[FTP] Hoe een file >4 GB binnenhalen

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik wilde graag Debian binnenhalen.
Nu is het mogelijk om debian op DVD te zetten (scheelt weer een aantal CDs).
Die images kun je met FTP binnenhalen (ze staan op een FTP-server), maar het kan ook met een script die de pakketten afzonderlijk binnenhaalt en er dan een image van bakt. Helaas is dat script bij mij niet verder gekomen dat het binnenhalen van de lijst van pakketten.
Maar goed, het staat dus ook als images op die FTP-server.
Ik dus wgetten....
Krijg je dus ineens de volgende foutmelding:
quote: wget
2097100K .......... .......... .......... .......... ..........567% 250.00 KB/s./doit: line 1: 22141 File size limit exceededwget ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDRO...al/sid-dvd/sid-i386-1.iso
Nu heb ik de download vanaf Internet explorer gestart, maar dat gaat dus ook niet goed, want die geeft ook al aan dat de file "maar" 360 MB groot is, wat dus zo'n 4 GB te weinig is. (Wget gaf bij 2 GB aan dat het al op 567% zat, oftewel die dacht ook dat de file zo'n 360 MB groot was)
Iemand een idee hoe ik die file binnen kan halen?
Het ligt niet aan het filesysteem, want ik heb hier zat files van veel groter dan 4 GB, die prima gebruikt kunnen worden.

edit: MidnightCommander ziet er ook maar 2 GB van.

[ Voor 4% gewijzigd door TD-er op 06-07-2003 14:29 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier komt ie ook niet goed binnen en de filesize is ook niet bekend bij de server: ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/debian-unofficial/sid-dvd/

De eerste ISO is blijkbaar niet goed terecht gekomen op de server, want de tweede image is wel goed te downloaden. Heb je het ook eens geprobeerd om vanaf een mirror het eerste bestand te downloaden?

• TD-er
nee nog niet vanaf een mirror geprobeerd.
Als ik met de DOS-FTP bekijk, ziet die wel dat het bestand ruim 4 GB is, maar alle andere FTP-progsels zien er maar 2 GB van.
Het 2e bestand is nog kleiner dan 2 GB, dus dat zou ook geen problemen moeten geven.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

heb je FlashGet al geprobeerd (http://www.flashget.com) ?

Verwijderd

>4GB is met FAT32 niet binnen te halen
ik weet niet wat voor filesystem jullie hebben maar met NTFS van w2k of xp moet het iig gaan

• TD-er
Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 14:48:
>4GB is met FAT32 niet binnen te halen
ik weet niet wat voor filesystem jullie hebben maar met NTFS van w2k of xp moet het iig gaan
Filesysteem is het probleem ook niet, want ik heb NTFS onder windows en ext3 op de fileserver. Ik heb er ook al files op staan van >> 4 GB
Ik vermoed dat dit een probleem is van het FTP-protocol, of anders de door mij gebruikte FTP-progsels.

en nee die heb ik nog niet gebruikt (ga ik nu ff downloaden)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
probleem van het FTP-protocol lijkt me vrij onlogisch, hoe hebben ze die images anders ooit op de mirrors kunnen krijgen? misschien wel door dat script te gebruiken natuurlijk

edit: overigens denk ik eerder dat 't een probleem van die server is... dus even vanaf 'n andere mirror downloaden, of onderzoeken waarom 't script niet werkt :)

edit 2: flashfxp geeft wel de goede filesize weer, heb alleen geen zin om "even" die file binnen te halen om 't te testen :P

edit 3: ik heb altijd begrepen dat een van de grote voordelen van debian apt-get was, waardoor je dus 'n lekker kleine basis-install doet en daaruit de rest van je systeem opbouwt door alleen de packages die je nodig hebt te installen. maargoed, dat is natuurlijk geen oplossing voor jouw probleem :)

[ Voor 120% gewijzigd door flat op 06-07-2003 15:43 ]

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 09:25
in dos ziet ie wel gewoon 4GB, die andere clients niet? Dan download je toch gewoon met dos? :D

• TD-er
Fidai schreef op 06 juli 2003 @ 15:37:
in dos ziet ie wel gewoon 4GB, die andere clients niet? Dan download je toch gewoon met dos? :D
De gewone command-line FTP-client onder linux ziet 'm ook als >4 GB, dus die is nu bezig.
Ik zat net hier te lezen, dat de ftp-deamon aan de andere kant ook large-file-support moet hebben en dat wget en co. vaak niet > 2GB aankunnen.

Bij de FAQ en features van Flashget staat niet specifiek dat ze > 2 GB files aankunnen, dus ik betwijfel of ze daar rekening mee hebben gehouden.
Ik zet zometeen wel ff een FTP-servertje hier op om lokaal te testen welke clients wel > 4GB kunnen binnenhengelen. Dat gaat lokaal toch net ff wat sneller en dan hoef ik me niet zo schuldig te voelen richting @home (heb gisteren/vannacht met testen al bijna 3 GB "verknoeid")

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:10
je klinkt me een beetje lui.
Als je nou eens gewoon de programmas probeert ipv de faqs ervan te lezen.
:Z

Check je mail.

[ Voor 20% gewijzigd door intoxicated op 06-07-2003 16:58 ]

• TD-er
SonyEricsson schreef op 06 juli 2003 @ 16:20:
je klinkt me een beetje lui.
Als je nou eens gewoon de programmas probeert ipv de faqs ervan te lezen.
:Z
Noem het eerder voorzichtig. Ik heb nu dus al ruim 3 GB veknoeid en ik vind 4.3 GB nou net iets te veel om tig keer te proberen.

• TD-er
Nou FTP vanaf de command-prompt onder Linux komt ook niet verder dan 2147482680 bytes :( dus ondertussen heb ik ruim 5 GB verprutst |:(
* TD-er gaat wel ff via een lokale FTP kijken welk programma boven de 2 GB uit wil komen.
Nou Flashget wil maar 369 MB zien, dus dat werkt ook al niet :(
Uninstall van Flashget dan maar, tezamen met een run van AdAware :(

[ Voor 26% gewijzigd door TD-er op 06-07-2003 21:46 ]

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
had net even niets te doen, dus heb even 'n testje gedaan:
Transferred: test.bin 3.00 GB in 06:51 (7,636.58 KBps)
flashfxp kan 't iig wel, vanaf 'n server met proftpd :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• TD-er
Ziet er goed uit
Transfer files of all sizes, no 2gb/4gb size limit like some ftp clients.

* TD-er gaat gelijk proberen, aangezien Jigdo dus niet (goed) werkt.

edit:
FlashFXP kan zelfs verder gaan met de 2 GB die ik al binnen had gehaald :) Hij is nu dus op zo'n 46% van de download ;)

[ Voor 25% gewijzigd door TD-er op 07-07-2003 23:01 ]

Pagina: 1