Probs afspelen DTS audio cd's

Pagina: 1
Acties:

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14
Na uren lang GOT en google afgezocht te hebben, toch maar een topic plaatsen. Ik heb problemen met het afspelen van DTS audio cd's. Tot zover heb ik 1 cd wel aan de praat gekregen, nl de bekende van de Eagles, Hell freezes over. De rest wil niet. Of mijn versterker springt op DTS en ik krijg nog steeds noise of mijn versterker blijft op PCM staan en dus noise.

Ik blijf mij ook verbazen dat er geen enkele goede plugin is voor bijvoorbeeld winamp die dit wil afspelen. Nu moet je Powerdvd gebruiken. Hoe moeilijk moet het zijn om een applicatie te hebben die de DTS wav-jes zonder te veranderen rechtstreeks via mijn spdif uitgang naar mijn versterker stuurt.

Specs:
Duron 600
Abit KT7
512 MB SDRAM
Soundblaster Live 5.1
Lite-On 16x48x DVD speler
Yamaha rxv-440

Inderdaad, de live ondersteund officieel geen DTS throughput, maar ik heb het ook getest bij iemand met een Terratec kaart en dat deed het ook niet. De geteste cd's werkte uiteraard wel op een standalone dvd speler.
Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzz op 06-07-2003 14:36 ]

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14
Niemand?

Verwijderd

Het is heel wisselend met al die geluidskaarten. Ik heb een on-board ALC650/AC97 geval met S/PDIF output en kan met PowerDVD wel films met DTS afspelen. Ook kan ik DivX'en met AC3 geluid afspelen in mediaplayer, maar een DTS CD levert alleen maar ruis op, ongeacht waarmee ik 'm afspeel. In mijn normale CD speler werken de DTS CD's natuurlijk uitstekend...