• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14623&niv=

Over een tijdje zijn organische chips mogelijk. Ik voorzie nu al dat die dingen letterlijk overal verschijnen om dingen bij te houden (lokatie pindakaas of hoeveel iets kost bv). Ik vraag mij af of de maatschappij zo'n vorm van controle nog wel accepteert, want een beetje handige harry kan dus iemand's hele bestaan vastleggen.

Wat vinden anderen van zuk's.

Verwijderd

Ik zie niet in waarom jij denkt dat er organische chips mogelijk zijn als er staad plastic.

Verwijderd

Dat gebeurt nu al en je hoeft er geen handige Harrie voor te zijn. Een paar voorbeelden:

-Je bent geboren, je naam, leeftijd, woonplaats en als het ff kan ook nog beroep en inkomen wordt bijgehouden door de overheid.

-De boodschappen die je doet worden bijgehouden door middel van klantenkaarten en acties (AH Bonuskaart b.v.)

-Veel van je gangen kunnen nagegaan worden dmv. beveiligingscamera's die overal staan tegenwoordig.

-Een beetje handige Harrie kan op Internet achter alles komen wat jij doet.

Hoezo privacy? Privacy is een leuke illusie maar totaal niet realistisch.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niks handige harry.

ik zal aan de hand van een lullig voorbeeld ff vooruitkijken. Als je zo'n chip in je sok stopt, kan de wasmachine lezen wat voor kleur sok erin zit en daarop zijn wasprogramma aanpassen en zelfs doseren. Mocht je je sok kwijt zijn, dan vraag je ff "waar is mijn sok" en je huis spoort hem zo ff op.
In het geval van misbruik kan echt totaal iemand volledige handel en wandel nagaan. Waar 'ie geweest is, waar hij van houdt enz enz. Een totalitair regime is dan echt niet ondenkbaar, omdat commerciele conglomeraten iemand volledig kunnen traceren.

Het gaat erom dat wat nu kan, peanuts is met wat mogelijk is.
(de camerabewaker ziet dus bv niet een man rondlopen, maar krijgt dan naam en strafblad op zijn display. Da's makkelijk omdat 'ie toch vol met chips in de kleding zit)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

'Chips in bed?'

- zal wel kriebelen denk ik.....:P

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja, koekkruimels zijn ook zo vervelend... :P

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Operate grote schoonmaak: deel 5

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.