Toon posts:

hoog ID. lage downloadsnelheid, poort 4662 onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ben vandaag voor het eerst op dit forum op aanraden van een vriend. Ik heb namelijk een probleem met downloaden.
Ik heb al diverse forums afgezocht naar een antwoord maar nog niet gevonden.

Mijn probleem is alsvolgt: Ik heb een Pentium II 400 Mhz, window '98 en een kabelaansluiting via Chello (ik ben een van die ongelukkige die in Apeldoorn woont en net buiten het bereik van @home valt) nog zonder firewall.
Ik dowload regelmatig via Emule en krijg daar een HighID: 4117807934. Kijk ik vervolgens bij de serverinfo, zie ik dat mijn poort 4662 niet bereikbaar is en dat ik een laag ID heb. Dit klopt dus niet met elkaar. Ik heb ondertussen WinRoute gedownload en de poorten 4660 t/m 4665 opengezet, maar op een of andere manier hou ik een laag id en blijft mijn poort 4662 onbereikbaar.
Mijn vermoeden is dat Chello kunstmatig poort 4662 afsluit om zo het downloadverkeer te beperken. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze poort kan openen.

Ik kan best redelijk overweg met een computer, maar heb weinig kennis van netwerken, WinRoute, IP-adressen e.d. Dus het kan goed zijn dat ik iets over het hoofd zie of verkeerds doe, dus behandel me maar als een klein kind en leg zo uitvoerig mogelijk uit wat ik moet doen.

Carlo uit Apeldoorn

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Voor vragen over emule kun je denk ik het beste terecht bij een al lopend draadje op got, eMule opensource eDonkey, deel 6 daar zijn al een hoop dingen aan bod gekomen.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Je zegt dat je winroute hebt gedownload? je hoeft toch helemaal niets te forwarden?

Immers ik lees dat je 1 pc aan het modem hebt hangen, vandaar dat winroute nogal overbodig is?

Anders gooi je even alle firewall's van je pc (ook die van windows xp zelf al uitgezet?) , zet winroute helemaal uit en kijk dan nog eens of het werkt.

Lijkt me zeer sterk dat Chello die poorten geblocked heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenT op 06-07-2003 13:02 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ala je het echt wil testen zal je even een httpservertje oid moeten draaien op die poort en dan kijken of een van je maten (of wij) er bij kunnen komen ...

Iperf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie snapt ook ff je config niet helemaal
Maarrrrrr;
Je moet de porten keihard mappen/forwarden simepl OPEN zetten is niet voldoende.

De 2 porten van eule moeten geforward zijn naar de client waar eMule op draait.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Bij EMULE kun je de clientpoort instellen. Zet die eens op 5772 of zo :) en kijk of het helpt.

Forget your fears...
...and want to know more...

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:00
En krijg je die error bij elke server?
Probeer anders eens een andere server :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 22:17

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 03:05:
Mijn probleem is alsvolgt: Ik heb een Pentium II 400 Mhz, window '98 en een kabelaansluiting via Chello (ik ben een van die ongelukkige die in Apeldoorn woont en net buiten het bereik van @home valt) nog zonder firewall.
Je kunt beter voor netwerken een 'hogere' os nemen dan windows 98.
Deze kan namelijk nogal over de nek gaan met veel connecties, en als je bij emule niet ingesteld hebt dat je zeer weinig connecties wilt dan kan het daar goed misgaan.
Wat wil zeggen niet goed werken.
Ik dowload regelmatig via Emule en krijg daar een HighID: 4117807934. Kijk ik vervolgens bij de serverinfo, zie ik dat mijn poort 4662 niet bereikbaar is en dat ik een laag ID heb. Dit klopt dus niet met elkaar.
Als je poort 4662 niet bereikbaar is kun je of een low ID krijgen of een extreem hoog ID.
Hangt van je server af. Klopt dus wel ;)
Ik heb ondertussen WinRoute gedownload en de poorten 4660 t/m 4665 opengezet, maar op een of andere manier hou ik een laag id en blijft mijn poort 4662 onbereikbaar.
Mijn vermoeden is dat Chello kunstmatig poort 4662 afsluit om zo het downloadverkeer te beperken. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze poort kan openen.
Zie vorige reacties al.
Als je achter een router zit moet je idd in je router die poorten forwarden.
Alleen achter je eigen machine werkt dat niet.
Pagina: 1