Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schroefjes HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 20:41
Lo, ben een HDD aan het modden, plexiglas plaatje erop ipv metalen deksel en wat schuim voor het afsluitwerk ertussen.

Dat metalen deksel zat vast met 6 torx schroefjes en ik dacht zo op het eerste gezicht dat het M2.5 waren.. helaas.. het schroefdraad is grover :|

Iemand een idee wat dit voor schroefjes zijn en waar je ze kan krijgen? Moet namelijk langere hebben om de dikte van plexi te overbruggen... Volgens mij is het een engelse maat oid, tot nu toe geen winkel kunnen vinden die ze hebben (DHZ en electro zaakjes).

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
waarschijnlijk zijn het UNC boutjes... je hdd schroef je ook met die dingen vast. dit zal vast een maatje kleiner zijn... ze zijn idd lastig te krijgen hier, omdat hier doorgaans het metrische stelsel gebruikt wordt.. ik zou et eens online proberen in engeland of de v.s.

of anders optappen.. maar ik denk niet dat dat lukt zonder stukjes metaal in je hdd te krijgen :|

Mn 3D printer blogje..

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ben heel benieuwd of dit je gaat lukken.

een stofje in je hd is funest.

Maar als het lukt, wil ik graag foto's zien, wel een tof idee

If you choose to criticise you choose your enemies

• Mephix
Nouja, voor het idee hoef je me niet te bedanken.. ik ben toch zeker niet de eerste die dit maakt.

Anderen nemen vaak het alu deksel, dremelen er een gat in en plaatsen daar plexi achter.. helaas lukt dat door de ruimte binnenin niet bij mijn disk :(

Ik zal eens kijken of ik bij internet shops iets kan vinden

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 13:33
Je zou de schroefjes ook kunnen verzinken in het plexiglas, zo heb je misschien geen langere schroefjes nodig?

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
Ben benieuwt of het gaat lukken, plexiglas is heel erg statisch, het trekt enorm stof aan, dus ik denk niet dat jet het plexiglas plaatje er op krijgt zonder stof... maar veel success

• Mephix
Hehe, ok.. tip: als je zoiets gaat doen, gebruik geen seconden lijm :D. Trouwens, dat het plexiglas statisch is, maakt niet zoveel uit.. zolang je het goed afdicht.

Nou, daarvoor hadden we 2 laagjes schuim op maat gesneden en met secondenlijm op de behuizing van de harddisk geplakt. Pastte precies.

Voor de schroefjes heb ik even een paar van die dingen gebruikt die aan serieel stekkers enzo zitten. Alles op zijn plaats en draaien maar !

Eerste keer goed, init van disk, herkend in bios.. langzaam zie ik een witte waas over het plexi glas verschijnen aan de binnenkant.. kut.. dampen van secondenlijm.. even ging het nog door.. kon de disk gewoon benaderen.. maar na een minuut of 10 was het over :D

Naja.. leuk geprobeerd

• Mephix
Trouwens.. dat gezeur over stof.. valt echt mee hoor.. zeker bij de oudere disks.. deze heeft voordat ik begon ruim 3 uur gedraaid zonder deksel.. gewoon in de open lucht

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom heb je dan secondenlijm gebruikt?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Mephix
The Dolf schreef op 06 July 2003 @ 16:04:
Waarom heb je dan secondenlijm gebruikt?
Nou, het randje waar dat schuim op moet komen, das op sommige plaatsen hooguit 2 mm. breed. Dat schuim mag er niet tussenuit schieten (komt onder druk te staan als de schroeven aangedraaid worden) dus het moet goed op zijn plek blijven zitten...

Verwijderd

wellicht zijn dit Withworth shroefjes, normaal gezien kun je die in de betere metaalhandel wel krijgen hoor, deze worden in europe ook nog wel redelijk veel gebruikt hoor

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 18:20:
wellicht zijn dit Withworth shroefjes, normaal gezien kun je die in de betere metaalhandel wel krijgen hoor, deze worden in europe ook nog wel redelijk veel gebruikt hoor
zover ik weet wordt er geen WW draad gebruikt bij computer hardware... het meeste is een mengelmoes van metrisch en UNC... die ATX form factor is ook al zon rommeltje.. mobo maten in inches, en maten voor de voeding in mm... |:( om maar es een voorbeeldje te noemen. en niet alle hdd fabricanten gebruiken dezelfde schroeven om hun product mee dicht te schroeven.

magoed, het heeft eigenlijk geen zin meer om hierover te discussiëren.. de hdd van de topicstarter is al overleden :/

Mn 3D printer blogje..

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Emmeau schreef op 06 July 2003 @ 14:49:
Ben heel benieuwd of dit je gaat lukken.

een stofje in je hd is funest.

Maar als het lukt, wil ik graag foto's zien, wel een tof idee
Dat is zooow je reinste b*llsh*t.

Ik heb dus een oude HDD, een Quantum Fireball van 1Gig open geschroefd. Kostte wat moeten & een hele boel gedremen(klowte HDD schoeven) Na een half uur HDD eindelijk open. Ik maten van het deksel op meten etc.

