Verwijderd
FSB in bios instellen op 145. kan in bios bij chipset-features, geloof ik. afhankelijk van je moederbord. dan maar zien of ie het doet...
Verwijderd
die kerel heb er helemaal geen verstand van, wil waarschijnlijk met een standaard koelertje gaan
Ik heb inderdaad er geen verstand van. Ik heb nu de FSB van 3,5 naar 4 gezet, maar er gebeurt helemaal niets. Met opstarten geeft hij dezelfde snelheid aan. Kan ik ook safe overklokken dan met een standaard koeler ?
Verwijderd
Ga eerst jezelf ff lekker inlezen in oudere topics hier (search) voordat je zulke dingen gaat proberen, anders ben je vanavond niet blijOp maandag 27 november 2000 19:06 schreef Lost-Viking het volgende:
Ik heb inderdaad er geen verstand van. Ik heb nu de FSB van 3,5 naar 4 gezet, maar er gebeurt helemaal niets. Met opstarten geeft hij dezelfde snelheid aan. Kan ik ook safe overklokken dan met een standaard koeler ?
Ik heb de CPU Clock Frequency veranderd van 124 mhz naar 133 mhz en de FSB staat nu op 4,5 en hij loopt nu 467 Mhz. Hij start gewoon netjes op. Met welke proggie's kun je zien hoe warm je CPU wordt ?
Da's net het probleem. Er staat zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik denk altijd maar zo, gewoon proberen , de beste leerschool is toch de praktijk ? Maar ben ik nu erg fout bezig dan ? Jullie zijn toch ook zo begonnen ?
Verwijderd
er zijn toch wel een aantal sites te vinden met guides over hoe dat je moet O/Cen. Soms zelf ook helemaal gewijd aan 1 CPU. ik ben wat dat betreft ook eerst begonnen met lezen, voordat ik ben gaan proberen.
Verwijderd
koop om te beginnen es een goeie cooler bij oc-shop en kijk in je bios hoe warm ie wordt als je een uurtje hebt ge-UT en of ie nog stabiel loopt(ook geen rare strepen door je beeld?
), zolang ie niet veel warmer wordt dan 70 (?) graden doe je toch iets goed
.
Heb je zo goede site's bij de hand ? De search functie van GoT zuigt en bij altavista krijg ik niet de goede site's voor mijn neus.
Hij startte iig wel goed op met 467 Mhz, er is toch ook software wat de Temperatuur van je CPU kan aflezen ?
Hij startte iig wel goed op met 467 Mhz, er is toch ook software wat de Temperatuur van je CPU kan aflezen ?
Verwijderd
http://firingsquad.gamers.com/guides/overclocking/default.asp
www.overclockers.com
en MBM5 is wel een goeie tool om je temp te checken
www.overclockers.com
en MBM5 is wel een goeie tool om je temp te checken
Thnx voor de links, Jullie zijn in ieder geval zo aardig geweest me op pad te helpen. Ik laat het weten hoe het afloopt
Wat jij steedsFSB noemt is je multiplier en de frequentie is je FSB. Heb zelf ook PII 350, en die loopt met FSB 133.3MHz op 467MHz. Multiplier instellen heeft geen nut, want die is gelocked door intel (bovendien gaat ie bij mij dan crashen of heel langzaam lopen). Ik heb een standaardkoelertje en die houdt de temperatuur op ongeveer 32 graden Celsius (volgens Mother Board Monitor 5, gebruik search functie van tweakers, is zat over te vinden).
Dan nog een linkje:
http://overclocking.pagina.nl
Dan nog een linkje:
http://overclocking.pagina.nl
Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(
Thnx, daar was ik al achter, maar toch prettig het even van iemand anders te horen. Die multiplier werkt idd niet, alleen in het Bios de FSB wijzigen had effect. Met het op 133 Mhz zetten loopt hij idd op 467 mhz, ik zal alleen ff het proggie zoeken om te kijken hoe warm hij wordt ! Ik ben nu nog tevreden !! Ik laat hem denk ik ook op 467 lopen.
Verwijderd
Tja ik heb er ook een PII-350 inzitten, op een Asus P2B plank.
Ik de stoute schoenen (eindelijk) aan: kast open, koekeloeren.
Processorfan staat stil. Zit 't kabeltje er niet goed in, heeft 't arme beest al ik denk een jaar zonder processorfan gedraaid op 350MHz. En re-te-sta-biel altijd.
Dus nu fannetje goed aangesloten, FSB naar 112 (jaja voorzichtig beginnen) en op 392 MHz doet 'ie het perfect. Laat nog 's weten bij welke snelheid je proc instabiel wordt als je wilt...
Ik de stoute schoenen (eindelijk) aan: kast open, koekeloeren.
Processorfan staat stil. Zit 't kabeltje er niet goed in, heeft 't arme beest al ik denk een jaar zonder processorfan gedraaid op 350MHz. En re-te-sta-biel altijd.
Dus nu fannetje goed aangesloten, FSB naar 112 (jaja voorzichtig beginnen) en op 392 MHz doet 'ie het perfect. Laat nog 's weten bij welke snelheid je proc instabiel wordt als je wilt...
Pagina: 1