Toon posts:

P4P800 Deluxe heeft problemen met WOL

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag mezelf eens blij gemaakt met een nieuwe pc etc, helaas is het geheugen half rot, zo'n 57.000 errors kwam memtest mee aanzetten dus dat is wel even balen, kun je er een weekend mooi naar kijken maar niks mee doen. :(
Anyways, waar ik tegenaanloop zijn toch wel wat vage dingen. Bij het booten van de pc (ja geheugen zit er dan wel in) laat hij twee hoge piepjes en 1 lagere toon horen (heel kort achter elkaar). In 't boekje staan alleen Vocal Post msgs, maar aangezien ik mijn Creative kaart beter waardeer dan het onboard ding werkt dat dus niet. Wie kan mij vertellen wat die piepjes betekenen.

Ook krijg ik nadat het scherm met POST info is verschenen een irritante line waarbij staat Press esc to boot en dan een countdown van 10 secs? Waar kan ik dat weg krijgen want dat vind ik toch wel super irritant.

Als iemand me hier mee kan helpen en ik maandag mijn nieuwe geheugen heb ben ik een gelukkig man. :)

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 21:26
Staat er dan niet in je post een error het zal zomaar je geheugen kunnen zijn als het gaar is... je geeft eigenlijk bijna zelf je antwoord al.

Verwijderd

Topicstarter
marrekau117 schreef op 05 juli 2003 @ 22:49:
Staat er dan niet in je post een error het zal zomaar je geheugen kunnen zijn als het gaar is... je geeft eigenlijk bijna zelf je antwoord al.
Het vreemde is dat er in mijn boekje helemaal geen beep post errors staan. Dus vraag ik me af wat het is. Het zou heel goed kunnen dat het zo is hoor, maar goed er zijn vast meer lui met een P4P800 Deluxe en hebben die ook zo'n geluidje of is dit echt zo'n mem error geluidje?

En dan blijft nog de vraag waarom je de countdown krijgt, hangt dat dan ook daarmee samen?

Heb overigens bios versie 1008.

Verwijderd

De piepjes van het moederbord die tellen het aantal usb devices die aangesloten zijn.
Ik ben er ook een paar uur naar op zoek geweest, als die lui van asus dat nou eens in de manual zouden zetten...., maar ja dat is teveel gevraagd kennelijk.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27

Gamer

Electrified

wat ik opgemerkt heb is dat het op default voltage (ram) niet makkelijk boot.
voltage op 2.65+ zetten en alles werkt zonder problemen.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 4 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog een mooie foto van mijn mem errors:
Afbeeldingslocatie: http://www.starbase01.com/images/memerror.jpg

Thanks van die piepjes. Waar heb je die info vandaan trouwens? Want wil toch wel weten of er nog meer van dat soort "leuke dingen" zijn. ;)

En heeft iemand nog een suggestie mbt die boot delay van 10 secs??

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 11:32 ]

Verwijderd

No problem !, Die info komt van www.asusboards.com, ook wel een aardige site.

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog wat vaags, als ik voor Shutdown kies dan gaat m'n pc in de reboot.
Hierover heb ik al in de search etc, gekeken en een aantal opties die van toepassing zijn geprobeerd. Maar dat maakt allemaal geen verschil. Hij blijft rebooten.

Mijn vollegdige config:
Asus P4P800 Deluxe
2x 512MB Corsair PC3200 (TwinX) - op dit moment maar 1 want ze zijn rot, morgen nieuwe
Pentium 4 3.0Ghz, 800FSB
Leadtek GF4 ti4400 128MB
Leadtek TV2000XP (PCI 1)
Creative SBlive 5.1 Digital (PCI 2)
56k6 Etech modem (PCI)
Wingman Extreme Digital 3D USB
Logitech Optical Wheelmouse USB
HP Scanjet 5200C USB
Microsoft Natural Keyboard PS/2
Aopen 16x DVD-ROM (Primary IDE, M)
Aopen 40x CD-ROM (Secundary IDE, M)
Plextor 12x10x32 CD-RW (Secundary IDE, S)
IBM 40GB 7200 rpm UDMA 100 (Primary RAID, M)
Maxtor 40GB 7200 rpm UDMA 100 (Primary RAID, S) - Ik heb RAID niet geconfigureerd)

