Heeft er iemand ervaringen met het gebruik van 2 ide 133 schijven in raid 0 + 2 s-ata schijven in raid 0? Kan dit uberhaupt? Waarom vraag ik dit? Ik wil graag op 1 mijn os en de andere wil ik gebruiken voor video-editten.
wil je 4 schijven in raid 0 zetten of 2 apparte arrays van 2 schijven in raid 0 
2 losse arrays werkt gewoon perfect.
1 grote array van 4 schijven gaat denk ik niet werken of je raid controller moet het ondersteunen om sata te combineren met ata.
1 grote array van 4 schijven gaat denk ik niet werken of je raid controller moet het ondersteunen om sata te combineren met ata.
Ligt eraan,
als het in 1 array moet, kan het dus niet, of je controler moet dat ondersteunen
,
als het in meerdere arrays mag, is het mogelijk, maak 1 Sata RAID array en 1 IDE RAID array
zie ook:
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003)
en voornamelijk:
Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ
suc6
, btw meer iets voor OM
als het in 1 array moet, kan het dus niet, of je controler moet dat ondersteunen
als het in meerdere arrays mag, is het mogelijk, maak 1 Sata RAID array en 1 IDE RAID array
zie ook:
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003)
en voornamelijk:
Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ
suc6
2 aparte arrays dus 1 controller (onboard) voor de 2 s-ata drives + 1 controller voor de 2 ide drives
Klopt, je zegt het helemaal goed, het kan zolang het chipset het maar ondersteunt,jhead22 schreef op 06 July 2003 @ 12:39:
wil je 4 schijven in raid 0 zetten of 2 apparte arrays van 2 schijven in raid 0
alleen zet ik me twijfels bij 2 losse arrays, omdat er waarschijnlijk maar 1 raid chipset op je mobo zit en ik vraag me af of hij zowel s-ata + ATA 133 kan aansturen.
edit:
Wat dus wel kan is: die ATA 133 onboard en dan die s-ata via een pci kaartje dan gaat het 100% zeker werken.
Wat dus wel kan is: die ATA 133 onboard en dan die s-ata via een pci kaartje dan gaat het 100% zeker werken.
[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 06-07-2003 12:50 ]
ik weet genoeg, mijn dank
btw in bovenstaande linkjes kon ik niet vinden wat ik zocht
Het wordt dus andersom
Het wordt dus andersom
Die linkjes gaan voornamelijk over de RAID's voor IDE,robbertm schreef op 06 July 2003 @ 12:47:
Het wordt dus andersom
ik neem aan dat er binnenkort nog een update komt voor de SATA RAID versies etc.
Als je onboard raid controler S-ata suport, ja !robbertm schreef op 06 July 2003 @ 12:47:
Het wordt dus andersom
Ik geef je dan de volle 100% kans dat het gaat werken.
En zet de stripsize dan op 32 of 64 omdat je met grote bestanden gaat werken neem ik aan.
Verwijderd
Ik heb een Abit IC7-G waarvan ik de Intel ICH5R Southbridge gebruik voor m'n 2 WD Raptor 36GB 10k icm. RAID-0, ook hangt er nog een losse Highpoint HPT372 controller in met 2x een Maxtor DMax+ 9 60GB in RAID-0.
Dit draait uiteraard prima
Dit draait uiteraard prima
Pagina: 1