Toon posts:

Arles: HTML en foto's op verschillende servers *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Arles 5.1.1 trail. Ik vroeg me zo eens af waar ik de url kan instellen.. ik bedoel.. als ik nu een fotoboek maak is het de bedoeling dat de foto's op dezelfde server komen te staan als waar de html files opkomen.. en dat moet dus niet want.

ik gebruik lycos waar de foto's op komen en brinkster waar de html files op komen.. hoe kan ik in het script die gemaakt wordt de url instellen..

Als ik in elke script zelf de url moet gaan veranderen is dat godse veel werk namelijk..:)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hmm, van wat ik me herinner hoef je helemaal nergens een URL in te stellen, de paths zijn nl allemaal relatief en werken dus als het goed is op elke locatie.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ook schreef op 06 July 2003 @ 15:26:
Hmm, van wat ik me herinner hoef je helemaal nergens een URL in te stellen, de paths zijn nl allemaal relatief en werken dus als het goed is op elke locatie.
maar hij wil de html juist scheiden van de images....en de html neemt de urls vand e images uit zijn eigen directory aan...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 15:34 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Nee, de HTML gaat ervan uit dat de afbeeldingen zich (bv) in een map "images" bevinden en dat de kleine preview plaatjes zich een map "thumbs" bevinden. Zodoende kan je gewoon die mappen images en thumbs (samen met de HTML) op elke server neerkwakken en dan werkt het. De code bevat dus alleen dit soort dingen:

/image/DPC_0001.jpg (zonder full path dus!)

Ik denk niet dat je de code zo kan "instrueren" dat ie de afbeeldingen zelf van een andere server pakt (kan nl je net zo goed alles op die "andere server" gooien en alleen een redirect bij Lycos neerzetten want Lycos is nou niet dermate snel dat je er graag gebruik van maakt.. Als je alle foto's al ergens anders host kunnen die paar indexjes er ook nog wel bij :)

[ Voor 59% gewijzigd door Ook op 07-07-2003 00:12 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb de titel voor je veranderd, zie het eerst punt uit stap 3 van het stappenplan: Software Algemeen - Policy :)