Ik heb in 't bios de volgende opties al aan/uit gezet:
ACPI 2.0 Support Enabled/Disabled
ACPI APIC Support Enabled/Disabled (Op D, wilde WinXP niet meer starten)
BIOS -> AML ACPI Table Enabled/Disabled (Op D, wilde XP niet meer starten)
Power Management/APM Enabled/Disabled

Dit maakte allemaal geen verschil (behavle waar 't er achter staat), Windows XP SP1 reboot nog steeds wanneer ik kies voor shutdown. Heb ook alle Windows Updates er al op + de nieuwste INF drivers van Intel.

Tips anyone?

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:41

--HYPER--392

Powered by Fiat

toevallig direct cd ofzo geinstalleerd?

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

Verwijderd

Topicstarter
--HYPER-- schreef op 07 July 2003 @ 11:24:
toevallig direct cd ofzo geinstalleerd?
Nope, dat bagger proggel gebruik ik niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 16:55:
2x 512MB Corsair PC3200 (TwinX) - op dit moment maar 1 want ze zijn rot, morgen nieuwe
Volgens mij weet ik al waar het aan ligt :)
De 865P en 875P chipsets van Intel kunnen niet zo goed overweg met lage memory latencies en aangezien je Corsair geheugen standaard de boel op 2-2-2-6 instelt zorgt dat voor problemen. Corsair raadt aan om handmatig de latencies op 2-3-2-6 te zetten. En er zijn gevallen waarbij dat zelfs nog niet eens stabiel is. Op m'n D875PBZ mobo moet ik bijvoorbeeld tot 2-3-3-7 gaan voordat het goed draait. En vreemd genoeg blijkt 2.5-3-3-7 (JEDEC standaard) nog sneller te zijn ook, dus daar heb ik het nu zelf op staan. Nog steeds wil memtest niet goed draaien bij mij, maar het systeem is met die hogere latencies wel superstabiel dus daar zou ik niet alteveel waarde aan hechten.

Kijk voor meer informatie maar eens op het forum van Corsair. Het staat er vol met problemen met de P4P800 samen met Corsair Low Latency geheugen. Hetzelfde geldt voor low latency geheugen van andere merken overigens, het ligt gewoon echt aan de chipset.

Verwijderd

de biepjes kun je overigens ook hier checken:
- Award Bios
- Phoenix Bios

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 12:47:
de biepjes kun je overigens ook hier checken:
- Award Bios
- Phoenix Bios
D'r zit een AMI (American Megatrends) bios op dit bord dus die sites zijn helaas niet van toepassing...

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw geheugen, no probs. :)
Alleen dat shutdown ding dus nog.
Een verkoper van MyCom zei dat dat wellicht nog aan mijn E-tech 56k6 modem zou kunnen liggen. Die trek ik er dus straks nog maar even uit om te kijken wat het doet...

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-12 11:25

Weeds

what is a weed...

boot device alleen HD opgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Weeds schreef op 07 July 2003 @ 18:49:
boot device alleen HD opgeven?
Waar? In 't BIOS?
Nee daar staat zoals gebruikelijk is de volgende volgorde aan:
CD-ROM
A
HARD DISK

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Morgen es naar de winkel, had dit samengestelt, maar ik hoor dus dat er veel problemen zijn met bepaald geheugen op het P4P800 mobo, opstelling;

Intel P4 2.4 GHz. S478 Box 800 MHz :: 181.00€
ASUS P4 800 Deluxe :: 139.00€
256 MB 400 MHz DDR-Ram Infineon/Apacer CL3 :: 52.00€
256 MB 400 MHz DDR-Ram Infineon/Apacer CL3 :: 52.00€

Zou deze opstelling problemen opleveren (of iemand het bij voorbaat al weet zegmaar), want niet dat ik morgen alles in huis heb en dan weer terug moet racen :D

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Waar kan je in de bios aangeven dat de HD alleen als bootdevice wordt gezien? Volgens mij is alleen een bootpriority volgorde aan te geven.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 23:43
Maar dan nog is het wel handig om de CD-Rom achter de HD te zetten... dat scheelt in ieder geval een hoop tijd, en voor die enkele keer dat je vanaf CD moet booten...

