Toon posts:

Upgradeware XP-TMC socket-A unlocker

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zie ook: nieuws: Upgradeware XP-TMC unlockt Socket A-processors

Dit lijkt me een zeer interessant produkt (zeker met de bijpassende koeler). Dat de multiplier nu naar eigen inzicht aangepast kan worden is niet moeilijk te begrijpen. Maar waarom kan ik met mijn oude mobo (A7V133, KT133A) nu een Barton draaien terwijl normaal maximaal een Palomino ondersteund wordt (duidelijke specs van ASUS)?

Met andere woorden: wat zit er nog meer (behalve de multiplier selector) voor functionaliteit op deze adapter om een Thoroughbred of Barton te laten gaan werken, terwijl dit oorspronkelijk niet mogelijk is met het moederbord?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Leuk dat je je post op de frontpage hier herhaalt, maar een topic erover lijkt me overbodig, zeker hier in DOC. Als je het artikel op de FP en de review van THG goed doorleest, dan zie je dat het gewoon bedoeld is om op oudere mobo's ook nieuwere Athlon XP procs te kunnen draaien, doordat die een hogere mp hebben. Als jij dit nu al kan doordat je een Barton hebt draaien, dan is die XP-TMC dus overbodig voor jou :P
And you also get the XP-TMC, which allows you to set the multiplier via the hardware - this feature lets you use one of the current Athlon XPs on an old board with a slow FSB clock (100 or 133 MHz), and with a correspondingly high multiplier.
Dat is dus de enige functionaliteit. Niet echt een topic waard dus ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.