Toon posts:

Dell 500M centrino laptop en Linksys Router willen niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal, ik heb al een mail aan linksys en Dell gestuurd, maar daar kwam weinig uit. Hierbij dat mailtje (in het engels, neem aan geen probleem)

I have a Linksys wireless access point router with switch. Everything was working fine, but yesterday I got my brand new Dell 500m Laptop, and it won't work well with the router. Sometimes it gets some data throughput, but other times I just don't receive any data. It doens't matter if I connect it via WiFi or with a UTP cable. When I connect it straight to my cable modem, it works flawlessly.
All Windows XP setting are the same as on my other PC's and old laptop.

Ik heb inmiddels de nieuwste firmware in de router geladen... de Laptop draait de nieuwste software. Instellingen staan gelijk aan mijn desktop, en zouden dus goed moeten zijn. (Heb er ook al aan gerommeld, maar geen resultaat).

Ik hoop dat iemand me kan helpen! :>

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Speel/kijk eens met je WAP beveiling, of aan/uit zetten. En staat toevallig in je router niet het mac-adres filter aan? Dus het mac-adres van je nieuwe laptop moet er nog in gezet worden? Ik roep nu zomaar wat, maar misschien heb je er wat aan

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:22

SED

Probeer op driver niveau van de Dell eens een verbinding af te dwingen op 100 half of 10 full duplex.
Kijke ven of die linksys ook ondersteunig heeft voor poortsnelheden en speel daar eens mee.

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat op driver niveau? Sorry, ben niet echt ervaren met netwerken.

Verder heb ik de beveiligingen al aan en uit gezet, en de mac filters staan uit. Alles staat op de laptop precies zoals op mijn desktop en oude laptop. Het zou gewoon moeten werken....

Dell weigert te helpen omdat het (zogenaamd?) om een software probleem zou gaan. Linksys komt niet verder dan "download de nieuwste firmware", maja, dat had ik al gedaan!

Ik hoop dat iemand nog wat weet, want het is behoorlijk vervelend... :(