Zelfde geldt eigenlijk ook voor de A:, maar dat vind ik dan wel weer een leuk, nostalgisch geluidje maken :)

Verwijderd

Topicstarter
ESteg schreef op 07 July 2003 @ 19:27:
Maar dan nog is het wel handig om de CD-Rom achter de HD te zetten... dat scheelt in ieder geval een hoop tijd, en voor die enkele keer dat je vanaf CD moet booten...

Zelfde geldt eigenlijk ook voor de A:, maar dat vind ik dan wel weer een leuk, nostalgisch geluidje maken :)
Eerlijk gezegd, dit lijkt mij nou niks te maken hebben met mijn shutdown probleem... want dan is de pc namelijk allang geboot...

Verwijderd

Topicstarter
Wat troubleshooting gedaan over mijn shutdown = reboot probleem.

Modem eruit = Shutdown
Modem erin = Reboot
Modem erin met BIOS optie "Power on by PCI devices" aan = reboot
Modem erin met BIOS optie "Power on by PCI devices" uit = shutdown

Goed zou je zeggen dat het is opgelost, echter werkt onder geen van deze mogelijkheden Wake On Lan op mijn Onboard 3Com LAN adapter niet. En WOL staat wel aan als ik in Windows bij de eigenschappen kijk van de kaart. Heb het met verschillende tools geprobeerd, MAC adres gechecked en gedubbelchecked alles klopt, andere pc's kan ik wel wake uppen met die tools, maar deze pc dus niet. How come :?

PCI config:

AGP = Leadtek GF4 ti4400, 128MB
PCI 1 = Leadtek TV2000XP
PCI 2 = Creative SBLive 5.1 Digital
PCI 3 = Etech bullet 56k6
PCI 4 = leeg
PCI 5 = leeg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 18:42 ]

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik heb mijn P4P800 bordje, maar 2 ddr400 dimm's die in het boekje als goedgekeurd stonden, het werkt dus super hier! Lekker snel en vlekkeloos tot nu toe. Heb alleen een beetje organisatorisch probleem;
De dvd en cdr zitten op een kabel omdat het bijna niet anders kan, kom net niet met kabel van hdd aan de cdr, nou wilde ik mijn 80gb hdd aan een raid ide poort hangen en die dvd en cdr los van elkaar hangen, zou dat kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
SuB-Gold schreef op 11 July 2003 @ 19:50:
Ik heb mijn P4P800 bordje, maar 2 ddr400 dimm's die in het boekje als goedgekeurd stonden, het werkt dus super hier! Lekker snel en vlekkeloos tot nu toe. Heb alleen een beetje organisatorisch probleem;
De dvd en cdr zitten op een kabel omdat het bijna niet anders kan, kom net niet met kabel van hdd aan de cdr, nou wilde ik mijn 80gb hdd aan een raid ide poort hangen en die dvd en cdr los van elkaar hangen, zou dat kunnen?
Lijkt mij van wel. Je hebt in totaal 4 IDE poorten (8 channels).
Ik heb het zo gedaan:

Primary IDE: DVD speler (master) (alleen op 1 kabel)
Primary IDE: -
Secundary IDE: CD-ROM (master) (met z'n twee op 1 kabel)
Secundary IDE: CD-RW (slave)

Primary RAID: IBM 40GB 7200rpm (master) (met z'n twee op 1 kabel)
Primary RAID: Maxtor 40GB 7200 rpm (master)
Secundary RAID: -

Verder geen ellende mee ofzo. Heb gewoon geen Array geconfigged in dat VIA tooltje.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 19:53:
[...]