Naar de hal(bedrijfhal aan huis) , plexi op maat remelen, gaten erin boren voor de scheven etc. trug naar binnen. Toen bleek het rubberen seal randje aand het deksel vast te ziten ik met een stanleymesje um er heeeeeel voorzigtig afgepulkt

Netjes met pritt(nja, ik pritt alles vast tegen woordig :p) ngesmeerd en op de HDD case proberen te leggen. Wat gebeurd er gvd? Valt een klein stuk je OP de schijf.
Ik zo "omfg, die kennik weg keilen :-S"

Naja op hoop van zegen tog doorgegaan, meet een nat stukje WC-papier de pritt van de HDD afgepoest.(net als bij un CD voorzichtig naar buiten vegen) naja plexi erop dichtschoieven en aan slutien.

Mijn raid controller detecteert um perfect, later in partitionmagic 8.0 bleek er een Novell-netware formattering op aangebr8 te zijn. Ik netje de HDD geherformattert naar NTFS, geen problemen onder weg tegen gekomen. Ik heb de hele gigabyte een keer volgeladen met 2 brakke Divx'jes en trug gekopieert.

Nix aan de hand :)

Enige wat ik nog moet is is LEDjes erin modden, geeft een wat mooier effect :P

Neej die ouwetjes zijn onverwoestbaar })
Mephix schreef op 06 juli 2003 @ 14:26:
Lo, ben een HDD aan het modden, plexiglas plaatje erop ipv metalen deksel en wat schuim voor het afsluitwerk ertussen.

Dat metalen deksel zat vast met 6 torx schroefjes en ik dacht zo op het eerste gezicht dat het M2.5 waren.. helaas.. het schroefdraad is grover :|

Iemand een idee wat dit voor schroefjes zijn en waar je ze kan krijgen? Moet namelijk langere hebben om de dikte van plexi te overbruggen... Volgens mij is het een engelse maat oid, tot nu toe geen winkel kunnen vinden die ze hebben (DHZ en electro zaakjes).
Als je plexii te dik is, moet je gewoon met een grotere boor(1 ot 2 mm groter) ruimte maken voor de schroefkop :) Hebbik ook gedaan...

Die schroefdraard is trouwes een amerikaanse standraard voro schoefdraad...lligt ietsje anders dan de europese/metrische...

[ Voor 25% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-07-2003 23:20 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op 06 July 2003 @ 23:19:
[...]

Dat is zooow je reinste b*llsh*t.

Ik heb dus een oude HDD, een Quantum Fireball van 1Gig open geschroefd. Kostte wat moeten & een hele boel gedremen(klowte HDD schoeven) Na een half uur HDD eindelijk open. Ik maten van het deksel op meten etc.

Naar de hal(bedrijfhal aan huis) , plexi op maat remelen, gaten erin boren voor de scheven etc. trug naar binnen. Toen bleek het rubberen seal randje aand het deksel vast te ziten ik met een stanleymesje um er heeeeeel voorzigtig afgepulkt

Netjes met pritt(nja, ik pritt alles vast tegen woordig :p) ngesmeerd en op de HDD case proberen te leggen. Wat gebeurd er gvd? Valt een klein stuk je OP de schijf.
Ik zo "omfg, die kennik weg keilen :-S"

Naja op hoop van zegen tog doorgegaan, meet een nat stukje WC-papier de pritt van de HDD afgepoest.(net als bij un CD voorzichtig naar buiten vegen) naja plexi erop dichtschoieven en aan slutien.

Mijn raid controller detecteert um perfect, later in partitionmagic 8.0 bleek er een Novell-netware formattering op aangebr8 te zijn. Ik netje de HDD geherformattert naar NTFS, geen problemen onder weg tegen gekomen. Ik heb de hele gigabyte een keer volgeladen met 2 brakke Divx'jes en trug gekopieert.

Nix aan de hand :)

Enige wat ik nog moet is is LEDjes erin modden, geeft een wat mooier effect :P

Neej die ouwetjes zijn onverwoestbaar })
Cool, toch maar eens proberen dan.
Ik heb nog een oude HDD liggen van 200 mb :P (zo'n 1 uit een 386)

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dan heb je gewoon onwijze mazzel met die schijf. Iedereen weet dat stof/vuil funest is voor een schijf.
Ik heb zelf ook een raampje in een Hd gemaakt, maar ik zag tijdens het in elkaar schroeven dat er een stofje op de schijf was gekomen, deze verwijderd (met penseeltje) en de schijf dicht gedraaid. Het ging goed totdat de kop op de plek kwam waar het stofje lag. Hd is nou dood.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Dat was misschien het verschil: jij hebt een "harde" penseel gebruikt, en meneer Rey een nat stukje poetspapier. Lijkt me wel tof, maar aangezien ik maar 2 schijven heb niet voor mijn experimenteerdrang geschikt...
Pagina: 1