ide raid + s-ata raid

Pagina: 1
Acties:

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft er iemand ervaringen met het gebruik van 2 ide 133 schijven in raid 0 + 2 s-ata schijven in raid 0? Kan dit uberhaupt? Waarom vraag ik dit? Ik wil graag op 1 mijn os en de andere wil ik gebruiken voor video-editten.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
wil je 4 schijven in raid 0 zetten of 2 apparte arrays van 2 schijven in raid 0 :?

2 losse arrays werkt gewoon perfect.
1 grote array van 4 schijven gaat denk ik niet werken of je raid controller moet het ondersteunen om sata te combineren met ata.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ligt eraan,

als het in 1 array moet, kan het dus niet, of je controler moet dat ondersteunen :),
als het in meerdere arrays mag, is het mogelijk, maak 1 Sata RAID array en 1 IDE RAID array :)

zie ook:
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003)
en voornamelijk:
Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ

suc6 :), btw meer iets voor OM :)

• Duddits
  • Niet online
2 aparte arrays dus 1 controller (onboard) voor de 2 s-ata drives + 1 controller voor de 2 ide drives

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-03 13:46
jhead22 schreef op 06 July 2003 @ 12:39:
wil je 4 schijven in raid 0 zetten of 2 apparte arrays van 2 schijven in raid 0 :?

2 losse arrays werkt gewoon perfect.
1 grote array van 4 schijven gaat denk ik niet werken of je raid controller moet het ondersteunen om sata te combineren met ata.
Klopt, je zegt het helemaal goed, het kan zolang het chipset het maar ondersteunt,
alleen zet ik me twijfels bij 2 losse arrays, omdat er waarschijnlijk maar 1 raid chipset op je mobo zit en ik vraag me af of hij zowel s-ata + ATA 133 kan aansturen.

edit:

Wat dus wel kan is: die ATA 133 onboard en dan die s-ata via een pci kaartje dan gaat het 100% zeker werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 06-07-2003 12:50 ]

• Duddits
  • Niet online
ik weet genoeg, mijn dank

btw in bovenstaande linkjes kon ik niet vinden wat ik zocht

Wat dus wel kan is: die ATA 133 onboard en dan die s-ata via een pci kaartje dan gaat het 100% zeker werken.

Het wordt dus andersom

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
robbertm schreef op 06 July 2003 @ 12:47:

Het wordt dus andersom
Die linkjes gaan voornamelijk over de RAID's voor IDE,
ik neem aan dat er binnenkort nog een update komt voor de SATA RAID versies etc. :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-03 13:46
robbertm schreef op 06 July 2003 @ 12:47:

Het wordt dus andersom
Als je onboard raid controler S-ata suport, ja ! :)

Ik geef je dan de volle 100% kans dat het gaat werken.

En zet de stripsize dan op 32 of 64 omdat je met grote bestanden gaat werken neem ik aan.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43

LopeZ

Too much is never enough

Move OH - > OM

Verwijderd

Ik heb een Abit IC7-G waarvan ik de Intel ICH5R Southbridge gebruik voor m'n 2 WD Raptor 36GB 10k icm. RAID-0, ook hangt er nog een losse Highpoint HPT372 controller in met 2x een Maxtor DMax+ 9 60GB in RAID-0.
Dit draait uiteraard prima :)
Pagina: 1