Lijkt mij van wel. Je hebt in totaal 4 IDE poorten (8 channels).
Ik heb het zo gedaan:

Primary IDE: DVD speler (master) (alleen op 1 kabel)
Primary IDE: -
Secundary IDE: CD-ROM (master) (met z'n twee op 1 kabel)
Secundary IDE: CD-RW (slave)

Primary RAID: IBM 40GB 7200rpm (master) (met z'n twee op 1 kabel)
Primary RAID: Maxtor 40GB 7200 rpm (master)
Secundary RAID: -

Verder geen ellende mee ofzo. Heb gewoon geen Array geconfigged in dat VIA tooltje.
Goed, dan ga ik dat morgenvroeg first-thing doen, want ik moet stapeltje cd's kopieren voor klanten en dat duurt me op deze manier te lang vrees ik :D
On-the-fly is dan sneller :P

Verwijderd

Ik heb ook een p4p800 draait ook lekker moet alleen nog even wachten op mijn ddr 400 geheugen, maar ik heb een andere vraag... ik kan in mijn bios nergens vinden waar ik van mijn agp slot de snelheid in kan stellen, want in de tool asus probe, waar je de temperatuur van je cpu etc in de gaten kan houden, geeft hij aan dat het agp slot op 4x agp draait, moet natuurlijk op 8x agp...

en nou heb ik ook dat probleem met de sm-buscontroler opgelost door die tools van intel te instaleren, maar nu geeft hij in mijn asus probe een cpu fan treshold aan terwijl die gewoon lekker staat te draaien...? hij meet helemaal niks want hij zegt dat hij stil staat...

Verwijderd

Topicstarter
Asus probe is gewoon een brak programma. Je kunt beter zoiets nemen als Motherboard monitor.
En over je AGP, wat voor kaart zit erin? En ondersteund die kaart wel AGP 8x? Ik heb een GF4ti4400 zonder AGP 8x en dus draait mijn AGP netjes op AGP 4x.

Heb jij ook die boot delay van 10 secs waarbij je op ESC moet rammen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 17:45:
ik kan in mijn bios nergens vinden waar ik van mijn agp slot de snelheid in kan stellen, want in de tool asus probe, waar je de temperatuur van je cpu etc in de gaten kan houden, geeft hij aan dat het agp slot op 4x agp draait, moet natuurlijk op 8x agp...
Ik ben eigenlijk nog nooit tegengekomen dat je in een bios de AGP snelheid in kunt stellen... De hoogste snelheid die je moederbord en videokaart aankunnen wordt gewoon gebruikt. Kan je videokaart dus wel 8x aan?

edit: had de reply van Raven nog niet gezien |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 18:26 ]

Verwijderd

jeps, ik heb een ti 4200 die op 8x agp moet draaien, maar hij geeft bij asus probe 4x aan, waar kan ik motherboard monitor vinden?

Verwijderd

damn werkt echt niet voor mij, ik heb het geinstalleerd enzo... krijg het niet lopend..

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12 17:02
Ik heb ook Corsair 2x512mb cas2 400mhz Twinx modules icm p4p800 geen deluxe

In het begin had ik ook ongeloveloos veel fouten in memtest, maakte ook snel de conclusie dat mijn geheugen kapot was.
Maar na vele uren experimenteren was mijn eerdere conclusie fout genomen.

Ik had de timings volledig fout staan en instellingen in het bios moesten anders dan ik persoonlijk dacht dat het zou moeten staan.

Usb Legacy bijvoorbeeld moet in 'sommige' situatie's uit staan om geen hangers te krijgen met Memtest3.0

Bios instelling heb ik performance mode op turbo (very aggresive timings) memory acceleration Mode) aan, let wel dat je FSB (Front Side Bus) op strak 200mhz zet (200x4=800 zoals we weten)
op die manier heb je PAT (Performance Acceleration Mode) aangezet die de P4c800 standaard heeft.

