Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vervangen condensator in voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het schoonmaken van een oude atx voeding bleek dat er een condensator kapot was. De buitenkant was er af gesprongen. Het is een 100 µF 16 V condensator. Nou heb ik geen exact de zelfde liggen maar wel een 100 µF 25 V.
Zou ik deze ook kunnen gebruiken of moet het exact het zelfde zijn?
Kan iemand hier een helder licht op schijnen?

alvast bedankt.

P.S.

eerste post :o

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
kun je zonder problemen vervangen

Een elco met een wat hogere werkspanning kan meestal wat meer "martelingen" op een lagere spanning verwerken

gewoon uitwisselen dus

Repareren doe je zo.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

dat kan best. Groter voltage mag altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
bedankt voor de snelle reaktie

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Niet bedanken, gelijk solderen! :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
heb hem gesoldeerd maar helaas werkt het nog niet goed :'( . de voeding gaat niet meer uit met de softkey en krijg ook geen beeld van de videokaart. Fans draaien wel en HD's beginnen met spinnen.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 18:00:
heb hem gesoldeerd maar helaas werkt het nog niet goed :'( . de voeding gaat niet meer uit met de softkey en krijg ook geen beeld van de videokaart. Fans draaien wel en HD's beginnen met spinnen.
Is er niet meer kapot :?

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar of ik heb iets stuk gemaakt 8)7 . Misschien heb ik hem verkeerd erop gezet maar ik dacht dat ik het, het zelfde had gedaan als de andere condensatoren. Kon het aan de oude niet meer zien aangezien daar het kapje vanaf was. Er zit niets anders op als hem weer uit erkaar te halen en nog eens na te kijken.

Verwijderd

Dat ligt iig niet aan de voeding lijkt mij...

Verwijderd

als er een condensator geploft is zal dat niet geheel zonder reden gebeurt zijn... test je systeem eens met een andere voeding..

Verwijderd

Topicstarter
De laatste keer dat ik hem gebruikte ( een paar maanden geleden) werkte het nog. Nu wilde ik hem weer gebruiken maar dacht dat het goed was om de voeding eens schoon te maken. De defecte condensator leek me een goede verklaring waaarom de pc in het verleden niet altijd stabiel was. Daarom wilde ik hem vervangen.
Maar ik zal inderdaad eens testen met een andere voeding.

Verwijderd

als er een condensator kapot is dan is er waarschijnlijk wel meer kapot. Als er een zekering inzit dan is die waarschijnlijk ook kapot? o oh .. dan zou hij helemaal geen stroom meer mogen geven... is er misschien wat zuur uit de condensator gelekt ofzo ?

• sebastius
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je ATX sturing zal wel verrot zijn. Enkeltje vuilnisbak dus, en voor 20 euro een nieuwe halen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat nu voor een advies van een knutselaar ;) . Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk en dat ga ik ook maar doen dan.

Er is trouwens niets uit gelekt hij was kurkdroog.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je hem niet verkeerd om aangesloten .. die dingen hebben een plus en ene min he .

ennuh .. welkom op GOT hoor ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 08-07-2003 08:03 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik op gelet.
andere voeding geprobeert en het zelfde probleem. :(
Alles van het MB los getrokken (behalve video plank) en nu wil hij wel starten. Was dus veel te vlug met m'n vorige conclusie 8)7 Ben nu snel die gemodde voeding weer in elkaar aan het zetten.
wordt vervolgd

Verwijderd

Topicstarter
:*) Werken

Bedankt allemaal. Begin me al helemaal thuis te voelen.
Moet nog ff m'n logo aanpassen enzo. Dan hoop ik andere weer te kunnen helpen.

En dan kan ik nu weer m'n bp6 optuigen 8)
Pagina: 1