Toon posts:

[Flash] dynamisch laden van png

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Flash kan zoals we weten eigenlijk maar 2 type media-files laden:
swf en jpg.

Nu wil ik eigenlijk ook png's kunnen laden. Met een GD (php) truckje maak ik nu van een png een jpg. Maar dan is de alpha pleiten, en als hij een alpha heeft wordt het geheel lelijk!

Ik heb al ff gezocht en tot nu toe 2 oplossingen gevonden.
1. doe het met Flash Generator (te duur, bestaat niet meer etc)
2. met ming ming.sf.net, hier mee kan een png met een wazig tooltje opgeslits worden in 2 files, de image en de alpha.
voorbeeldje: http://ming.sourceforge.n...xample.php?name=alphafill, hmm die doet het niet :(

met ming kan het dus, alleen dat tooltje is in mijn ogen niet handig voor "dynamisch" gebruik.

Ik wil het simpeler, iemand een idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 14:33 . Reden: voorbeeldje doet het niet ]

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
ik heb een java solutie... maar alleen als je project niet - commercieel is.
deze converteerd een PNG naar SWF - met alle alpha channel informatie. hij compresseerd het ook als dat mogelijk is... je moet natuurlijk wel Java 1.4.x op je server hebben staan...

Verwijderd

Topicstarter
hmm, project = commercieel :d
is er over te praten? al wil ik het wel in actie zien ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 14:41 ]

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
offtopic:
mail me onno@onnos.com

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Volgens mij is ming de uitgesproken oplossing om het juist dynamisch te doen :).

Ming is volgens mij overigens een module voor PHP, dus je moet wel een server hebben waar je zelf dit soort modules kan toevoegen aan je PHP config.

[ Voor 49% gewijzigd door McVirusS op 06-07-2003 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ming al vanaf versie 0.01 gebruikt. en ik ben ook een "hidden" member van de makers. Alleen ming kan wat ik wil (nog) niet alleen, en moet dus gebruik maken van dat tooltje om het alpha kanaal te extracten. Ik draai op linux en heb helaas dat tooltje niet kunnen installen.
Ik heb al wel eens een pagina gemaakt die deed wat ik wilde, alleen dat was op een Windhoos server, waar dat toolje wel op werkt.

Ja misschien toch maar verder met ming .... toch ff checken wat hobbit_be gebakken heeft :d

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Je kan ook gewoon Jgenerator gebruiken met de Insert Media object..die ondersteund gewoon PNG's.

[ Voor 3% gewijzigd door oh,when? op 06-07-2003 16:50 ]

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1