sommige mensen hier zijn echt zo gigantisch eigenwijs, ongelooflijk :r

Zoals ik al zei, voor Non-RIAD op de ICH5(R) heb je GEEN drivers nodig, dit wordt namelijk gewoon IDE3 en IDE4.
Heb op m'n eigen bak(Abit IC7-G) en op m'n vaders bak(MSI 865PE Neo2) een SATA-schijf gehad, deze worden netjes als IDE3 en IDE4 herkend en hebben geen drivers nodig....

Verwijderd

Topicstarter
:)
Ik kan het testen binnen een dag of 2 en dan zal ik het hier laten weten!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 01:40:
Sommige mensen hier zijn echt zo gigantisch eigenwijs, ongelooflijk :r

Zoals ik al zei, voor Non-RIAD op de ICH5(R) heb je GEEN drivers nodig, dit wordt namelijk gewoon IDE3 en IDE4.
Heb op m'n eigen bak(Abit IC7-G) en op m'n vaders bak(MSI 865PE Neo2) een SATA-schijf gehad, deze worden netjes als IDE3 en IDE4 herkend en hebben geen drivers nodig....
Uitgekotst?
Pagina: 1