Info staat op http://www.asusboards.com...cee7272403&threadid=49660

Ik wijk af ja, maar als je meerdere info wilt hier wat links:

Cosair forum: http://www.houseofhelp.co...umdisplay.php?forumid=128
Corsair 512mb Twinx cas 2 400mhz review: http://www.tweaknews.net/reviews/corsair/

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Verwijderd

Topicstarter
Bajo schreef op 13 July 2003 @ 22:06:
Ik heb ook Corsair 2x512mb cas2 400mhz Twinx modules icm p4p800 geen deluxe

In het begin had ik ook ongeloveloos veel fouten in memtest, maakte ook snel de conclusie dat mijn geheugen kapot was.
Maar na vele uren experimenteren was mijn eerdere conclusie fout genomen.

Ik had de timings volledig fout staan en instellingen in het bios moesten anders dan ik persoonlijk dacht dat het zou moeten staan.

Usb Legacy bijvoorbeeld moet in 'sommige' situatie's uit staan om geen hangers te krijgen met Memtest3.0

Bios instelling heb ik performance mode op turbo (very aggresive timings) memory acceleration Mode) aan, let wel dat je FSB (Front Side Bus) op strak 200mhz zet (200x4=800 zoals we weten)
op die manier heb je PAT (Performance Acceleration Mode) aangezet die de P4c800 standaard heeft.

Info staat op http://www.asusboards.com...cee7272403&threadid=49660

Ik wijk af ja, maar als je meerdere info wilt hier wat links:

Cosair forum: http://www.houseofhelp.co...umdisplay.php?forumid=128
Corsair 512mb Twinx cas 2 400mhz review: http://www.tweaknews.net/reviews/corsair/
Nadat ik mijn geheugen bij Mycom had omgeruild kreeg ik geen errors meer met memtest en blijft XP ook gewoon draaien zoals het hoort. Waar ik nu alleen nog mee zit is dat Shutdown/WOL probleem.

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Flash even de laatste BIOS van de ASUS site erover heen.
Do not use Aflash.exe / EZflash /Afudos.exe to update BIOSV1006
Extract all the files into the floppy disk,and simply run P4P1006.exe under DOS mode,the BIOS update will execute automatically.Please refer to the readme file included in the zipped file for the details of BIOS update procedure.
Fix memory test failure with Memtest-86 v3.0.
Remove the redundant blank line in the popup window of "Restore on AC Power Loss" setup item.
Fix the system takes long time to boot if IDE CD-ROM drive is loaded with non-bootable CDR disc.
Support system powering up by pressing "Space Bar", "Ctrl-Esc" and "Power Key" of PS/2 keyboard.
Fix DMI data structure in F-Segment is destroyed if the length of System Manufacturer string exceeds 23 characters.
Fix "RTC Alarm Date" setup item is hidden if "Every Day" is selected.
Support Intel OSB.
Fix the system cannot boot up if Intel SRCU31 PCI RAID card or ASUS PCI wireless LAN card is used.
Fix customized 256-color logo cannot be displayed with correct palette.
Fix the system locks up during POST if Elixir M2U25664DSH8B1G PC2700 or M2U25664DSH8B0G PC2100 DDR SDRAM module is used.
BIOS versie 1008, deze is gereleased op 25-06-2003.
Problem solved :P

[ Voor 9% gewijzigd door Semper Fight op 14-07-2003 15:50 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Verwijderd

Topicstarter
Electra schreef op 14 juli 2003 @ 15:47:
Flash even de laatste BIOS van de ASUS site erover heen.

[...]

BIOS versie 1008, deze is gereleased op 25-06-2003.
Problem solved :P
Die heb ik al.

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12 09:51
Ik had last van spontane reboots op mijn asus p4p800 deluxe.
Werd er helemaal gek van, ram timings aangepast , XP opnieuw geinstalleerd, leek allemaal niet te helpen.
BIOS 1009 Beta gedownload en geflashed, en ik heb nu een uptime van bijna 30 uur. (na flashen bios)
Rete stabiel nu ineens.
Eerst was ik bang dat het geheugen gaar was.

