Toon posts:

Geen reactie van mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit is mijn systeem:
ECS K7VTA 3.1 - 333Mhz
AMD Xp 2200 + cooler
256 DDR RAM pc2700
300 Watt voeding
maxtor 20GB 7200rpm (geen bad sectors)
msi geforce 4 128 DDR RAM
philips cd writer en nog wat randapparatuur

temperatuur proc. nooit boven 55 graden. systeem was niet altijd stabiel, wilde nog wel s vastlopen..

maar mn probleem:
ik wilde mn systeem ff opnieuw assembleren, ff alles nakijken omdat ie nog wel s wilde vastlopen. niks aan mankementen gevonden, niks doorgebrand, weinig stof, alles zat goed.. nadat ik mn systeemn opnieuw aansloot, en ik mn comp aanzette, startte de comp op, ik hoorde het bekende 'piepje', maar de monitor bleef gwoon op standy staan, geen activiteit.

hmmmm raar dacht ik.. dus weer alles gecheckt, wel 3 keer, alle jumpers ff gecontroleerd, cmos 'gecleared', weer alles aangsloten... wat denk je? weer nix...
net of de monitor geen signaal krijgt van de computer..
monitor vervangen, geforce vervangen, voeding ingewisseld, alleen de processor en het geheugen nog niet. Ook heb ik een 2de harde schijf gekocht ipv de maxtor.
een maat van me hoorde het probleem, en zei dat er vanalles aan de hand kon zijn, het mainboard zou ergens beschadigd kunnen zijn, wat veroorzaakt, dat de communicatie tussen de componenten slecht verloopt..
nouja, k zit met mn handen in het haar.. kweet echt niet wat er aan de hand is.
Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn... _/-\o_

BVD

frank |:(

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Zoals je zelf al aangeeft blijft alleen je mobo+proc+geheugen nog over als eventuele oorzaak.
Je kan dus eerst eens proberen ander geheugen en proc te proberen en anders lijkt het toch dat je mobo overleden is :/

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb een beperkt budget zie je.. ik kan mezelf niet zomaar ff een nieuw proc, mobo of geheugen permitteren.. maarja... ik hoop echt niet dat ie het leven gelaten heeft :(

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beschrijf het probleem eens duidelijk, als je de PC aanzet gaat de monitor niet aan en piept de PC, maar wat voor piep is dat, een piepje net als normaal of meerdere?

Probeer eerst eens alle onnodige dingen eraf te halen als hdd's enzo zodat je aleen mobo, proc+koeler, 1 reepje geheugen en videokaart over houd. (het minimale om te booten)

Verwijderd

Topicstarter
ja het piepje is een 'normaal' geluid, die je altijd hoort als de comp correct opstart.. maar kzal ff al het onnodige eraf halen, en kijken of ie het dan doet!!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het een normaal geluid is dan boot de PC wel maar zie je geen beeld. Probeer het eens met een andere monitor en een PCI videokaartje :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kijk eens of al je elco's nog goed zijn :)
Dus niet bol staan oid :)

Want dat zou het ook kunnen zijn :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
oke, hij doet het nog steeds niet na het verwijderen van onnodige componenten.. helaas... en wat zijn 'elco's? ja sorry, ben niet zo op de hooogte ...

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 15:45:
oke, hij doet het nog steeds niet na het verwijderen van onnodige componenten.. helaas... en wat zijn 'elco's? ja sorry, ben niet zo op de hooogte ...
Elco's zijn van die "kleine silo's" :P

* Atlas zoekt plaatje B)

Zie dit topic :)
MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

[ Voor 17% gewijzigd door Atlas op 06-07-2003 15:52 ]

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Hoop voor je dat je niet je core gecrunched hebt met het herinstalleren van de koeler, kan ik me ook vrij goed voorstellen. Om dit uit te sluiten hoef je alleen maar een keer te booten zonder CPU, als je moederboard dan geen piepje geeft ben je 'save' :)

Geheugen kan ook door statische electriciteit een opdonder hebben gekregen, misschien kun je dat testen in iemand anders' systeem?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm bedank voor de reacties, ik zal s ff gaan vogelen.. kzalt snel posten.. bedankt!!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
waarom ga je gewoon niet verder met je oude topic?
Asrock+ geen beeld

En heb je geen gerantie?

