[XP] XP installatie inkrimpen?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb op het moment een mini-pc'tje met tv-out die ik als divx-player gebruik.

Maar na XP op de HDD van 2,1 GB (geloof ik) geinstalleerd te hebben blijft er niet zoveel ruimte over. Het mooiste zou zijn als ik net een 750 MB vrij heb waar dan precies een film op past, zodat ik hem niet via de ingebouwde dvd-drive hoef af te spelen, vanwege het lawaai,

Ik heb nainstallatie al schijfopruiming gebruikt en ook 'window washer' laten draaien maar ik kom hooguit op 530 vrije MB's.

Is er een programma wat alle overbodige shit uit xp haalt, bijvoorbeeld dat gigantische driverbestand.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een installatie van XP gedaan zonder MSN Messenger, Outlook Express, MSN Explorer en die zooi, 7xx MB, dus dat moet jou ook lukken.

System restore uit, die driver cache weghalen scheelt al een boel.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 22:32
Hibernate uitschakelen als je dat niet gebruikt

Mijn fotografie en videografie

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
driver.cab deleten, als je voorlopig van plan bent niets te upgraden maak het toch niet zoveel uit :) en scheeld wel weer wat MB's

edit:

als je dan toch mocht gaan upgraden vraagt ie om de WindowsXp cd dus dat zal ook niet z'n probleem zijn.

Systeem herstel uitschakelen scheelt ook.

[ Voor 41% gewijzigd door PrisonerOfPain op 06-07-2003 13:47 ]

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 10:17

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Misschien handig om de pagefile wat kleiner te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door AxzZzeL op 06-07-2003 13:39 ]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

de /windows/inf map kun je ook verwijderen als je geen nieuwe hardware gaat toevoegen, scheelt 60 meg

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
blackd schreef op 06 July 2003 @ 00:28:
Ik heb een installatie van XP gedaan zonder MSN Messenger, Outlook Express, MSN Explorer en die zooi, 7xx MB, dus dat moet jou ook lukken.

System restore uit, die driver cache weghalen scheelt al een boel.
Bedoel je dat je uitkwam op 7.. MB voor de totale installatie? Of was dit je winst na verwijderen van genoemde toepassingen/bestanden?

Hoe verwijder ik die system restore?

Ik moet alleen nog een freeware dvd-player installeren en dan zou ik klaar moeten zijn.

Maar als ik die driver.cab en die .inf verzameling eruit gooi, heeft dat dan geen effect op reeds geinstalleerde toepassingen? Of worden die vanuit die driver.cab naar andere mappen gekopieerd wanneer ze voor het eerst gebruikt worden?

[ Voor 9% gewijzigd door neanderthaler op 06-07-2003 16:59 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
neanderthaler schreef op 06 July 2003 @ 16:57:
Bedoel je dat je uitkwam op 7.. MB of dat je die wist te wissen?
Ik kwam uit op zo'n 700 MB.
Maar als ik die driver.cab en die .inf verzameling eruit gooi, heeft dat dan geen effect op reeds geinstalleerde toepassingen? Of worden die vanuit die driver.cab naar andere mappen gekopieerd wanneer ze voor het eerst gebruikt worden?
Nee, reeds geinstalleerde hardware heeft daar geen last van. Alleen als je nieuwe hardware wilt installeren wordt dit aangesproken (iig die driver.cab, inf zal ook wel).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

Mogelijk dat op korte termijn hier wat uit komt:

http://www.litepc.com/xplite.html

Copyright and left by SED...

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 20:36

radial

Watch out

Deze vond ik een tijdje geleden ergens op internet heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd maar volgens de bedenker/schrijver moet het goed gaan.

Gisteren ben ik nog een nieuwere uitgave tegengekomen alleen ben de url ff kwijt waar die stond.

less than 200mb

20xSF170s - ozo

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik ben benieuwd. Zou mooi zijn als iemand dit in een programmaatje zou gieten. Dat driver.cab en dat inf gebeuren kan ik wel vinden.

Maar is het een optie om er eerst een kleine 98se te installeren en daarna te upgraden? Zou dit verschil uitmaken ten opzichte van een installatie vanaf een lege harddisk?

En defragmentatie? Heeft dat zin bij een verse install?

• Mon
  • Laatst online: 02-05 22:53

Mon

Is een "niet windows" OS misschien geen optie als je alleen maar video's wilt kijken ?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Defragmenteren heeft geen zin wanneer je schijfruimte wil winnen, wel wanneer je snelheid wil winnen. na een instell kan het geen kwaad, Microsoft maakt een behoorlijke puinhoop van je schijf bij installatie.

[ Voor 35% gewijzigd door agent327 op 06-07-2003 21:39 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
_Mon_ schreef op 06 July 2003 @ 21:36:
Is een "niet windows" OS misschien geen optie als je alleen maar video's wilt kijken ?
Ha! Een Linux-man neem ik aan ;) ? Ik ben er helaas nog niet zo thuis in. Maar een van de vervelende punten van Linux tov. Windows is het bestandsbeheer wat bij Windows lekker makkelijk knippen/plakken/slepen etc. en bij Linux is dat net weer effe minder makkelijk en doorzichtig (voor mij als linux n00b althans)

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Trouwens, ik had hievoor een versie UK corporate opstaan en nu NL pro. Zou het kunnen dat die UK versie minder ruimte in beslag nam? Wat is het verschil tussen corporate en pro?

• Mon

Mon

Corporate is dat je geen key nodig bent om te installen. Verder geen idee of er nog verschil in zit.
Ennuh een Redhat/Mandrake/Suse install is heel simpel :) Zoals ik al zei: dan moet het wel alleen om films kijken gaan. (ok, en van cd naar HD kopieren dan)

edit: (en probeer anders de laatste knoppix eens, werkt super :) en als dat werkt met tv-out heb jij een 2gig schijf om films op te zetten! ;)

Ennuh als je bovenstaande handelingen trouwens uitvoert op een verse XP install heb je al best wat ruimte vrij hoor ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Mon op 06-07-2003 22:06 ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
_Mon_ schreef op 06 juli 2003 @ 21:56:(en probeer anders de laatste knoppix eens, werkt super :) en als dat werkt met tv-out heb jij een 2gig schijf om films op te zetten! ;)
In mijn mini-pc'tje is maar plek voor 1 x een 5 inch drive en dat is de dvd-drive. Ik kan er geen tweede bijplaatsen voor Knoppix (of beter: Morphix!)

• Mon

Mon

Uuhm, je kunt toch gewoon de knoppix cd laden en daarna ritueel verbranden? (ok dan moet je niet rebooten, maar je snapt het :)
dan kun je daarna toch een film laden d8 ik :)

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ben bang van niet, toen ik knoppix/morphix probeerde, moest hij vaak eventjes de cd lezen tussendoor.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 01:44

RammY

Dát!

Misschien dat de Home Edition wat voor jou is.. Neem aan dat die kleiner is...

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1