Wat een bios update allemaal wel niet kan doen! :P

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
ik zit met een probleempje:
na een update na bios 1009 beta 3 kan windows xp mijn hdd niet meer vinden, die bestaat uit 2 schijven op raid 0. nu vermoedt ik dat ik de raid drivers opnieuw moet installeren omdat het raid bios ook geupdated is met bios 1009.

alleen hoe doe je dat?

Verwijderd

Hoi hier ben ik weer,ik heb een vraag over geheugen: Over corsair namelijk de P4P800 ondersteunt dualchannel nu heb je corsair 2x256 DDR XMS 3200 PC400! En dan hebben ze het over een matched pair in hoeverre is dit WAAR!
En is XMS sneller of beter want het scheelt nogal in de prijs!?,heeft iemand nog tips ook wat betreft de aankoop waar kan het beste terecht?
Alvast bedankt voor de moeite!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Dnc1n schreef op 15 July 2003 @ 12:14:
na een update na bios 1009 beta 3 kan windows xp mijn hdd niet meer vinden, die bestaat uit 2 schijven op raid 0. nu vermoedt ik dat ik de raid drivers opnieuw moet installeren omdat het raid bios ook geupdated is met bios 1009.

alleen hoe doe je dat?
Windows setup kon ik niet eens meer opstarten gaf vreemd mem errors ofzo, ben nu terug gegaan naar 1008 en het liep gelijk weer als een zonnetje.

tip: pas op met bios upgrades bij een bestaande windows installatie als je raid draait, beter is het om pas te upgraden wanneer je windows eropnieuw op gaat zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PCI kaarten nog eens in wat andere sloten gestoken om te kijken of dat helpt.

PCI 1
PCI 2
PCI 3 TV
PCI 4 Modem
PCI 5 SB Live

maar nog steeds dezelfde situatie.
Ook mijn memory wil niet op de laagste settinges. :{
Als iemand hier een oplossing voor weet hou ik me aanbevolen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 19:11 ]

Verwijderd

Dnc1n schreef op 15 July 2003 @ 12:14:

alleen hoe doe je dat?
Mij overkwam bijna hetzelfde, na het updaten met bios 1009 beta 3 was ik mijn cdrom kwijt.
Ik moest ook terug naar bios 1008 om de zaak weer in orde te krijgen.

Geen beta biossen meer dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 19:11:
Ik heb mijn PCI kaarten nog eens in wat andere sloten gestoken om te kijken of dat helpt.

PCI 1
PCI 2
PCI 3 TV
PCI 4 Modem
PCI 5 SB Live

maar nog steeds dezelfde situatie.
Ook mijn memory wil niet op de laagste settinges. :{
Als iemand hier een oplossing voor weet hou ik me aanbevolen.
*schop*

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Voor het geval je nog niet de oplossing voor de boot delay had; boot - boot settings configuration - quick boot op enabled zetten.

• rjf
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Ik zit met een vraag je ik wil een langzame harddisk (laptop) verplaatsen naar de raid aansluiting (backup only) met een 80 aderige kabel

en dan op sec ide dvd brander dw-u10a en cdrom kenwood true-X 72X(40 aderig)
op pri ide channel zit hd maxtor 6y160p0 en Barracuda ATA IV - ST340016A(80 aderig)

die dvd brander en cdrom zouden dan een 40 aderige kabel krijgen!
Zou dit verstandig zijn? Of toch de twee kabel om draaien.
ik wil die laptop hd niet kwijt nog niet ieder geval(backup only)

mb p4p800
xp pro sp1
p4 2.4 @3.0
1024 mb mem
radeon 9800 pro

probleem al op gelost

[ Voor 3% gewijzigd door rjf op 03-08-2003 23:05 ]

• rjf

rjf

Vetpriester

maar nu nog iets mijn tijd staat stil zo we in de bios als in windows xp pro
als ik dan de tijd verandert loopt de tijd wel door, maar zo gauw ik opnieuw opstart
blijft hij staan uren lang net zo lang tot dat ik er iets aan veranderd dan loop hij door.

erg vreemd
als werkt windoos/spelletje/internet

ff een kick

m'n realtime clock generator loopt denk ik nog wel!(windows werkt)
Hij doet alleen in de bios en in windows de tijd niet meer updaten.
Dat moet ik doen door de klok te synchroniseren met het internet
erg irritant.

p4p800 asus

[ Voor 30% gewijzigd door rjf op 06-08-2003 02:04 ]

• rjf

rjf

Vetpriester

kickje

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12 14:06

BJD

Bios update?
Trouwens dat smbus progje van intel waar staat dat?

