[XP] speaker instelling wodt niet onthouden

Pagina: 1
Acties:

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25
Als in naar Winamp luister, krijg ik vaak maar geluid door m'n 2 front speakers. Dan moet ik eerst via configuratie scherm naar de speakersetup en van quadrafonisch afhalen, andere setup kiezen, toepassen, terug naar quadrafonisch, toepassen en dan heb ik pas weer geluid door m'n achter speakers. Kan windows dat niet onthouden ofzo?

XP1800+
ECS K7S6A
SB512 PCI
Altec Lansing ACS54 4.1 speakerset
WinXP Professional

My Discogs

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35
Zelfde probleem heb ik hier gehad / heb ik nog steeds. Meestal blijft mijn geluid wel op quad staan, maar soms is het na een paar dagen weer terug gezet op 2 speakers.
Probeer eens de drivers van je geluidskaart eraf te halen of opnieuw erop te zetten.

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47

ljt

Ook hier dat probleem. Na een driver update van m'n geluidskaart is het probleem (beetje) opgelost. In winamp nergens meer last van, spelletjes ook geluid met achter boxen maar zodra je het spel afsluit werken alleen de front boxen nog.

Ow ja, heb iets andere geluidskaart, sb live 1024 :)

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 22:14
Ik heb hier dus ook last van: na reboot van Windows (en zelfs na afmelden/aanmelden) staan speakers op ''Stereoluidsprekers voor het buroblad"....
Ik zet dan weer de speakers op "Quadrofonische luidsprekers", maar na de volgende reboot / afmelden staat het weer op 2 speakers.... :|

In de Surround Mixer blijft meestal wel 4 speakers staan....

Ik heb net de nieuwste Creative drivers (LiveDrvUni-Pack(ENG).exe) er opnieuw opgezet (nadat ik ze verwijderd had) maar dat helpt dus niets..... en ja, ik heb 4 speakers gekozen tijdens install....
In de FAQ is hierover niet veel nuttigs te vinden en in de search heb ik wel mensen met dit probleem gevonden, maar GEEN (werkende) oplossing!

Is er dan niemand die dit heeft kunnen oplossen? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Exar op 12-08-2003 01:57 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

'k Zou maar eens contact opnemen met MS. Het lijkt erop dat dit een probleem van Windows is, niet van je geluidskaart(driver).

You can't have everything. Where would you put it?

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Heb dit regelmatig gehad met Sblive kaarten. Andere drivers wil nog wel eens helpen, maar feit blijft dat Creative drivers vrij crappy zijn. Gebruik nu Kx drivers en die hebben veel minder last van dit soort streken. Vergelijk ik ze met Creative drivers dan hebben deze veel meer overmacht op windows instellingen. Creative en windows zijn eigenlijk goed als de surroundmixer en windows hetzelfde willen. Kx drivers laten windows daarentegen niks meer zelf doen }) Als jij bijv. 5.1 selecteert kan je in je windows geluidsinstellingen klooien wat je wil maar er zal niks veranderen. Zelfs al selecteer je no speakers 5.1 it will be :z

Zou zeggen probeer ze eens, geluidskwaliteit is nog beter ook en daarnaast veel meer instellingen. Enigste nadeel vind ik de het master volume. Als ik deze omlaag gooi mbv mijn toestenbord hotkeys da wil deze bij het opstarten van een programma nog wel eens terugschieten naar zijn oude waarde. Leuk als ik effe een potje Spearhead wil doen en zuslief ligt al te slapen >:)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

output op directsound zetten, niet vergeten de volume regeling op lineair te zetten anders krijg je heel zacht geluid in verglijking tot andere programma's
Pagina: 1