[ Voor 13% gewijzigd door datkanveelbeter op 06-07-2003 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke... ik heb de elco's gecheckt, zien er goed uit; niet bol, niet roestig, maar niet volkomen egaal.. lijkt een soort lichte kleur op te staan, maar niks waarover ik me zorgen moet maken denk ik (ging deels weg toen ik eroverheen wreef). ff proc afgehaald, geboot, geen piepje, core gecheckt, .. ook gelijk ff met wat wasbenzine naast de core wat overtollig pasta weggehaald, ff de blokjes bekeken... comp weer in elkaar gezet, cooler erop, maar nu blijft het piepje ook weg, hij ratelt wel lekker, maar het piepje blijft uit.. ook is er volgens mij geen schijf activiteit. pffff... hoe kun je precies zien of een proc kapot is? of het geheugen? daar kan ik nix aan ontdekken, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik zou moeten zien als het fout is.

Toen ik de cooler losmaakte van de proc met een schroevendraaier (waarmee je de 'clipjes' over de processor schuift), schoot ik uit met de draaier, en raakte vrij hard het gebied naast de proc, waar allemaal van die 'goude lijntjes' lopen... ja sorry kweet niet hoe ze heten.. kan dit kwaad voor het functioneren van een pc?? tlijkt alsof 1 of 2 van deze 'lijntjes' niet meer doorloopt door de beschadiging..
nouja ik hoor het wel.
BVD

ps. geen garantie meer nee.. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 21:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 21:53:
oke... ik heb de elco's gecheckt, zien er goed uit; niet bol, niet roestig, maar niet volkomen egaal.. lijkt een soort lichte kleur op te staan, maar niks waarover ik me zorgen moet maken denk ik (ging deels weg toen ik eroverheen wreef). ff proc afgehaald, geboot, geen piepje, core gecheckt, .. ook gelijk ff met wat wasbenzine naast de core wat overtollig pasta weggehaald, ff de blokjes bekeken... comp weer in elkaar gezet, cooler erop, maar nu blijft het piepje ook weg, hij ratelt wel lekker, maar het piepje blijft uit.. ook is er volgens mij geen schijf activiteit. pffff... hoe kun je precies zien of een proc kapot is? of het geheugen? daar kan ik nix aan ontdekken, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik zou moeten zien als het fout is.

Toen ik de cooler losmaakte van de proc met een schroevendraaier (waarmee je de 'clipjes' over de processor schuift), schoot ik uit met de draaier, en raakte vrij hard het gebied naast de proc, waar allemaal van die 'goude lijntjes' lopen... ja sorry kweet niet hoe ze heten.. kan dit kwaad voor het functioneren van een pc?? tlijkt alsof 1 of 2 van deze 'lijntjes' niet meer doorloopt door de beschadiging..
nouja ik hoor het wel.
BVD
als deze doorbroken zijn zal ie niet meer of erg instabiel werken....

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 21:53:
nouja ik hoor het wel.
BVD

ps. geen garantie meer nee.. :(
Dat zal het dan dus wel zijn :|

Als je een beetje soldeer kunsten hebt, zou je ze proberen te kunnen "by-passen" :)

Suc6 iig :)

Verwijderd

Topicstarter
aiai.. dat wordt lastig.. weet iemand misschien een handige tutor? ik heb op google gezocht, maar ik weet niet wat de beste manier is..

Verwijderd

Topicstarter
dr kan wel een slotje op volgens mij.. ik weet het probleem nu.. bedankt voor de reacties!!!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 22:14:
dr kan wel een slotje op volgens mij.. ik weet het probleem nu.. bedankt voor de reacties!!!
A. slotjes doen we niet aan, alleen 'doodbloeden' ;)
B. wat is het probleem dan???

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
a. oke... dan heeft nu al heel veel bloed verloren.
b. het was idd. het 'gouden lijntje', ik heb het gesoldeerd, ge 'bypassed' en tis opgelost!!
Pagina: 1