Toon posts:

[SuSe 8.2] Waar stel ik de computernaam in voor @home?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me nu al in de search rotgezocht maar nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden.

SuSe heb ik net geinstalleerd en alles lijkt te werken behalve het internet. Ik moet voor @home een computernaam invullen maar in KDE kan ik nergens die optie vinden. Help me out pls.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat moet je niet in KDE invoeren, dat moet je in de config van je dhcp client zetten.
Zie: http://gathering.tweakers...sages/163843#linux_athome

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog ff verder gesearched en vond het antwoord:

Open je SuSE (kde) menu, wijs naar 'System' en kies vervolgens voor de optie 'YaST2'... er zal worden gevraagd het root passwd in te voeren. Voer deze in en druk op enter. Het YaST2 Control Panel wordt geopend. In het YaST2 Control Panel kies je vervolgens in de optiebalk voor 'Network/Basic'. In het witte scherm daarnaast kies je vervolgens voor 'Network Card Configuration'. Er verschijnt een nieuw venster met uiteindelijk 2 vakken. Bovenin de kaarten die nog niet geconfigureerd zijn, onderin de kaarten die wel geconfigureerd zijn. Indien je kaart nog niet geconfigureerd is, klik je de kaart aan in het bovenste vak en klik je op configure. Is je kaart wel geconfigureerd, maar niet juist, dan klik je onderin het venster op 'Edit', klik je de kaart aan die je wilt herconfigureren en klik je weer op 'Edit'. In beide gevallen (geconfigureerd of niet) zal er een venster verschijnen waarin je ip gegevens kunt invullen. Standaard staat de instelliing 'Automatic address setup (DHCP)' aan. Deze moet je hebben voor Chello. Druk op next en je netwerkkaart is geconfigureerd. Daarna zou je er verder zelf uit moeten kunnen komen.

Het is dus wel degelijk in te stellen in KDE. Deze topic kan dicht :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 03:51 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

KDE stuurt het ook maar door naar je DHCP-client hoor, KDE zelf doet er vrij weinig mee ;)

Anyways, aangezien dit al honderden keren is gevraagd, en je er zelf ook al achter bent gekomen, dat het makkelijk te vinden is, gaat dit topic inderdaad op slot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.