Voordelen gebruik pop3-connector

Pagina: 1
Acties:

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Het configureren van de email gebeurd bij ons meestal via internet email
in Outlook. Elke client haalt dus afzonderlijk de externe pop-email op bij de
provider.

Nu is het ook mogelijk als je SBS 2000 hebt om de pop3-connector te gebruiken in Exchange om de mail op te halen. Je kunt natuurlijk gaan werken met BSMTP, maar dat is voor kleinere netwerken vaak niet rendabel.

Wat is eigenlijk het voordeel van een pop3-connector boven het configureren van elke client. ? ik heb al gezocht op internet, maar over het waarom je een pop3 connector wil gebruiken is niet veel te vinden.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sniper20 schreef op 05 July 2003 @ 21:17:
Wat is eigenlijk het voordeel van een pop3-connector boven het configureren van elke client. ?
Dat ligt er een beetje aan wat je met de mails op de Exchange server gaat doen.

Je kunt een aantal dingen nu centraal regelen:
• antivirus op Exchange zetten, weet je zeker dat er geen virussen in de mail zit
• alle mail op server houden en op de client Outlook zetten, kun je centrale backup maken

Je kunt centraal de Exchange server opgeven bij de installatie van Office XP:
http://support.microsoft.com/?kbid=308997

Ik heb geen idee of je de Outlook instellingen wat betreft Internet mail gecentraliseerd kunt beheren, maar ik kan me voorstellen dat je nu voor elke client apart Outlook moet instellen. Dat kost meer tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door blackd op 05-07-2003 21:29 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
blackd schreef op 05 juli 2003 @ 21:25:
[...]

Dat ligt er een beetje aan wat je met de mails op de Exchange server gaat doen.

Je kunt een aantal dingen nu centraal regelen:
• antivirus op Exchange zetten, weet je zeker dat er geen virussen in de mail zit
• alle mail op server houden en op de client Outlook zetten, kun je centrale backup maken

Als je internet email gebruikt in Outlook voor de externe mail en Exchange server voor de interne email komt de externe email ook in de exchange postbus terecht.
Dus dit zijn geen voordelen ten opzichte van configuratie van internet email in Outlook.

Wat wel een voordeel is dat het beheer wat makkelijker wordt, maar een nadeel lijkt me dat je de pop3-connector (van SBS 2000) niet lager kunt zetten dan het elke 15 minuten controleren van de email.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sniper20 schreef op 06 July 2003 @ 23:47:
Als je internet email gebruikt in Outlook voor de externe mail en Exchange server voor de interne email komt de externe email ook in de exchange postbus terecht.
Dat kun je instellen, lijkt me? Je kan de target inbox voor nieuwe mail instellen. Als je die instelt op de inbox van Exchange, krijg je het effect wat jij beschrijft.
maar een nadeel lijkt me dat je de pop3-connector (van SBS 2000) niet lager kunt zetten dan het elke 15 minuten controleren van de email.
Er zijn ook andere POP3 connectors te vinden, bijvoorbeeld GFI MailEssentials. www.gfi.com

[ Voor 12% gewijzigd door blackd op 06-07-2003 23:50 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023