Toon posts:

DVD-A rippen naar 6 mono-waves

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

eerste post hier :)

Ik heb een probleem: ik ben een groot Queen fan en heb dus diverse DVD-A's van hen. Nu wil ik die DVD-A's rippen naar de 6 mono wave-bestanden (puur om dingen te horen die je in de stereo/dts mix niet goed hoort). Dit kan niet via mijn dvd-speler (heeft geen tulpuitgangen voor ieder kanaal) en op mijn pc krijg ik het (nog) niet voor elkaar.

Ik heb het wél voor elkaar gekregen om de tracks om te zetten naar .dts bestanden - maar hier kom ik helaas niet veel verder mee. Ik heb al op tientallen keywords gezocht hier, heb al uren doorgebracht op doom9.org maar overal kan ik alleen informatie vinden over het omzetten van .ac3 bestanden naar 6 mono waves. En ik krijg het dus niet voor elkaar om .ac3 bestanden te maken van de VOB files - ik krijg dus .dts files :(

Met BeSeen moet je wel .dts files om kunnen zetten naar 6 mono waves, maar om de een of andere reden crasht Azidts iedere keer als ik dit wil doen. Heb het programma al diverse keren verwijderd & opnieuw geïnstalleerd, maar wil helaas niet lukken...

Dus als iemand mij kan helpen met :

- het omzetten van VOB naar .AC3 óf
- het omzetten van .DTS naar 6 mono wave files....

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Kheb btw al Sound Forge en Sonic Encode geprobeerd - die ondersteunen .dts allebei niet :(

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27

w00Dy

Make soap, not war

1- ondersteund je dvdrom DVD-A ?
2- ik wist helemaal niet dat DVD-A, ac3 sporen had :?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hoe heb je in vredesnaam de MLP (DVD-A) tracks kunnen rippen? Die zijn beveiligt met andere beveiliging dan de DVD-Video dvd's. Dus de files uit je "AUDIO_TS" directory krijg je niet zomaar op je computer volgens mij.

Ik vermoed dat je dus gewoon de DVD-Video tracks hebt geript en niet de echte DVD-Audio tracks, welke uit MLP (Meridian Lossless Package ofzo) bestaan. Dan heb je gewoon de DTS 96/24 tracks denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ook niet veel verstand van. Ik heb in Smartripper aangegeven dat ik alleen de audiostream wou rippen en dan krijg ik dus die .dts bestanden. Maar die kan ik dus niet openen, dus ik kan niet checken of dat inderdaad alleen de audiostream is.

w00Dy > ik kan de dvd-a gewoon afspelen, heb alleen geen geluidscard die dts ondersteunt, ik speel 'm dus gewoon in PCM af. Ik heb geen idee of DVD-A ac3 sporen heeft, zal wel niet :S

Verwijderd

BeSweet is the way to go.
Maar die gebruikt codecs van WinDVD (5)

MAW je moet Windvd ook installen, wie weet kan het ook
met PowerDVD.

De reden dat BeSweest (azidts) crashed, is waarschijnlijk door gebrek aan
codec, of verkeerd ingestelde codec. Hmm eigenlijk audio renderer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WinDVD al een paar dagen erop staan, dus daar kan het dan niet aan liggen lijkt me?
Heeft iemand anders enig idee hoe ik van de VOB files AC3 files kan maken, als dat uberhaupt kan? Die kan ik dan wél openen in Sound Forge of Soft Encode...

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 11:38:
Ik heb WinDVD al een paar dagen erop staan, dus daar kan het dan niet aan liggen lijkt me?
Heeft iemand anders enig idee hoe ik van de VOB files AC3 files kan maken, als dat uberhaupt kan? Die kan ik dan wél openen in Sound Forge of Soft Encode...
Daarvoor kun je gewoon dvd2avi gebruiken en dan rippen met demux aan.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
probeer http://www.doom9.org eens door te spitten. Wat ik zou doen, met Smartripper direct de AC3 (of DTS) van de DVD-rippen (zonder eerst de hele VOB op schijf te zetten). Dan met BeSweet omzetten naar WAV (kan 6ch, maar ook aparte WAV's per kanaal).

Op die site zijn de progs ook te downloaden, evt. extra filters of files e.d. ook.

• Scarp
  • Niet online
Ik heb zelf de DVD-Audio van Queen "A night at the opera", deze heeft de volgende geluidstracks: dts 96/24 (multichannel), PCM 96/24 (Stereo), MLP (MultiChannel).
Die laatste krijg je niet geript en dat is nou net degene die het echte dvd-audio is.
Die dts tracks dus wel. Er zit geen Dolby Digital op, dus geen AC3.

Verwijderd

Topicstarter
Scarp - heb jij 'm toevallig zelf ook geript? Zo ja - kun je me ff precies uitleggen hoe het moet ? :)

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:40

Indoubt

Always be indoubt until sure

Bovendien, als je echt de DVD-A track kunt rippen zou dat wereldnieuws zijn, voor zover ik weet is dat nog niemand gelukt. Dus zonder ongelovelijk veel geluk of ongelovelijk veel kennis maak je niet veel kans.

• Scarp
  • Niet online
Nee, ik heb die niet geript. Niet nodig want ik heb 'm zelf en heb een dvd-audio speler. Alleen maar gekocht omdat er verder niets interessants op dvd-a uit is :)

Maar goed, suc6 ermee :)

• Indoubt

Indoubt

Scarp schreef op 07 July 2003 @ 18:33:
Alleen maar gekocht omdat er verder niets interessants op dvd-a uit is :)
Buena Vista Social Club, Miles Davis ;) , maar het blijft wel zeer beperkt ja

• Scarp
  • Niet online
nah... niet mijn smaak die twee. dvd-a is zeer beperkt. Van sacd is voor mij alleen joe satriani interessant (klinkt supergoed!).

anyway... back ontopic :)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.xs4all.nl/~appfan/DTSguide.htm

staat alles op - en het werkt PERFECT :)

• Indoubt

Indoubt

Ja, DTS, maar in je openingspost had je het over DVD-A die je wilde rippen. Wel even het juiste naampje bij het juiste beestje graag!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik geloof dat er gewoon een plugin voor winamp was waarmee je AC3 of DTS kon beluisteren.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Dat kan met besweet. Te vinden op http://dspguru.doom9.net/ of hier

Afbeeldingslocatie: http://dspguru.notrace.dk/images/gui1.gif

Waar mp3 staat kun je dan 6 mono waves kiezen B)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 15:56 ]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58
Is er ook een plugin of player die Dolby surround kan afspelen? Het is namelijk zo, ik heb een cd gekocht met dolby surround erop. Heeft iemand een proggie die alle kanalen kan afspelen. Alleen stereo is ruk aangezien de muziek verdwijnt in het niets.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Pagina: 1