Geheugen kopen

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Omdat de geheugenprijzen nu erg laag zijn, wil ik zaterdag al 256 MB RAM kopen voor de pc die ik volgend jaar ga aanschaffen. Ik ga waarschijnlijk voor eeen Thunderbird, dus het wordt PC100 SDRAM. Bij welke winkel kan ik het beste geheugen kopen en zullen de prijzen voor zaterdag nog laag blijven? (had namelijk op de mainpage gelezen dat de prijzen weer gingen stijgen ;(

Verwijderd

Koop nou GEEN PC100, met een Abit KT7 of Asus A7V kan je je geheugen asynchroon instellen op 133MHz. Bovendien kan PC133 waarschijnljk op 100MHz op CAS 2:2:2 lopen. Voor eht prijsverschil hoef je het niet te laten! Dus gewoon PC133 kopen en dan het leifst A-merk geheugen. Het allerbeste is Mushkin geheugen (ga dat binnekort uit de VS bestellen, dus iedereen die nog mee wil doen ff mailen naar 0132101@hes-rdam.nl)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lijkt me niet zo verstandig. de prijzen zijn weliswaar laag maar begin volgend jaar zul je voor je t.bird misschien al ddr sdram willen kopen. dus alleen doen als je budget heel krap is en je volgend jaar gewoon geen geld voor 256mb ddr hebt.

Verwijderd

Hoeveel zal die DDR ram ongeveer gaan kosten dan? (samen met mobo enzo) :?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

da's koffiedik kijken. ik gok erop dat ddr de eerste tijd zo'n 20% duurder zal zijn en dan langzaam naar het prijsniveau van sdram zal zakken.
en de borden? waarschijnlijk ongeveer hetzelfde. in eerste instantie zo'n 20% duurder en later worden ze wel goedkoper.

• Nibbles
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

Maakt het veel uit of je OEM of A-merk geheugen koopt?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

soms. onder het goedkope geheugen is ook afgekeurde troep van de a-merken die onder een fantasiemerkje verkocht wordt maar veel ervan is gewoon bruikbaar geheugen.

het a-merk levert je alleen de zekerheid op dat je betrouwbaar geheugen krijgt dat bovendien vaak beter overklokbaar is.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik ga dan wel voor de DDR Ram, want anders kan ik na een jaar gelijk weer een nieuwe mobo kopen
Pagina: 1