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmorgen nog wat zitten klooien met mijn PCI kaarten en BIOS settings omdat WOL aan de gang te krijgen.
Alle PCI kaarten eruit gehaald, in BIOS wake up by PCI devices op ON en OFF gehad. Geen boot.
PNP OS op NO en YES gezet, ook geen WOL
IRQ 5 op reserved gezet, helpt ook niet. Alles springt dan naar een ander IRQ en nog steeds geen WOL.

Afbeeldingslocatie: http://www.starbase01.com/images/08060001.JPG

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel aangepast :)

En anderen die andere problemen hebben met de P4P800 zouden een nieuw topic moeten openen (dit geldt o.a. dus voor rjf). Hier worden problemen van de topicstarter behandeld, dus "niet storen!" ;)

Het is niet de bedoeling om één groot topic te vormen waarin alle problemen staan. Dat is niet zo bevorderlijk voor de Search. Men kan later een specifiek probleem dan lastiger terugvinden. Zie ook de 2e posting van de PMG sticky: Dit graag lezen eer je post :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 06 August 2003 @ 10:59:
Titel aangepast :)

En anderen die andere problemen hebben met de P4P800 zouden een nieuw topic moeten openen (dit geldt o.a. dus voor rjf). Hier worden problemen van de topicstarter behandeld, dus "niet storen!" ;)

Het is niet de bedoeling om één groot topic te vormen waarin alle problemen staan. Dat is niet zo bevorderlijk voor de Search. Men kan later een specifiek probleem dan lastiger terugvinden. Zie ook de 2e posting van de PMG sticky: Dit graag lezen eer je post :)
Okidoki, noted. :)
Thanks.

Nu nog de oplossing voor het probleem. :P

• BJD
  • Laatst online: 10-12 14:06

BJD

In 3com diagnose zou je het kunnen proberen.
Dat countdown scherm heefd d8 ik temaken met quick boot.
Ik had het aleen met een combi van quick boot: off en een POP (Powe On Password)

offtopic:
Waar haal je die sm bus drivers vandaan?

Verwijderd

boot delay is denk ik raid host adapter, kan je vast wel ergens uitzetten in de bios

Verwijderd

Topicstarter
Die boot delay is idd de quickboot. Maar goed, dat vind ik minder erg dan dat WOL niet werkt. In windows staat het bij de eigenschappen van de kaart wel aan.
Is er geen tooltje dat je kunt installeren in Dos/Windows/whatever dat kijkt of het WOL signaal van een andere pc goed word ontvangen?

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*
Heb hierover ook al een mail naar ASUS/3Com gestuurd maar nog geen reactie gehad.
Ook MyCom (waar ik dit bord heb gekocht heeft geen oplossing). Zijn er mensen waarbij WOL wel/niet werkt op dit bord??

Verwijderd

Topicstarter
Mailtje van ASUS gehad:

Dear Customer,

Please set the kbpwr jumper near the kb/mouse port as 2-3 to make the 5VSB available.

Best Regards,
ASUS Customer Service Center Shanghai

Dit werkt ook al niet. :'(
Wat wel begin ik me af te vragen...

Verwijderd

Topicstarter
Weet wat verder getest en iets ontdekt, weet niet in hoeverre het van toepassing is of hoe ik het kan aanpassen:

Als mijn pc uitstaat, dan gaat het ledje op mijn switch bij de poort waar mijn pc aanverbonden is uit. Bij alle andere pc's in het netwerk blijft het lampje branden als de pc's uitzijn.

Wat betekend dit? I have no clue... you tell me...

