Apacher usb-stick doet vreemd op P4B533-E

Pagina: 1
Acties:

• w.janssen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
systeem gegevens:
MB Asus p4b533-E
geheugen 512 kingstone
Harddisk IBM 80GB
4 usbpoorten 2.0 direct op MB
HP printer 940 +HP scanner via USB
Isdn webvox via USB
O.S. windows XP SP1 pro.

Ik heb een apacher handysteno 2.0 256 mb ,
1. deze geeft regelmatig (dus niet konstant) het sein "Snel USB apparaat op trage USB-hub aangesloten".
2. Regelmatig (om de minuut of om de 5 minuten) klapt hij eruit en vanzelf weer erin.

De usbstick heb ik op 4 andere machines getest en doet het overal uitstekend.
Een kennis van mij heeft de identieke apacher handysteno 256 mb en deze geeft op mijn systeem hetzelfde probleem.
Ik heb reeds alle usb poorten geprobeerd met en zonder dockingstation. Ik heb winXP sp1 opnieuw geinstalled, zonder een
usb apparaat, maar het probleem is meteen aanwezig.
Het zou dus aan het MB moeten liggen, maar ??????????????????
Wie kan hulp bieden.

Verwijderd

Ik had ook Windows XP met SP1 geinstalleerd, kreeg dus dezelfde melding. Wat helpt is je USB devices weggooien uit de device manager en opnieuw opstarten zodat hij ze herkent als 2.0 devices waarvan de drivers er sinds SP1 bijstaan.

Je USB device was voor SP1 al geinstalleerd, maar blijkbaar wordt dat niet bijgewerkt. Bij mij was dit de oplossing.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik heb je topictitle veranderd van usbstick naar de huidige. Graag volgende keer zelf wat beters bedenken ;) (usbstick zegt niet zoveel hè)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• w.janssen
Ik had de usb devices als eens weggegooid. maar dit hielp niet.
Ik heb ze toch nog eens verwijderd conform jou suggestie , echter geen resultaat.

• w.janssen
heeft niemand verder deze rare fout???.
Ik ben even weg. tot vanavond

• w.janssen
Nog altijd niemand enig idee wat er fout kan zijn?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Volgens mij is het een driver probleem van USB 2.0 in je systeem. Als ik het goed heb, heb je een aparte USB 2.0 controller op je mobo (dacht van VIA) ... download en installer eens handmatig deze drivers.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• w.janssen
Ik heb m.i. alleen maar usb 2.0 aansluitingen volgens het boekje van het asus MB.
Niet van VIA. Ik heb met het prog. AIDA eens gekeken en wat ik daar kan zien is dat de
driver van Intel 82801DB/DBM 2.0 uitgebreide hostcontroller 24cd, versie 5.1.2600.0
erop staat

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49
Abbadon schreef op 06 juli 2003 @ 11:48:
Ik heb je topictitle veranderd van usbstick naar de huidige. Graag volgende keer zelf wat beters bedenken ;) (usbstick zegt niet zoveel hè)
offtopic:
[coitus met jeweetwelbeesten]
moet het niet Apacer zijn?
[/coitus met jeweetwelbeesten]

|>

• w.janssen
Niemand meer een suggestie, wat het kan zijn.
Pagina: 1