ok, ff wat reacties afwerken:
n00bs schreef op 06 July 2003 @ 12:52:
Als er een ATA33 controller op dat MOBO zit zorgt dat absoluut niet voor zo een performance loss... maar die ene 6GB HDD van je controller loskoppelen en (misschien is dat al zo) de 40GB als Prim. Master aansluiten, zou misschien al voor wat betere prestaties zorgen.
Anyway begrijp ik niet waarom je mijn tip omslachtig vindt, het lijkt mij toch echt een software matig probleem
Je tip is qua uitvoering omslachtig, omdat hier ongeveer zo'n 20 programma's geinstalleerd zijn (vooral voor me pa) en ik schat ik minstens een volle dag bezig ben om de hele boel weer zoals het nu is geinstalleerd te krijgen.
Daarnaast voor de zoveelste x, de 40Gb Seagate HDD zit allang alleen op de primary (lezen!)Mr.B schreef op 06 July 2003 @ 13:01:
[...]
ATA33 kwam al voor bij 486 pc's (correct me if i'm wrong

), ik denk dat de schijven van toen in vergelijking met de schijven van nu toch wel grote verschillen hebben, met name op het gebied van snelheid. Ik ben sinds die tijd geen ata33 controller meer tegen gekomen.
[...]
Waarschijnlijk was de bottleneck niet te merken omdat je pc simpelweg niet zo snel alles kon verwerken. Van 450Mhz naar 1,4Ghz is toch wel grote stap en het snelheidsverschil is dan wel te merken. Met al die cpu kracht merk je ineens dat je schijf(ven) langzaam zijn.
Misschien is een nieuw mobo geen gek idee. Want zo duur zijn deze niet meer (socket 370 heeft zijn beste tijd gehad). En dan kun je toch ook weer tijdje vooruit. Mijn P3 866Mhz(@910Mhz) doet al zeker 6 maanden goed dienst.

Je redenering zou opgaan als de pc redelijk traag zou zijn, maar dat is niet het geval. Hij is niet vooruit te branden!
We hebben hier nog een PIII450 staan en dat ding heeft alles op alle vlakken minder (alleen wel win2k), maar loopt nog sneller dan deze pc. En je gaat me niet vertellen dat die wel op ATA33+ loopt en dat het daardoor sneller is
Daarnaast is Asus P2B-f slot 1 en natuurlijk heeft dat ding zijn beste tijd gehad, maar deze pc is van een SiS Mobo + PIII450 + 64MBRAM + onboard GPU + 6Gb HDD al naar een ASus Mobo + Celeron 1,4Ghz + 256MBRAM + Geforce4 Ti4400 + 40Gb HDD gegaan... op een gegeven moment houdt het (groots) upgraden op. In dit geval zou dan een pci ATA100/133-kaart een beter alternatief zijn denk ik.
Maar ik betwijfel dat dat het is. Hij is gewoon zelfs voor een ATA33 veeeeel te traag
Owja over bottleneck van 33MB/s gesproken, hebben jullie die screen van die Sandra-HDD-benchmark wel gezien

VinnieM schreef op 06 juli 2003 @ 12:55:
[...]
Heb je niet toevallig eens Windows Update gedraaid waarbij de patch Q811493 is geinstalleerd? Hierbij werd mijn pc ook heel traag...Deinstalleren van deze patch does the trick

Gewoon bij Software deinstalleren, staat wel ergens onderaan in de lijst.
Staat er niet tussen.
Om nog even door te gaan, kan ook iemand me ff uitleggen waarom de pc bij
pnp completed hangt bij het bios, als ik de secondary-ide-kabel uit het mobo haal

En hoe check of los ik dat op
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 06-07-2003 15:19
]