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk weer een mailtje gehad van ASUS, ik moest het bord maar laten RMA-en door MyCom.
MyCom een mail gestuurd en ik kan het bord gewoon komen omruilen in de winkel. :)
Helaas las ik de reply om 16:53 en aangezien transporters nog niet zijn uitgevonden, moet ik dus tot volgende week wachten tot ik het bord kan ruilen. (Wel een klote werk hoor, alles weer uit die kast halen).
Maar goed, hopen dat het nieuwe bord wel met WOL werkt. Ze konden dit helaas niet testen bij MyCom. :/

Verwijderd

Topicstarter
Bord geruild, nog steeds problemen met WOL. Het wil nog niet. :(
Zou het misschien de voeding kunnen zijn? Is een Aopen 350W uit het mycom assortiment.

• doggiedoggiedog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Raven, is het al gelukt met WOL op P4P800?

• DutchTSE
  • Niet online
je reply is op een topic van een paar maandjes oud ;)

Verwijderd

Topicstarter
DutchTSE schreef op 28 maart 2004 @ 21:30:
je reply is op een topic van een paar maandjes oud ;)
Dus?

Ik leef nog hoor. :)
WOL echter nog steeds niet.
Ben d'r ook niet meer mee bezig geweest eerlijk gezegd.

• doggiedoggiedog
oh ok, jammer
'k ben er op dit moment namelijk meebezig
hoopte dat jij het al aan de praat had gekregen :)
nvm, dan ga ik weer verder met testen
als 't me gelukt is, dan zal ik het later posten

• doggiedoggiedog
OK, WOL op mijn p4p800 is gelukt :*)
De volgende instellingen moeten gedaan worden:
  • de "keyboard power" jumper moet gezet worden op pin 2-3 (+5VSB), zie sectie 2.7.2 van de moederbord handleiding
  • in de bios moet "Power On By PCI Devices" enabled staan
  • ga naar de eigenschappen van de netwerkkaart via Apparaatbeheer:
    • bij tabblad "Geavanceerd" de waarde van "Wake Up Capabilities" zetten op Magic Packet (bij de waarden "Both" of "Wake Up Frame" wordt de computer wakker bij alle soorten netwerkverkeer, heel vreemd :?)
    • bij tabblad" energiebeheer" staat er bij mij alleen een vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"
Verder heb ik de software van Depicus gebruikt om een magic packet te versturen:
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-gui.asp

Voor meer informatie over het gebruik van dit programma, of hoe WOL zelfs werkt via internet (dus WOW, Wake on WAN ;)):
http://www.theforumz.com/forumz/showthread/t-51647.html

Post ff als het gelukt is, of als je meer info hebt (beter instellingen etc.)

[ Voor 9% gewijzigd door doggiedoggiedog op 29-03-2004 17:37 ]

• teuner
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ben ook bezig met WOL en tot nu toe zonder al te veel succes.

Raven, werkt 't bij jou al?

En nog een paar vragen voor doggiedoggiedog:

- Dus voor wake on LAN heb je de keyboard power jumper van default af gehaalt? (Da's toch alleen als je wake on keyboard wilt?)

- Welke bios versie heb jij gebruikt?

- Wake je de pc vanuit 'standby' of 'uit' stand?

- Voordat je je pc wakker maakt, brand het lampje op je netwerk kaart dan?

Verwijderd

Topicstarter
Werkt nog steeds niet.
Ben er ook eerlijk gezegd niet verder mee wezen testen.
Maar zodra ik die Wake Up by PCI devices aanzet dan wil mijn pc niet meer shutdownen.
Maar het lampje op mijn NIC brand wel (ook op de router brand het lampje).

Mijn pc staat in de uit stand (Start, Shutdown)

• teuner
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Inmiddels werkt 't bij mij ook. Hoop dat ie het nu wel gewoon blijft doen.
Het leek een probleem met m'n oude 10Mbit hub. Als de pc uit ging, ging het lampje op de nic ook uit. Met een nieuwer 100 MBit switchje blijft het lampje gewoon aan en kan ik de pc waken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.