Welke chipset?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:37
Ik wil een nieuwe comp aanschaffen alleen nou zit ik te twijfelen tussen een Asus A7N8X (NVidia NForce2) of een P4P800-Deluxe (Intel 865PE). Zit er veel verschil in de chipsets (behalve dan dat de een voor AMD en de andere voor Intel processoren is 8)7 ) en dan bedoel ik vooral performance e.d.. Ik wilde de comp voornamelijk aanschaffen om te gamen en om zwaardere applicaties te draaien.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb al erg veel reviews en topics gelezen alleen ik kreeg geen goed antwoord op mijn vraag. Ook hoop ik dat dit niet weer een AMD/Intel war gaat worden want daar heeft niemand wat aan :O

Groet,

Carpenter

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Carpenter schreef op 06 July 2003 @ 12:01:
Ik wil een nieuwe comp aanschaffen alleen nou zit ik te twijfelen tussen een Asus A7N8X (NVidia NForce2) of een P4P800-Deluxe (Intel 865PE). Zit er veel verschil in de chipsets (behalve dan dat de een voor AMD en de andere voor Intel processoren is 8)7 ) en dan bedoel ik vooral performance e.d.. Ik wilde de comp voornamelijk aanschaffen om te gamen en om zwaardere applicaties te draaien.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb al erg veel reviews en topics gelezen alleen ik kreeg geen goed antwoord op mijn vraag. Ook hoop ik dat dit niet weer een AMD/Intel war gaat worden want daar heeft niemand wat aan :O

Groet,

Carpenter
Kwa performance zijn ze beiden het snelst voor hun platform (al heeft de i865 nog een grotere broer die wat sneller kan zijn dan de i865, afhankelijk van je mobo/bios ;)).

Wel is het zo dat de nForce2 borden een STUK beter betaalbaar zijn, en zwemmen in de features...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Technische PMG FAQ

en daarin vooral:

Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?
Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat
/faq/zelfwerkzaamheid - dicht

Edit:
Lees ook even de GoT huisregels na over hoe een topictitel te kiezen

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hier zijn heel veel reviews over te vinden. In feite zijn het de beste chipsets voor beide CPU's (er is nog een i875 maar die is geen donder sneller dan een i865 met 'sneaky' PAT maar wel veel duurder). Beslis of je een P4 of een XP wilt nemen en je weet welke chipset je moet nemen, simpel :) Daarenboven zijn deze twee chipsets ook niet met elkaar te vergelijken (verschillende cpu's) waardoor deze vraag sowieso nergens om gaat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.