Ik heb vandaag m'n hele systeem eens uit elkaar gehaald voor een grote schoonmaak. Er kwam een flinke laag stof vanaf en dat kon natuurlijk niet. Aangezien alles dan toch uit elkaar lag, meteen een schijf er tussenuit gehaald. Nu bij het opstarten een SMART error en wazige drive letters.
Zo zat het:
20Gb Quantum: (Master aan Promise controller)
C: Windows
D: Games
E: Backup
60Gb Maxtor: (Slave aan Promise controller)
F: Programma's, ISO's etc.
80Gb Maxtor: (Master aan IDE1)
G: Downloads, films etc.
Zo zit het nu:
60Gb Maxtor: (Master aan IDE1)
80Gb Maxtor: (Slave aan IDE1)
De inhoud van de schijven is niet veranderd. Wel uiteraard nu het probleem dat ik geen OS heb. Ik wilde deze op die 60Gb Maxtor zetten om weer aan de slag te kunnen.
Ik krijg nu een SMART error (drive failure expected) op die 60Gb (nooit eerder gehad). Als ik toch even een OS wil installeren (zodat ik in ieder geval een backup kan maken), krijg ik de drive letters C en D er gratis bij. Van deze drives geeft ie aan dat het een 'Invalid media type' is en kan ik er niets mee.
Als ik WinXP probleer te installeren geeft deze aan dat hij geen schijf kan vinden met 380Mb (oid) aan vrije schijfruimte, terwijl zowel de 60 als de 80Gb zeker 10Gb vrij hebben.
Waardoor kan dit veroorzaakt worden en wat doe ik er aan, want nu kan ik dus helemaal niets meer
Zo zat het:
20Gb Quantum: (Master aan Promise controller)
C: Windows
D: Games
E: Backup
60Gb Maxtor: (Slave aan Promise controller)
F: Programma's, ISO's etc.
80Gb Maxtor: (Master aan IDE1)
G: Downloads, films etc.
Zo zit het nu:
60Gb Maxtor: (Master aan IDE1)
80Gb Maxtor: (Slave aan IDE1)
De inhoud van de schijven is niet veranderd. Wel uiteraard nu het probleem dat ik geen OS heb. Ik wilde deze op die 60Gb Maxtor zetten om weer aan de slag te kunnen.
Ik krijg nu een SMART error (drive failure expected) op die 60Gb (nooit eerder gehad). Als ik toch even een OS wil installeren (zodat ik in ieder geval een backup kan maken), krijg ik de drive letters C en D er gratis bij. Van deze drives geeft ie aan dat het een 'Invalid media type' is en kan ik er niets mee.
Als ik WinXP probleer te installeren geeft deze aan dat hij geen schijf kan vinden met 380Mb (oid) aan vrije schijfruimte, terwijl zowel de 60 als de 80Gb zeker 10Gb vrij hebben.
Waardoor kan dit veroorzaakt worden en wat doe ik er aan, want nu kan ik dus helemaal niets meer
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.