Toon posts:

Piepgeluid uit... voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: gisteren kwam er een heel raar sisgeluid uit mn computer. Elke keer als dat gebeurde viel ook de stroom uit van de hardeschijf (en misschien nog meer) want je hoorde tikken en rare geluiden uit de hardeschijf komen en de computer liep meestal ook vast of bleef ff hangen. Nu dacht in eerste instantie dat het mn hardeschijf was waar dat sisgeluid uit kwam maar na beter luisteren kwam het volgens mij uit de voeding (300watt MaxPower) en omdat ik al genoeg problemen met deze voeding had gehad heb ik meteen een Enermax 350watt voeding gekocht en ingebouwd.

Nu draait alles weer goed... maar... er komen nog steeds hele zachte piep/sis geluidjes uit! Veel zachter dan eerst en de computer blijft ook niet hangen o.i.d.
Het rare is dat deze geluiden er alleen zijn in de eerste paar minuten dat ik de computer heb aangezet! Als ik de computer dan reset doet ie het ook niet, alleen als ie nog "koud" is dus.

Misschien ook wel belangrijk: mijn gloednieuwe Philips 19" monitor produceert ook een raar piepgeluid de eerste minuut dat ik m aanzet! En ook als deze "warm" is doet ie dit niet meer!

Zou het misschien kunnen dat de stroom hier niet in orde is? Mn stopcontacten zijn wel geaard.

Specs:

AMD Athlon 2600+ @ 3000+
512MB PC2700 Infineon
ASUS A7V8X-X
80GB WD JB
ATI Radeon 9500 @ 9700 pro
Enermax 350watt PSU
DVD & CD-RW

Bedankt voor eventuele tips en reacties!

Verwijderd

Als je een condensator oplaat hoor je een "piepje" en de spoelen hoor je "brommen".

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[b][message=18233645,noline]xiograph schreef op 06 July 2003 @ 09:12

Misschien ook wel belangrijk: mijn gloednieuwe Philips 19" monitor produceert ook een raar piepgeluid de eerste minuut dat ik m aanzet! En ook als deze "warm" is doet ie dit niet meer!

Bedankt voor eventuele tips en reacties!
Welk model Philips monitor? Toch niet een 109P40? Lees ook de andere topics over deze monitor eens. Veel mensen hebben last van gepiep (en philips wil hem dan ook gelijk omruilen).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Is je pc +monitor wel aangesloten op een geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef: Nee, ik heb de 109S

DarkZen: Ja, ik heb geaarde stopcontacten zoals ik al zei in mn eerste post :P
Tenminste, dat denk ik! Kan ik dat meten of de aarde wel echt geaard is?

Verwijderd

De aarde tegen de fase (linkse gaatje) aanhouden en dan gaat de aardlek eruit ;)
Moet je hem wel weer aanzetten.
Of je kan een test apparaat kopen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ben nog wat aan 't klooien geweest. Ik heb het geluid weten te isoleren tot de videokaart! Zoals jullie misschien wel weten zit er een extra molexconnector op deze videokaart, wanneer ik deze eraf haal is de piep weg!

Nu is het rare dat de piep ook weg is wanneer ik de hardeschijf niet aan heb gesloten! Ook als de hardeschijf WEL is aangesloten maar je gaat in stand-by mode (hardeschijf gaat uit) is de piep weg!

Thanks

Verwijderd

is het toch je voeding wellicht? kan hij het niet aan tot een bepaald verbruik. Probeer eens een nieuwe en je probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 dagen een Enermax 350watt voeding!!! :) Met mn oude 300watt MaxPower voeding piepte/siste de videokaart nog VEEL harder :?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, ik heb het ook met sommige (oude) monitoren. Negeren tot ie stuk gaat...

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1