Toon posts:

XP detecteert seagate hd als removable disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'sup niggaz,
Ik zit met volgende probleempje: ik heb 3 hd's van seagate, respectievelijk 40, 80 en 120gig en een LG dvd speler zitten, en windows weigert elke keer om de 3de hd correct te detecteren. XP zegt elke keer dat ie een 'removable disk' heeft gevonden. Elk van de seagate schijven werkt, zolang er maar maximaal 2 hd's inzitten. De 3de wordt als removable disk gezien, en als ik dubbelklik erop, begint m'n pc heel schokkerig te werken. In bios detecteert ie ze nochtans allemaal zonder enig probleem, alle drie. Ik heb al vanalles geprobeerd, alle mogelijke slave/master/cable select combinaties, een nieuwe ide kabel,... }:O

Iemand die een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen?

:?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Heb je je IDE-controller drivers geupdate? Deze zitten meestal in je chipsetdriverset.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

welkom :)
"sup niggaz" is niet nodig slaat ook nergens op

anieway:
heb je al eens geprobeerd om ene andere HDD op die plek van de "removeable"te hangen?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hoe heb je je devices om de 2 controllers aangesloten?
Heb je de 40 als master en 80 als slave op de primary controller aangesloten, en dan de 120 als master en de DVD als Custom cable op de secondary controller?

Kijk eens na hoe en wat. :)
Mijn advies, secondary controller: 120Gb als master en DVD als slave.

[ Voor 20% gewijzigd door Tatsu op 06-07-2003 00:54 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?