Toon posts:

Quattrovox 3 niet meer in bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt: telefoonlijn komt binnen -> naar ADSL splitter -> naar ISDN2 kastje -> naar Quattrovox 3 -> naar telefoons. Het probleem is nu echter dat het lampje "in bedrijf" op de Quattrovox niet meer gaat branden en dat we dus niet meer kunnen telefoneren. Internet via ISDN of ADSL gaat wel gewoon goed.
Het ging mis nadat ik twee dagen geleden heb geprobeerd om een nieuwe telefoon aan te sluiten. Aangezien dit in de eerste instantie niet lukte, heb ik de Quattrovox in- en uitgeschakeld. Dit was geen probleem, en na het heen- en weerschuiven van wat telefoons deden ze het allemaal. Het probleem is echter dat de Quattrovox een uur daarna is uitgevallen.
Ik heb vanalles geprobeerd: in- en uitschakelen Quattrovox en ISDN2 kastje, telefoons terug op de originele plaats, alle telefoons eruit, de Quattrovox ergens anders in het stopcontact. Niets van dit alles werkt.
Wat er gebeurt, is het volgende: heel even gaan de lampjes van de Quattrovox aan, maar meteen weer uit (dus lampjes van de poorten en in bedrijf). Vervolgens gebeurt er dus niets. Er is daardoor ook geen kiestoon. Het lijkt erop dat de Quattrovox "over de rooie" is gegaan, maar hoe kan dit weer ongedaan gemaakt worden?

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Het is alweer een wat oud topic, maar toch even een reactie.

Mij is (toevallig ook ongeveer een maand geleden) exact hetzelfde overkomen. De KPN kan er niets mee, het ding is afval geworden. Ik heb hem nog bewaard voor als ik nog eens zin had om te kijken of hij te repareren is, maar ik heb de hoop opgegeven.

Ik had per ongeluk (door de onduidelijke dradenstructuur in mijn nieuwe woning) de PTT-lijn zowel op het NT1-kastje als op één van de binnenlijnen van de Quattrovox gehangen. |:( Hier kan hij niet erg goed tegen.

Oh ja. Als je de netspanning er weer uit trekt dan gaan de lampjes ook eventjes heel kort aan.

[ Voor 9% gewijzigd door rollebol op 06-09-2003 11:31 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

tsja, ISDN is wel eventjes 110 volt dacht ik. Niet iets waar je dood van gaat, maar wel veels te veel om er mee te spelen icm met bijv. een Quatrovox.

Balen zeg! Heb idd het vermoeden dat ze overleden zijn.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je je centrale heb opgeblazen, kijk even onder je telefoontoestellen wat voor een aansluitfactor ze hebben mag namenlijk niet hoger als 2.0 per poort zijn, is dit hoger dan is hij opgeblazen |:( 8)7 ;(

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik neem de OEM van KPN (dat ding wordt in Ierland gemaakt) niet veel kwalijk want tegen 100 volt hoeft hij niet te kunnen, maar dat van die aansluitfactor mogen ze best kunnen hebben.

Maar goed, ik meldde het alleen even voor mensen die hier via de search terechtkomen. Mijn probleem is inmiddels verholpen.

Verwijderd

rollebol schreef op 06 september 2003 @ 15:25:

Maar goed, ik meldde het alleen even voor mensen die hier via de search terechtkomen. Mijn probleem is inmiddels verholpen.
Als je een aansluitfactor die meer als 2.0 is op 1 poort blaas je regelrecht je centrale op en dat heb je zelf in de hand 8)7
Pagina: 1