Probleem met MSI G4TI4600 na 10 minuten gamen

Pagina: 1
Acties:

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 16:44
Ik heb sinds een aantal weken problemen met mijn MSI G4TI4600 videokaart. Ik heb deze kaart op de HCC beurs aangeschaft maar sinds kort krijg ik problemen als ik een tijdje spelletjes speel. Bij RTCW bijvoorbeeld zie ik na 10 minuten grijzen pixels door mijn scherm, gaan muren knipperen (de textures) en zie ik dat mijn geweer een beetje geelachtig wordt. Nou is mijn vraag of dit aan mijn videokaart geheugen, irq indeling, nvidia driver of warmte ontwikkeling kan liggen. De videokaart cooler draait gewoon goed en mijn cpu wordt ook niet te warm.

Processor: Pentium 4 2,533
Geheugen: 512mb ddr ram
Moederbord: Asus P4B533-E
Videokaart: MSI G4TI4600-VTD
Monitor: DELL M990
Detornator driver: 44.03

Screenshot van RCTW en mijn IRQ indeling:
Afbeeldingslocatie: http://hiostu.aim.hsbrabant.nl/~floris/screenshot3.jpg
Klik op de screenshot voor een vergroting. Zoals je ziet zit er rare gele stippen om mijn geweer en dit wordt steeds erger totdat het spel om de 2 seconden blijft haperen en dan zelfs crasht.

Afbeeldingslocatie: http://hiostu.aim.hsbrabant.nl/~floris/screenshot2.jpg

Verwijderd

Lijkt inderdaad op een warmte probleem. Zet je kast eens open en (als je er één hebt) een kamer waaier naast de open kast.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

De videokaart cooler draait gewoon goed
Controleer eens of er niet teveel stof tussen de cooler zit opgehoopt.
Kans is groot dat het inderdaad met de temp te maken heeft. (Heb je voldoende airflow in je case?)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• pleuris
Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 11:41:
Lijkt inderdaad op een warmte probleem. Zet je kast eens open en (als je er één hebt) een kamer waaier naast de open kast.
De kast staat al open op dit moment. Gisterenavond ging dat wel goed maar vanochtend was het na 10 minuten weer raak met RTCW.
DeverauX schreef op 06 July 2003 @ 11:51:
[...]

Controleer eens of er niet teveel stof tussen de cooler zit opgehoopt.
Kans is groot dat het inderdaad met de temp te maken heeft. (Heb je voldoende airflow in je case?)
Al het stof is verwijderd uit die cooler. Er zat inderdaad eerst wel veel stof opgehoopt in de koeling van mijn videokaart.
Als mijn systeemkast dicht is dan wordt de warme lucht aan de achterkant door 2 grote fans en 2 fans van mijn enermax voeding naar buiten geblazen. Er is iig wel luchtverplaatsing maar het kan zijn dat er weinig gekoelde lucht vanaf de voorkant in de systeemkast komt.

Mijn kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.compcenter.ru/pic/tech/set/case/catxinwin/btiq500/inwin_q500.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door pleuris op 06-07-2003 12:06 ]

Verwijderd

offtopic:
Wat is dit voor Chipset : Albatron GF4-Ti4680P Turbo 128MB gewoon de Ti4600 of weer iets anders

• pleuris
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 16:13:
offtopic:
Wat is dit voor Chipset : Albatron GF4-Ti4680P Turbo 128MB gewoon de Ti4600 of weer iets anders
Deze is het:
http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=61&MODEL=MS-8872

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Zet voor de gein eens die USB-controller uit. Misschien er toch een probleempje met het sharen van de IRQ

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je geen grote ventilator voor in een kamer? Zet zo'n voor je gf4, het lijkt me ook een warmteprobleem.
Heb je nog een andere grafische kaart, test deze is dan in je systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door pisart op 07-07-2003 13:04 ]

• pleuris
Ik ga dit weekend (of eerder als ik tijd heb) mijn promise kaart er eens uit halen, pci verder uit elkaar halen, 3 schijven eruit halen en de computer eens opnieuw installeren. Eens kijken wat hij dan doet. Ik denk dat het misschien toch een warmte probleem is in plaats van een defect. Dus misschien dat ik het dan zo als hierboven staat kan oplossen.
Pagina: 1